Bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde istenmeyen davranışlara karşı kullandığı stratejileri belirleme ölçeğinin geçerlilik güvenilirliğini tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın katılımcılarını Van ilinde çalışan 289 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Bu çalışmada, madde toplam korelasyonu, madde kalan korelasyonu, Cronbach alfa güvenirlik katsayısı analiz edilmiştir. Açımlayıcı faktör analizi (AFA) sonuçları ölçekteki 30 maddenin altı faktörde toplandığını göstermiştir
Bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde istenmeyen davranışlara karşı
kullandığı stratejileri belirleme ölçeğinin geçerlilik güvenilirliğini tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın katılımcılarını Van ilinde çalışan 289 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Bu çalışmada, madde toplam korelasyonu, madde kalan korelasyonu, Cronbach alfa güvenirlik katsayısı analiz edilmiştir. Açımlayıcı faktör analizi (AFA) sonuçları ölçekteki 30 maddenin altı faktörde toplandığını göstermiştir.
Elde edilen veriler üzerinde istatistiksel analizler yapılarak geçerli ve güvenilir bir ölçek elde edilmiştir. Faktör analizine göre ölçek 6 faktör 30 maddeden oluşmaktadır. Cronbach alpha iç tutarlılık katsayıları 1. Faktör için 0,86, 2. faktör için,78 , 2. faktör için , 3. faktör için ,64, 4. faktör için ,73, 5. faktör için, 71, 6. faktör için .61 ve ölçeğin geneli için ,71 olarak bulunmuştur. Bu faktörlerin toplam varyansa yaptıkları katkı %49,89’dur ve faktör yükleri 0,32 ve 0,76 arasında değişmektedir.
Elde edilen güvenilirlik katsayısının yeterli ölçeğin geçerliliği olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Okul öncesi, sınıf yönetimi, istenmeyen davranış
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Sözel Bildiri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2015 |
Gönderilme Tarihi | 23 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Uluslararası Katılımlı 3. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongre Kitabı |