Başarılı kaynaştırma programlarında yer alan çocukların, ileriki yaşlarda normal gelişim gösteren akranları tarafından sosyal kabul görme olasılıklarının daha yüksek olduğu bilinen bir gerçektir. Bu gerçeklik kapsamında günümüzde kaynaştırma programları uygulama ve yaygınlaştırma çalışmalarına ağırlık verilmektedir. Bununla birlikte kaynaştırma programlarında yer alan çocuklarda görülen davranış problemleri sosyal kabulü ve eğitimin etkinliğini olumsuz yönde etkilemektedir. Eğitim sürecinde davranış problemlerinin doğru bir biçimde tanımlanması, olumsuz davranışların değiştirilmesi ya da olumlu davranışlar kazandırılmasında eğitimciler güçlük yaşayabilmektedir. Bu incelemede; kaynaştırma sınıfındaki özel gereksinimli çocuklarda görülen davranış problemlerinin ortaya çıkış nedenlerinin açıklanması ve sınıftaki öğretmenlerin bu durumlar ile nasıl baş edecekleriyle ilgili öneriler sunulması amaçlanmaktadır.
Anahtar Kelimeler: davranış problemleri, kaynaştırma programları, özel gereksinimli çocuklar
Başarılı kaynaştırma programlarında yer alan çocukların, ileriki yaşlarda normal gelişim gösteren akranları tarafından sosyal kabul görme olasılıklarının daha yüksek olduğu bilinen bir gerçektir. Bu gerçeklik kapsamında günümüzde kaynaştırma programları uygulama ve yaygınlaştırma çalışmalarına ağırlık verilmektedir. Bununla birlikte kaynaştırma programlarında yer alan çocuklarda görülen davranış problemleri sosyal kabulü ve eğitimin etkinliğini olumsuz yönde etkilemektedir. Eğitim sürecinde davranış problemlerinin doğru bir biçimde tanımlanması, olumsuz davranışların değiştirilmesi ya da olumlu davranışlar kazandırılmasında eğitimciler güçlük yaşayabilmektedir. Bu incelemede; kaynaştırma sınıfındaki özel gereksinimli çocuklarda görülen davranış problemlerinin ortaya çıkış nedenlerinin açıklanması ve sınıftaki öğretmenlerin bu durumlar ile nasıl baş edecekleriyle ilgili öneriler sunulması amaçlanmaktadır
davranış problemleri kaynaştırma programları özel gereksinimli çocuklar
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Sözel Bildiri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2015 |
Gönderilme Tarihi | 23 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Uluslararası Katılımlı 3. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongre Kitabı |