BibTex RIS Kaynak Göster

Çocukla Terapötik Görüşmenin Hemşirelik Sürecine Göre İncelenmesi

Yıl 2015, Uluslararası Katılımlı 3. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongre Kitabı, - , 24.06.2015

Öz

Psikiyatri hemşireleri ruhsal problemi olan çocuklarla sorunun saptanması, girişimlerin planlanması, planlanan girişimlerin uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi için terapötik görüşmeler yapar. Psikiyatri hemşirelerinin yaptığı bu görüşmeler hemşirelik sürecini yansıtmasına rağmen, bu görüşmeleri bu yapı içinde inceleyen çalışma bulunmamaktadır. Bu derlemenin amacı, çocukla terapötik görüşme ilkelerini, bir problem çözme süreci olan hemşirelik süreci yaklaşımı rehberliğinde incelemektir.

Çocuklarla terapötik görüşme süreci genellikle bakım vericiler tarafından başlatılır. Sürecin başladığı ilk görüşmeden itibaren hemşirelik tanılaması başlar. Tanılama aşamasında önce aileyle, daha sonra çocukla görüşme yapılır. Bu görüşmelerde çocuklarda ruhsal bozukluğa neden olan faktörler değerlendirilir.

Planlama aşamasında görüşmeler için amaç ve bu amaca ulaşmayı sağlayacak süre belirlenir. Çocuğun ve ailenin sorunlarına yönelik girişimler planlanır ve sonuç kriterleri belirlenir. Planlama aşamasından sonraki görüşmeler uygulamaya yönelik yapılır.

Uygulama aşamasında hemşire çocukla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapar. Çocukların yaşadıkları olayları anlatacak bilişsel yetileri ve sözel iletişimleri kısıtlı olduğu için bu aşamada hemşire oyun yöntemini kullanabilir. Uygulamada yalnızca çocuğun değil ailenin de yanlış tutum ve davranışlarının düzeltilmesine yardım edilir.

 

Değerlendirme aşamasında çocuk normal gelişim basamaklarına, bilişsel yetilerine, terapötik iletişime katılma durumuna göre değerlendirilir. Görüşmelerin sonunda çocukta sosyal ilişkilerin artması, akademik başarının yükselmesi, problemli davranışlarda düzelme olması sürecin etkin olduğunu gösterir. Sürecin etkinliği çocuk ve ailesiyle birlikte değerlendirilir.

Çocukluktaki psikopatolojiler, yetişkin dönem için risk oluşturmaktadır. Psikiyatri hemşireliğinde çocuğun hemşirelik sürecine göre değerlendirilmesi bütüncül bakış açısını yansıtır. Çocuk ve ailenin bu anlayışla ele alınması ile çocukluk dönemine ait gelişimsel sorunların, erişkin yaşama yansımasının önlenebileceği düşünülmektedir.

Anahtar kelimler: Görüşme, çocuk, hemşirelik süreci

Kaynakça

  • Blais, K. K., Hayes, J., Kozier, B., & Erb, G. (2006). Professional Nursing Practice. New Jersey: PearsonEducation.
  • Cheng, K., & Kathleen, M. (2005). Child and Adolescent Psychiatry: The Essentials. Philadelphia: Lippincott
  • Williams & Wilkins.
  • Dogra, N., & Leighton, S. (2009). Nursing in Child and Adolescent Mental Health. New York: Open Univercity
  • Press.
  • Dulcan, M. K., & Weiner, J. (2006). Essentials of Child and Adolescent Psychiatry. Arlington: American
  • Psychiatric Publishing.
  • Dulcan, M. K., Martini, D., & Lake, M. (2003). Child and Adolescent Psychiatry. Arlington: American
  • Psychiatric Publishing.
  • Ekşi, A. (Dü.). (2011). Ben Hasta Değilim Çcocuk Sağlığı ve Hastalıklarının Psikososyal Yönü. İstanbul: Nobel tıp Kitabevleri.
  • Erden, M., & Akman, Y. (2001). Gelişim ve Öğrenme (10. Baskı ). Ankara: Arkadaş Yayınevi. Fortinash, K. (2007). Psychiatric Nursing Care Plans. Missouri: Elsevier.
  • Kum, N. (1996). Psikiyatri Hemşireliğ El Kitabı. İstanbul: Birlik Ofset.
  • McKay, M., Davis, M., & Fanning, P. (2010). İletişim Becerileri. (Ö. Gelbal, Çev.) Ankara: HYB Yayıncılık. Pat, P. (2011). Communication Skills for Working with Children and Young People: Introducing Social
  • Pedagogy. London: Jessica Kingsley Publishers.
  • Sadock, B. J., & Sadock, V. (2009). Concise Textbook of Chlild and Adolescent Psychiatry. Philadelphia: Lippincott William & Wilkins.
  • Sadock, B., & Sadock, V. (2009). Klinik Psikiyatri El Kitabı. (A. Bozkurt, Çev.) Ankara: Güneş Tıp Kitapevleri. Sully, P., & Dallas, J. (2010). Essential Communication Skills For Nursing & Midwifery. China: Elsevier. Varcarolis, E. M. (2013). Essentials of Psychiatric Mental Health Nursing. Missouri: Elsevier Saunders. Videbeck, S. (2011). Psychiatric-Mental Health Nursing. Philedelphia: Macmillian Company.
  • www.who.int. 01 03, 2015 tarihinde http://www.who.int/mental_health/maternal-child/child_adolescent/en/
  • adresinden alındı
  • Yörükoğlu, A. (2003). Çocuk Ruh Sağlığı. İstanbul: Özgür Yayınları.

-

Yıl 2015, Uluslararası Katılımlı 3. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongre Kitabı, - , 24.06.2015

Öz

Psikiyatri hemşireleri ruhsal problemi olan çocuklarla sorunun saptanması, girişimlerin planlanması, planlanan girişimlerin uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi için terapötik görüşmeler yapar. Psikiyatri hemşirelerinin yaptığı bu görüşmeler hemşirelik sürecini yansıtmasına rağmen, bu görüşmeleri bu yapı içinde inceleyen çalışma bulunmamaktadır. Bu derlemenin amacı, çocukla terapötik görüşme ilkelerini, bir problem çözme süreci olan hemşirelik süreci yaklaşımı rehberliğinde incelemektir

Kaynakça

  • Blais, K. K., Hayes, J., Kozier, B., & Erb, G. (2006). Professional Nursing Practice. New Jersey: PearsonEducation.
  • Cheng, K., & Kathleen, M. (2005). Child and Adolescent Psychiatry: The Essentials. Philadelphia: Lippincott
  • Williams & Wilkins.
  • Dogra, N., & Leighton, S. (2009). Nursing in Child and Adolescent Mental Health. New York: Open Univercity
  • Press.
  • Dulcan, M. K., & Weiner, J. (2006). Essentials of Child and Adolescent Psychiatry. Arlington: American
  • Psychiatric Publishing.
  • Dulcan, M. K., Martini, D., & Lake, M. (2003). Child and Adolescent Psychiatry. Arlington: American
  • Psychiatric Publishing.
  • Ekşi, A. (Dü.). (2011). Ben Hasta Değilim Çcocuk Sağlığı ve Hastalıklarının Psikososyal Yönü. İstanbul: Nobel tıp Kitabevleri.
  • Erden, M., & Akman, Y. (2001). Gelişim ve Öğrenme (10. Baskı ). Ankara: Arkadaş Yayınevi. Fortinash, K. (2007). Psychiatric Nursing Care Plans. Missouri: Elsevier.
  • Kum, N. (1996). Psikiyatri Hemşireliğ El Kitabı. İstanbul: Birlik Ofset.
  • McKay, M., Davis, M., & Fanning, P. (2010). İletişim Becerileri. (Ö. Gelbal, Çev.) Ankara: HYB Yayıncılık. Pat, P. (2011). Communication Skills for Working with Children and Young People: Introducing Social
  • Pedagogy. London: Jessica Kingsley Publishers.
  • Sadock, B. J., & Sadock, V. (2009). Concise Textbook of Chlild and Adolescent Psychiatry. Philadelphia: Lippincott William & Wilkins.
  • Sadock, B., & Sadock, V. (2009). Klinik Psikiyatri El Kitabı. (A. Bozkurt, Çev.) Ankara: Güneş Tıp Kitapevleri. Sully, P., & Dallas, J. (2010). Essential Communication Skills For Nursing & Midwifery. China: Elsevier. Varcarolis, E. M. (2013). Essentials of Psychiatric Mental Health Nursing. Missouri: Elsevier Saunders. Videbeck, S. (2011). Psychiatric-Mental Health Nursing. Philedelphia: Macmillian Company.
  • www.who.int. 01 03, 2015 tarihinde http://www.who.int/mental_health/maternal-child/child_adolescent/en/
  • adresinden alındı
  • Yörükoğlu, A. (2003). Çocuk Ruh Sağlığı. İstanbul: Özgür Yayınları.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Poster Bildiri
Yazarlar

Buket Arslan Bu kişi benim

Kadriye Buldukoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 24 Haziran 2015
Gönderilme Tarihi 24 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Uluslararası Katılımlı 3. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongre Kitabı

Kaynak Göster

APA Arslan, B., & Buldukoğlu, K. (2015). Çocukla Terapötik Görüşmenin Hemşirelik Sürecine Göre İncelenmesi. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal.