Amaç: Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin demansa yönelik tutumları ve ilişkili etmenleri belirlemek amacıyla yapıldı.
Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipte yürütülen bu çalışma Türkiye'nin kuzeydoğusunda yer alan bir devlet üniversitesinin hemşirelik bölümündeki 342 hemşirelik öğrencisi ile yürütüldü. Araştırma verilerinin toplanmasında öğrenci tanılama formu ve Demans Tutum Ölçeği kullanıldı. Verilerin analizinde bağımsız gruplarda t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanıldı.
Bulgular: Hemşirelik öğrencilerinin demans tutum puan ortalamasının 96,86±16,54 olduğu tespit edildi. Kadın öğrencilerin demans tutum puan ortalamasının istatistiksel olarak yüksek olduğu tespit edildi (p<0,05). Demans ile ilgili eğitim almak isteyen, demans ile ilgili eğitim alan ve demans ile ilgili bilgi almak için ilgisi olan öğrencilerin demans tutum puan ortalamasının istatistiksel olarak yüksek olduğu bulundu (p<0,01). Ailesinde demanslı bir birey olan ve daha önce demanslı bir bireye bakım veren öğrencilerin demans tutum puan ortalamasının istatistiksel olarak yüksek olduğu tespit edildi (p<0,001).
Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin demansa yönelik genel tutumlarının olumlu olduğu bulundu. Hemşirelik öğrencilerinin demanslı bireylerin bakımında daha aktif rol oynayacağı gerek kinik gerek klinik dışı ortamların yaratılması ve hemşirelik müfredatlarının bu alanı kapsayacak şekilde geliştirilmesi önerilmektedir.
Objectives: This study was conducted to determine nursing students' attitudes towards dementia and related factors.
Materials and Methods: This descriptive study was conducted with 342 nursing students in the nursing department of a state university located in the northeast of Turkey. Student identification form and Dementia Attitudes Scale were used to collect the study data. Independent sample t test and one-way analysis of variance were used in data analysis.
Results: It was found that the dementia attitude mean score of nursing students was 96.86±16.54. Female students were found to have statistically high dementia attitude mean scores (p<0.05). It was found that students who wanted to receive education about dementia, those who received education about dementia and those who were interested in being informed about dementia had statistically high dementia attitude mean scores (p<0.01). It was also found that students who had a person with dementia in their family and those who previously cared for a person with dementia had statistically high dementia attitude mean scores (p<0.001).
Conclusion: General attitudes of nursing students towards dementia were found to be positive. It is recommended to create both clinical and non-clinical environments in which nursing students will play a more active role in the care of people with dementia, and to develop nursing curricula to cover this area.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik (Diğer), Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 12 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 13 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 2 |