Sosyal ağlar,
günümüzde popüler web uygulamalarından biridir. Bu sebeple eğitim ortamlarında
da sosyal ağların kullanımı gittikçe artmaktadır. Bu çalışmada sosyal ağların yabancı dil olarak Türkçe
öğretimine katkısını tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Erciyes
Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi Yabancılara Türkçe Öğretim Programında
çalışan Türkçe okutmanlarının görüşlerine başvurulmuştur. Nitel araştırma
yaklaşımı çerçevesinde okutmanlarla görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşme
yoluyla elde edilen veriler içerik analizine tabi
tutulmuştur. Yapılan analiz neticesinde sosyal
ağların; kültür aktarımı, sosyalleşme, etkileşim sağlama, temel dil becerileri,
Türkçeyi öğrenmeye karşı tutum geliştirme,
ders dışı öğretim ortamı oluşturma açısından olumlu katkısının olduğu ve ayrıca
bazı durumlarda olumsuz etkilerinin bulunduğu da tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 4 |
Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü
06532 Beytepe / Ankara
Tel: +90 312 297 67 71 / +90 312 297 67 72
Belgeç: +90 0312 297 71 71
H.Ü. Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi (HÜYDOTAD)
Tel: +90 312 297 71 82
huydotad@hacettepe.edu.tr