İnsanların kimlik oluşumu anne karnında başlar. Doğumdan sonra kimlik oluşumu dış dünya tarafından şekillendirilir. Kimlik oluşumunda önemli etkenlerden biri toplumdur. Bu çalışmada Türk ve Alman ailelerin çocuk yetiştirme biçimleri tartışılmakta ve karşılaştırılmaktadır. Ebeveynlerin bilişsel evreden itibaren çocuklarına davranış biçimleri büyük rol oynamaktadır, bilişsel evre, çocuğun dört yaşından sonra başlamaktadır. Çocuk kendi kimliğini günlük deneyimler yoluyla oluşturur. Kimlik oluşumu evresinde çocuk için fiziksel dezavantajı olan bazı sorunlar ortaya çıkabilmektedir. Bu çalışmada ağırlıklı olarak „kekeleme“ sorunu ele alınmaktadır. Duygusal Türk aile ilişkileri, rasyonel Alman yetiştirme tarzıyla karşılaştırılmaktadır. Türk ve Alman aileler yaşantımızdaki olumsuz deneyimlere nasıl tepki veriyor ve çocuklara bu tür durumlarda nasıl davranıyor? Örneğin cenaze gibi olumsuz bir durumu nasıl ele alıyor? Bu tür konular; John Lock, René Descartes, Georg Herbert Mead, Lotar Krappmann, Jean Piaget ve Mehmet Doğan Cüceloğlu'nun teorik yaklaşımları göz önünde bulundurularak incelenmiş ve çözüm önerileri oluşturulmaya çalışılmıştır.
Kimlik oluşumu Kekemelik Psikodilbilim Konuşma Bozuklukları Toplumsal Farklılıklar
Die Identitätsbildung eines Menschen beginnt schon im Leibe der Mutter. Nach der Geburt wird die Identität durch die Außenwelt geformt. Bei der Identitätsbildung von Personen spielt die Gesellschaft eine bedeutende Rolle. In dieser Arbeit wird auf die Erziehungsweise der türkischen und deutschen Familien eingegangen und kontrastiv dargestellt. Das Verhalten der Familie spielt bei den Kindern ab der kognitiven Phase, d. h. ab vier Jahren eine starke Rolle. Das Kind bildet durch seine täglichen Erfahrungen, die Selbstidentität. Bei der Identitätsbildung kann es zu Problemen kommen, welcher für das Kind auch physische Nachteile mit sich bringen kann. In dieser Arbeit wird auf das Problem "Stottern" eingegangen. Die emotionalen türkischen Familienverhältnisse werden mit den rationalen deutschen Erziehungsvorgehensweisen verglichen. Wie reagieren türkische und deutsche Familien bei negativen Erfahrungen wie zum Beispiel, bei Todesfällen. Dabei werden die theoretischen Ansätze von John Lock, René Descartes, Georg Herbert Mead, Lotar Krappmann, Jean Piaget und Mehmet Doğan Cüceloğlu eingegangen und zum Schluss wird versucht geeignete Lösungsvorschläge zu bilden.
Identitätsbildung stottern psycholinguistik sprachstörungen gesellschafliche unterschiede
Identity development occurs in the fetus for humans. Given that after birth, the outside world has an impact on how an identity is formed and that society is one of the key determinants of character development, thisresearch compares and contrasts the parenting practices of Turkish and German families. When a child enters the cognitive period, which starts after they turn four years old, parental interaction is crucial. The child develops his/her own personality as a result of their everyday activities. A kid may experience some issues related to physical disadvantages as they go through the identity formation process. This research focuses primarily on the "stuttering" issue. Turkish families' emotional interactions are contrasted with German families' analytical training. One of the main questions is how Turkish and German families respond to and handle traumatic events, and especially how they treat their children under such situations. More specifically, the paper looks into how al involved respond to a distressing circumstance, like a funeral. Using the theoretical frameworks of John Lock, René Descartes, Georg Herbert Mead, Lotar Krappmann, Jean Piaget, and Mehmet Doğan Cüceloğlu, this paper examines such problems and suggests solutions.
Identity development stuttering psycholinguistics speech disorders social differentiation
Birincil Dil | Almanca |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 7 |
Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü
06532 Beytepe / Ankara
Tel: +90 312 297 67 71 / +90 312 297 67 72
Belgeç: +90 0312 297 71 71
H.Ü. Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi (HÜYDOTAD)
Tel: +90 312 297 71 82
huydotad@hacettepe.edu.tr