In this research, to examine the factors affecting the event selection of the cyclist participating in road or mountain bike competitions; it is aimed to be a guide in determining the planning and marketing strategies of cycling event that have increased in recent years in our country and to be a source for similar studies. The sample of the study consisted of 411 cyclists over the age of 18 who agreed to participate in the study without discrimination with the non-probabilistic convenience sampling method, participated in a mountain or road bike race at least once in 2022. Data collection tool was created by using the previous scales' items which used in similar studies. SPSS 26 and AMOS 23 package programs for validity and reliability tests of the measurement tool and analysis of participant data; (SEM) structural equation modelling was used to test the research hypotheses. As a result, the event selection of the cyclists; the location of the event, easy access to the event area, the potential of accommodation of the event area, the challenging competition track, the image and reputation of the event, participation to the event in previous years, the popularity of the event sponsors, the opportunity to socialize, the environment of friends and cycling groups have a positive effect, the promotional awards to be distributed are found to have no effect.
Bu araştırmada yol veya dağ bisikleti müsabakalarına katılan sporcuların, etkinlik seçimlerine etki eden faktörleri incelemek; ülkemizde son yıllarda artan bisiklet yarışlarının planlama ve pazarlama stratejilerini belirlemede yol gösterici olmak ve benzeri çalışmalara da kaynak teşkil etmek amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini olasılığa dayalı olmayan kolayda örnekleme yöntemi ile ayrım yapılmaksızın çalışmaya katılmayı kabul eden 18 yaşından büyük, 2022 yılında en az 1 kez dağ yada yol bisikleti yarışına katılmış, 411 bisiklet sporcusu oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak benzer çalışmalarda kullanılan ölçeklerin ifadelerinden yararlanılarak oluşturulan ölçme modelinden faydalanılmıştır. Ölçme modelinin geçerlik, güvenirlik testleri ve katılımcı verilerinin analizi için SPSS 26 ve AMOS 23 paket programları; araştırma hipotezlerinin testi için ise yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Sonuç olarak bisiklet sporcularının etkinlik tercihlerinde; etkinliğin konumu, etkinlik alanına ulaşım kolaylığı, etkinlik bölgesinin konaklama imkanları, yarışma parkurunun zorluk derecesi, etkinliğin imajı ve bilinirliği, etkinliğe önceki yıllarda katılmış olmak, etkinlik sponsorlarının tanınırlığı, sosyalleşme imkanı, arkadaş çevresi ve bisiklet gruplarının pozitif yönlü etkisi olduğu, dağıtılacak promosyonel ödüllerin ise etkisinin bulunmadığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 2 |
International Sport Science Student Studies © 2019 is licensed under Creative Commons Attribution 4.0 International