Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DİJİTAL TOPLUMDA MEDYAYI YENİDEN ANLAMAK: BAĞIMLILIK YAPAN INSTAGRAM ÜZERİNE ODAK GRUP ÇALIŞMASI

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 1, 36 - 44, 01.01.2022

Öz

Günümüzde teknolojinin gelişmesiyle yediden yetmişe her yaş grubunun kullandığı internet, dünyanın birçok bölgesinden binlerce kullanıcının aynı anda sayısız veri yüklediği bir platform haline gelmiştir. Verilerin fazlalığı da insanların daha çok birbiriyle yakınlaşmasını sağlayarak sosyal ilişkilerin internet ağına taşınması durumunu getirmiştir. İnternetin gelişmesiyle birlikte sosyal medya platformları doğmuştur. Sosyal medya platformlarının var olmasıyla birlikte tüm dünyada yeni tür toplum - medya ilişkisi inşa edilmiştir. Bu nedenle teknolojik medya algısında köklü değişikliklere yol açan teknolojik gelişmeler, birçok kavramın da yeniden şekillenmesine sebep olmuştur. Sosyal medya; haber, iletişim, bilgi paylaşımı gibi farklı alanlarda kullanılmıştır. Böylelikle bireyler duygu ve düşüncelerini sanal platformlarda paylaşarak farkında olmadan kendini büyük bir internet bağımlısı haline getirmiştir. Çalışmada dijital toplum ve bağımlılık kavramları incelenerek bu kavramlar çerçevesinde farklı yaş gruplarının en popüler sosyal medya sitelerinden biri olan Instagram ve dijital medya üzerinden bağımlılık düzeylerine bakılacaktır.

Kaynakça

  • Alter, A. (2018). Karşı Konulmaz. İstanbul: Paloma Yayınevi.
  • Baldini, M. (2000). İletişim Tarihi. İstanbul: Avcı Yayıncılık.
  • Chayko, M. (2018). Süper Bağlantılı, Çev. Berkan Bayındır, Deniz Yengin, Tamer Bayrak, İstanbul: Der Yayınları.
  • Güngör, N. (2013). İletişim Kuramlar Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Cangöz, İ. (2012). Medya Ve İletişim, Ed. Halil İbrahim Gürcan, Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları. S: 50-71.
  • Kurubacak, G. (2016). Yeni İletişim Teknolojileri, Ed. Volkan Yüzer Ve Mehmet Emin Mutlu, Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını. S: 2- 21.
  • Leonhard, G. (2020). Teknolojiye Karşı İnsanlık. İstanbul: Siyah Kitap.
  • Mcquail, D. Ve Windahl, S. (1997). Kitle İletişim Modelleri. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Manovich, L. (2018). Yeni Medya Kuramları, Ed. Prof. Dr. Filiz Aydoğan, İstanbul: Der Yayınları. S: 47-70.
  • Newport, C. (2017). Dijital Minimalizm. İstanbul: Metropolis Yayıncılık.
  • Kazankaya, K. (2020). E- Ticaret Ve Dijital Pazarlama, İstanbul: Sokak Yayın Grubu.
  • Kuryel, B. (2015). Başka Bir Teknoloji Mümkün, Ed. Tayfun Özkaya, İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi. S: 31-75.
  • Tarhan, N. Ve Nurmedov S. (2019). Bağımlılık Sanal Veya Gerçek Bağımlılıkla Başa Çıkma. İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Yaylagül, L. (2019). Kitle İletişim Kuramları Egemen Ve Eleştirel Yaklaşımlar. İstanbul: Dipnot Yayınları.
  • Yengin, D. (2014). Yeni Medya Ve Dokunmatik Toplum. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Uzun, R. (2013). İletişim Kuramları, Ed. Erkan Yüksel, Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını. S: 84- 105.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sefa Harranoğlu 0000-0001-9679-3233

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2022
Gönderilme Tarihi 24 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Harranoğlu, S. (2022). DİJİTAL TOPLUMDA MEDYAYI YENİDEN ANLAMAK: BAĞIMLILIK YAPAN INSTAGRAM ÜZERİNE ODAK GRUP ÇALIŞMASI. İletişim Bilimi Araştırmaları Dergisi, 2(1), 36-44.

All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)