Geleneksel kitle iletişim araçlarının yarattığı ahlaki panik ortamı sosyal medya ağlarının yaygınlaşmasıyla birlikte bu ağlarda gerçekleşmeye başlamış ve toplumun önemli bir kısmını endişeye sürükleyen bir ortam yaratılmıştır. Bu çalışma, ahlaki panik ve sosyal medya ağları arasındaki ilişkiye odaklanan araştırma makalelerinin bibliyometrik bir görüntüsünü sunmayı amaçlamaktadır. Çalışmada Web of Science veri tabanında yer alan 45 araştırma makalesi bibliyometrik yöntem kullanılarak incelenmiş ve çalışmalara ilişkin bibliyometrik veriler VOSviewer programı kullanılarak ağ haritaları elde edilmiştir. Çalışma sonucunda, ahlaki panik ve sosyal medya ağları arasındaki ilişkiye odaklanan çalışmaların yeni sayılabilecek bir tarihte (2011) başladığı ve Amerika Birleşik Devletleri’nde (n=14) yer alan araştırmacıların bu konuya özel önem verdiği belirlenmiştir. Diğer taraftan en fazla çalışma (n=21) iletişim temel alanında yapıldığı belirlenmiş, kültürel çalışmalar, kadın çalışmaları ve etnik çalışmalar gibi önemli disiplinlerde bu konunun çok irdelenmediği tespit edilmiştir. İncelenen çalışmaların sosyal medya ağlarında yaratılan ahlaki panik içerisinde endişe, kullanıcı yorumları, göç/göçmen olgusu ve damgalama gibi önemli noktalara ise çok değinmediği belirlenmiştir.
Ahlaki Panik Sosyal Medya Endişe Bibliyometrik Analiz VOSviewer
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Çalışmaları, Sosyal Medya Çalışmaları, Yeni Medya |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 23 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)