Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİSİNİN GELİŞİMİNDE ARAŞTIRMA METOTLARI DERSİNİN ROLÜ

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 154 - 169, 01.12.2016
https://doi.org/10.21733/ibad.52

Öz

Araştırma metotları dersinin bir amacı da dersi alan her öğrenciyi birer bilgi okuryazarı yapmaktır.

Bu nedenle bu çalışmanın amacı, öğrencilerin araştırma metotları dersini aldıktan sonra bilgi

okuryazarlığı becerilerinin gelişip gelişmediğini incelemektir. Bu çalışmada öğrencilere araştırma

metotları dersini almadan önce bir anket uygulanmış ve bu anketten bir takım veriler elde

edilmiştir. Daha sonra, araştırma metotları dersini alan aynı öğrencilere aynı anket soruları dönem

sonunda tekrar sorulmuş ve yine bir takım veriler elde edilmiştir. Ardından öğrencilerin vermiş

oldukları her iki anket cevapları karşılaştırılmış ve öğrencilerin bu dersi almadan önce ve aldıktan

sonraki bilgi okuryazarlığı konusundaki gelişimleri analiz edilmiştir. 47 öğrenciye uygulanan anket

daha sonra SPSS istatistik programında değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • AASL/AECT (American Association of School Libraries & Association for Educational Communications and Technology) (1998). Information literacy standards for student learning. Chicago: American Library Association.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Asiye Kakırman Yıldız

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kakırman Yıldız, A. (2016). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİSİNİN GELİŞİMİNDE ARAŞTIRMA METOTLARI DERSİNİN ROLÜ. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 1(2), 154-169. https://doi.org/10.21733/ibad.52
AMA Kakırman Yıldız A. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİSİNİN GELİŞİMİNDE ARAŞTIRMA METOTLARI DERSİNİN ROLÜ. IBAD. Aralık 2016;1(2):154-169. doi:10.21733/ibad.52
Chicago Kakırman Yıldız, Asiye. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİSİNİN GELİŞİMİNDE ARAŞTIRMA METOTLARI DERSİNİN ROLÜ”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 1, sy. 2 (Aralık 2016): 154-69. https://doi.org/10.21733/ibad.52.
EndNote Kakırman Yıldız A (01 Aralık 2016) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİSİNİN GELİŞİMİNDE ARAŞTIRMA METOTLARI DERSİNİN ROLÜ. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 1 2 154–169.
IEEE A. Kakırman Yıldız, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİSİNİN GELİŞİMİNDE ARAŞTIRMA METOTLARI DERSİNİN ROLÜ”, IBAD, c. 1, sy. 2, ss. 154–169, 2016, doi: 10.21733/ibad.52.
ISNAD Kakırman Yıldız, Asiye. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİSİNİN GELİŞİMİNDE ARAŞTIRMA METOTLARI DERSİNİN ROLÜ”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 1/2 (Aralık 2016), 154-169. https://doi.org/10.21733/ibad.52.
JAMA Kakırman Yıldız A. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİSİNİN GELİŞİMİNDE ARAŞTIRMA METOTLARI DERSİNİN ROLÜ. IBAD. 2016;1:154–169.
MLA Kakırman Yıldız, Asiye. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİSİNİN GELİŞİMİNDE ARAŞTIRMA METOTLARI DERSİNİN ROLÜ”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), c. 1, sy. 2, 2016, ss. 154-69, doi:10.21733/ibad.52.
Vancouver Kakırman Yıldız A. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİSİNİN GELİŞİMİNDE ARAŞTIRMA METOTLARI DERSİNİN ROLÜ. IBAD. 2016;1(2):154-69.

IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD

IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.


           Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.              


Flag Counter