Genç gelişiminin çok boyutlu olması (biyolojik,
psikolojik, kişisel ve toplumsal) gençliğin sınırlarının net bir şekilde
belirlenmesini engellemektedir. Gençlik için yaş sınırı, genelde 12-21 yaş
arası kabul edilmektedir. Bu çalışmada lise gençliği ele alınarak, lise
öğrencilerinin mekânın özelliklerine göre orayı algıla ve beğenme ilişkisi
ortaya konmuştur. Lise gençliği üzerinde çalışma yapmak ve onların sorunlarını,
ihtiyaçlarını mekânsal algılarını belirlemek, için, bulunulan toplumun hem
mevcut durumunun hem de geleceğinin daha iyi anlaşılması önem taşımaktadır.
Lise gençliği genel olarak 13-18 yas grubunu oluşturan ve kendine özgü kültürü
olan bir toplumsal kesim olarak tanımlanır. Zamanlarının çoğunu okulda geçirmek
zorunda olan lise gençleri, okul ve bahçesiyle yakın ilişki içerisinde
oldukları için okul bahçelerinin onların gelişimi üzerinde büyük bir etkisi
vardır. Bu nedenle çalışmada önce Trabzon kentindeki
farklı mekânsal özelliklere sahip iki lisenin bahçesi puantaj tablosuna göre
değerlendirilerek sınıflandırılmıştır. Daha sonra gençlere sıfat çiftleri
verilerek okul bahçeleri 5 li likert skalasıyla algısal açıdan
değerlendirilmiştir. Bu sayede gençlerin gözünde lise bahçeleri tanımlanmıştır.
Sonuçta; mekânsal özellikler iyileştikçe lise bahçeleri olumlu algısal
özellikler ile tanımlanmış, bu da gençlerin o mekâna karşı beğeni düzeyini
arttırmıştır.
Lise bahçeleri Gençler Çevresel özellikler Algısal özellikler
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.