Türkiye’de yükseköğretim kurumlarının sayısındaki
artış, öğrencilerin arasında seçim yapacağı alternatiflerin sayısını da
artırmıştır. Yükseköğretim kurumları rekabetçi koşullarda, öğrenci sadakatini
ve sadakat sürekliliğini sağlamak adına kendisinin ve öğrenim programlarının
imajlarını geliştirme, sağladığı olanakları iyileştirerek hizmet kalitesini
artırma konularına daha fazla önem vermektedir. Öğrencinin memnuniyeti,
üniversitenin imajı ve öğrenim programının imajı faktörlerinin, öğrenci
sadakati üzerinde etki gücüne sahip birçok faktör arasında en önemlileri olduğu
yazında rastlanan birçok çalışma ile desteklenmiştir. Bu bağlamda çalışmada, Uludağ
Üniversitesi öğrencilerinden elde edilen veriler kullanılarak; söz konusu
değişkenlerin, bağımlı değişken olan öğrenci sadakati üzerindeki etkisini
kurulan hipotezler doğrultusunda incelenmiştir. Çalışma nicel bir araştırma
olup, yapılan analizin sonucu, öğrenci memnuniyeti, üniversite imajı ve öğrenim
programının imajı değişkenlerinin, öğrenci sadakatininin belirleyicileri
olduğunu ortaya koymaktadır.
üniversite imajı öğrenim programının imajı öğrenci memnuniyeti öğrenci sadakati
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.