Through many greenwashing crises, it is revealed that companies based on
corporate environmental marketing concept are providing false and misleading
representations about environmental benefits of their products. Another recent
addition to them is the emission crisis of Volkswagen. In the scope of this
study, it is aimed to investigate the reflections of the sustainability crisis
that Volkswagen has been through, which is considered as a greenwashing
scandal, in American press. The study
consists of the analysis of the 265 news, published between 17 September 2015
and 31 January 2016, about VW’s emission crisis from the online pages of
America’s highest circulation newspapers; The Wall Street Journal, USA Today,
and The New York Times. In the first phase of the analysis, with the aid of the
descriptive analysis, it is aimed to bring the details before, during and after
the VW crisis to light by investigating the published 265 news. In the second
phase of the analysis, it is investigated that how, with which contents and how
often the crisis took place in these media environments. Also, the media’s
perception and way of presentation of greenwashing campaigns were investigated
extensively. As a result of the findings, it is confirmed that the crisis
should be discussed over three periods in terms of the contents and number of
the news; and VW crisis’ appearance and presentation in the news by media
varies according to the periods. The results of the content analysis revealed
that the reflection of the VW crisis in American press can be clarified by 7
themes which are the way how the crisis is considered, environmental damage and
loss, loss of reputation, public response, confession-apology, economic loss
and search for solution- compensation.
Agenda Setting Media Frames Green Social Responsibility Green Washing Crisis
Kurumsal çevreci
pazarlama anlayışı temelinde işletmelerin, ürünlerinin çevresel faydaları
konusunda yanlış ve yanıltıcı temsiller sunduğu birçok yeşil aklama krizi ile
ortaya çıkmaktadır. Bunlara eklenen bir yenisi de Volkswagen (VW)' in yaşadığı
emisyon krizidir. Bu araştırma kapsamında uluslararası alanda yeşil aklama
skandalı olarak anılan VW' nin yaşadığı sürdürülebilirlik krizinin Amerikan
basınındaki yansımalarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma Amerika' nın en
yüksek tirajlı gazeteleri olarak kabul edilen The Wall Street Journal, USA
Today ve The New York Times gazetelerinin online sayfaları üzerinden 17 Eylül
2015 ile 31 Ocak 2016 tarihleri arasında yayınlanmış 265 VW emisyon krizi
haberinin incelenmesini kapsamaktadır. Analizin ilk basamağında betimsel analiz
yöntemi temelinde, yayınlanan 265 gazete haberinin incelenerek VW krizinin
öncesi, anı ve sonrasına yönelik detayların tespit edilmesi amaçlanmıştır. Analizin
ikinci basamağında krizin bu medya ortamlarında nasıl, hangi içeriklerle ve ne
sıklıkla yer aldığı incelenmiş ve medyanın yeşil aklama kampanyalarını
algılayış ve sunuş şekli kapsamlı bir incelemeye tabi tutulmuştur. Bulgular
sonucunda krizin, sunum içeriği ve haber sayısı bakımından üç dönem üzerinden
ele alınması gerektiği ve medyanın VW krizini sunuş ve haberlerine yer verme
durumunun dönemlere göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Yapılan içerik
analizi, VW krizinin Amerikan basınındaki yansımasının, krizin anılma şekli,
çevresel hasar ve kayıplar, itibar kaybı, kamuoyu tepkisi, itiraf-özür,
ekonomik kayıplar ve çözüm-telafi arayışı olmak üzere yedi tema ile
açıklanabileceğini ortaya koymuştur.
Gündem Belirleme Medya Çerçeveleri Yeşil Sosyal Sorumluluk Yeşil Aklama Krizleri
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.