Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BÖLÜMLERİNE YÖNELİK TUTUMLARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK ÖLÇEK ÇALIŞMASI

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 16 - 22, 01.08.2017
https://doi.org/10.21733/ibad.38

Öz





Bu çalışmanın amacı sosyal
hizmet öğrencilerinin bölümlerine yönelik tutumlarını araştırmak için geçerli
ve güvenilir Likert tipi bir ölçek geliştirmektir. Araştırma Anadolu
Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sosyal Hizmet Bölümünde öğrenim
gören 144 sosyal hizmet öğrencisine uygulanmıştır. Ancak 6 anket yönergeye
uygun şekilde doldurulmadığından analiz dışında tutulmuştur.
Katılımcıların 39’u 1. Sınıf, 28’i 2. Sınıf, 34’ü 3. Sınıf ve 37’si 4.
Sınıfa devam etmektedir. Veriler iki bölümden oluşan “Sosyal Hizmet Bölümüne
Yönelik Tutum Ölçeği” (SHBYTÖ) ile toplanmıştır. SHBYTÖ’nun ilk bölümü sosyal
hizmet öğrencilerinin demografik ve kişisel bilgilerine ilişkin 24 açık ve
kapalı uçlu sorudan oluşmaktadır. SHBYTÖ’nün ikinci bölümü ise tamamıyla
katılmıyorum=1’den tamamıyla katılıyorum=5 şeklinde 5 seçenekli-5’li Likert
tipi sosyal hizmet öğrencilerinin bölümlerine yönelik tutumlarına ilişkin 10
maddeden oluşmaktadır. Veriler SPSS istatistik paket programı kullanılarak
açımlayıcı faktör analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, ölçeğin
geçerli ve güvenilir olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca araştırma
sonuçlarına göre SHBYTÖ 6 maddeden oluşan, tek faktörlü bir ölçektir.


Kaynakça

  • AFAFA,FA A
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erol Karaca Bu kişi benim

Nuray Gökçek Karaca

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karaca, E., & Gökçek Karaca, N. (2017). SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BÖLÜMLERİNE YÖNELİK TUTUMLARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK ÖLÇEK ÇALIŞMASI. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 2(1), 16-22. https://doi.org/10.21733/ibad.38
AMA Karaca E, Gökçek Karaca N. SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BÖLÜMLERİNE YÖNELİK TUTUMLARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK ÖLÇEK ÇALIŞMASI. IBAD. Ağustos 2017;2(1):16-22. doi:10.21733/ibad.38
Chicago Karaca, Erol, ve Nuray Gökçek Karaca. “SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BÖLÜMLERİNE YÖNELİK TUTUMLARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK ÖLÇEK ÇALIŞMASI”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 2, sy. 1 (Ağustos 2017): 16-22. https://doi.org/10.21733/ibad.38.
EndNote Karaca E, Gökçek Karaca N (01 Ağustos 2017) SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BÖLÜMLERİNE YÖNELİK TUTUMLARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK ÖLÇEK ÇALIŞMASI. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 2 1 16–22.
IEEE E. Karaca ve N. Gökçek Karaca, “SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BÖLÜMLERİNE YÖNELİK TUTUMLARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK ÖLÇEK ÇALIŞMASI”, IBAD, c. 2, sy. 1, ss. 16–22, 2017, doi: 10.21733/ibad.38.
ISNAD Karaca, Erol - Gökçek Karaca, Nuray. “SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BÖLÜMLERİNE YÖNELİK TUTUMLARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK ÖLÇEK ÇALIŞMASI”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 2/1 (Ağustos 2017), 16-22. https://doi.org/10.21733/ibad.38.
JAMA Karaca E, Gökçek Karaca N. SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BÖLÜMLERİNE YÖNELİK TUTUMLARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK ÖLÇEK ÇALIŞMASI. IBAD. 2017;2:16–22.
MLA Karaca, Erol ve Nuray Gökçek Karaca. “SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BÖLÜMLERİNE YÖNELİK TUTUMLARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK ÖLÇEK ÇALIŞMASI”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), c. 2, sy. 1, 2017, ss. 16-22, doi:10.21733/ibad.38.
Vancouver Karaca E, Gökçek Karaca N. SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BÖLÜMLERİNE YÖNELİK TUTUMLARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK ÖLÇEK ÇALIŞMASI. IBAD. 2017;2(1):16-22.

IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD

IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.


           Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.              


Flag Counter