Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ BECERİLERİ

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 48 - 58, 01.08.2017
https://doi.org/10.21733/ibad.2092

Öz





Bu araştırmanın temel amacı okul öncesi öğretmenlerinin sınıf
yönetimi becerilerinin incelenmesidir. Araştırmada tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırma evrenini Türkiye’de okul öncesi eğitim kurumlarında
görev yapmakta olan okul öncesi öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma
örneklemini ise 2016-2017 eğitim öğretim yılının güz döneminde İstanbul,
Yalova, Trabzon, Afyon, Bursa, Kayseri, Tekirdağ, Sakarya, İzmit, İzmir,
Antalya, Adana, Ordu, Batman ve Mardin illerindeki devlet ve özel okul öncesi
eğitim kurumlarında görev yapmakta olan 300 okul öncesi öğretmeni
oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar
tarafından hazırlanmış olan Kişisel Bilgi Formu ve Denizel Güven ve Cevher
tarafından geliştirilmiş olan Sınıf Yönetimi Beceri Düzeyi Ölçeği
kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS.20 paket programı kullanılmıştır.
Araştırmada elde edilen bulgular şöyledir: Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf
yönetimi becerileri yaş, çalışılan kurum türü, medeni durum, gelir düzeyi,
görevdeki kadro durumu, eğitim düzeyi, sınıfta bulunan öğrenci sayısı ve
sınıf yönetimiyle ilgili eğitim alma durumuna göre anlamlı düzeyde
farklılaşmamaktadır. Bundan farklı olarak okul öncesi öğretmenlerinin sınıf
yönetimi beceri düzeyleri mesleki kıdeme göre farklılaşmaktadır. Buna göre
mesleki kıdemi 10 yıl ve üzeri olan okul öncesi öğretmenlerinin sınıf
yönetimi becerileri, mesleki kıdemi 0-11 ay arasında olan okul öncesi öğretmenlerinden
daha yüksektir.


Kaynakça

  • AFA,FAFA
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Yaşar Ekici

Gizem Günhan Bu kişi benim

Şebnem Anılan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yaşar Ekici, F., Günhan, G., & Anılan, Ş. (2017). OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ BECERİLERİ. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 2(1), 48-58. https://doi.org/10.21733/ibad.2092
AMA Yaşar Ekici F, Günhan G, Anılan Ş. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ BECERİLERİ. IBAD. Ağustos 2017;2(1):48-58. doi:10.21733/ibad.2092
Chicago Yaşar Ekici, Fatma, Gizem Günhan, ve Şebnem Anılan. “OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ BECERİLERİ”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 2, sy. 1 (Ağustos 2017): 48-58. https://doi.org/10.21733/ibad.2092.
EndNote Yaşar Ekici F, Günhan G, Anılan Ş (01 Ağustos 2017) OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ BECERİLERİ. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 2 1 48–58.
IEEE F. Yaşar Ekici, G. Günhan, ve Ş. Anılan, “OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ BECERİLERİ”, IBAD, c. 2, sy. 1, ss. 48–58, 2017, doi: 10.21733/ibad.2092.
ISNAD Yaşar Ekici, Fatma vd. “OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ BECERİLERİ”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 2/1 (Ağustos 2017), 48-58. https://doi.org/10.21733/ibad.2092.
JAMA Yaşar Ekici F, Günhan G, Anılan Ş. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ BECERİLERİ. IBAD. 2017;2:48–58.
MLA Yaşar Ekici, Fatma vd. “OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ BECERİLERİ”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), c. 2, sy. 1, 2017, ss. 48-58, doi:10.21733/ibad.2092.
Vancouver Yaşar Ekici F, Günhan G, Anılan Ş. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ BECERİLERİ. IBAD. 2017;2(1):48-5.

Cited By






A Review On Teachers' Communication Skills
Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
https://doi.org/10.22466/acusbd.1062068



IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD

IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.


           Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.              


Flag Counter