The service of health and medical services have a significant importance
in maintaining a certain quality of life. It is an indisputable fact that the
quality, adequacy and satisfaction level of the health service and the
communication of the health staff with the patients and their accompanies
affect the perception of corporate image of a hospital.
In the scope of the research, the effect of health communication on perception
of corporate image of public and private hospitals is tried to figure out. The
sample of the research is in total of 400 patients and their accompanies. The
sample has a 95% confidence interval and a 5% margin of fault. According
to the findings of the research, there is a positive correlation between the
quality communication and the satisfaction level of patients and their
accompanies. In other words, the effective communication increases the
gratifications of the patients and their accompanies. Besides, there is no
significant difference between private and public hospital in terms of level
of success.
Sağlık ve sağlık hizmeti sunumu, insan yaşamının sürdürülmesinde, belirli bir yaşam kalitesinin oluşturulmasında ve korunmasında özel bir öneme sahiptir. Sağlık personelinin hasta ve yakınları ile olan iletişimleri, hasta ve yakınlarının aldıkları sağlık hizmetinin kalitesi, yeterliliği ve memnuniyet düzeyinin bir hastanenin kurum imajına etkisi tartışılmaz bir gerçektir.
Çalışma kapsamında, özel ve kamu hastanesi ayrımında sağlık iletişiminin hastane kurum imajına algısına etkisi hasta ve hasta yakınları üzerinden ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma örneklemi olarak 400 hasta ve hasta yakınına anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Örneklem %95 güven aralığına ve %5 hata payına sahiptir. Araştırmanın bulgularına göre hasta ve yakınlarıyla gerçekleştirilen iletişimin kalitesiyle hasta ve yakınlarının memnuniyeti arasında pozitif (olumlu) bir korelasyon söz konusudur. Bir başka ifadeyle hasta ve yakınlarıyla etkin iletişim gerçekleştirildiğinde hasta ve yakınlarının memnuniyeti artmakta bu da kurum imajını pozitif etkilemektedir. Ayrıca araştırma kapsamında kamu ve özel hastane başarı düzeyi algısında anlamlı bir fark olmadığı ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 13 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 9 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)