Kadın Cinayetleri özellikle günümüzde alternatif medyada kendisine önemli
bir yer edinmiş toplumsal bir problem niteliğindedir ve tüm haber mecralarında
yer almaktadır. Sosyal medyada kendine farkındalık oluşturacak aynı zamanda
yayılımını sağlayacak bir nitelik kazanmıştır. Ulaştığı kitle, kitlenin
ürettiği içerikler, kitleye yönelik kampanyalar göz önünde bulundurulduğunda
dijital medyanın günümüzde ne kadar etkili bi r mecra olduğunu gözlemlenmektedir.
Bu bağlamda çalışma dijital medyanın ülkemizde kadın cinayetleri sorununun
kamuoyuna taşınmasında etkinliğini ortaya koymayı amaçlamaktadır.
Bu çerçevede dijital mecranın hem etkileneni hem de etkileyeni konumundaki
kullanıcılarına yine dijital ortam üzerinden yapılan anket sorularının analizi yöntemi
tercih edilmiştir. Anket yolu ile veriler toplanmış ve analiz edilmiştir. Bu
araştırmada aktif sosyal medya kullanıcılarının kadın cinayetleri özelinde alternatif
medyadaki tutumları, toplumsal figürlerin yaptıkları paylaşımların etkisi,
geleneksel medya ile kıyaslandığında alternatif medyanın konu özelinde nerede
durduğu ve kadın cinayetlerine yönelik yaptırımları bu kitlenin ne kadar caydırıcı
bulduğu üzerine sorular yöneltilmiş ve veriler işlenerek çıkarımlar elde edilmeye
çalışılmıştır.
Kadın Cinayetleri Geleneksel Medya Alternatif Medya Medya ve Kadın
Especially today femicides have gained an important place in the alternative media,
and qualifies as a social problem, and takes place in all news mediums. This
social problem has gained a quality that will create self-awareness and spread
it through social media tools. In this study, the questions of active social media
users’ attitudes on femicides on the alternative media, the effect of the social figures’
sharings, where the alternative media stand in relation to the traditional media
and the sanctions against femicides, and how detrimental this audience finds
the sanctions for femicide were questioned and conclusions were drawn from the
obtained data. It is observed how effective the digital media is as a medium considering
the audience that it reaches today, the content produced by the audience,
and the campaigns aimed at the audience. As a purpose and method in the context
of reflection of digital media on the femicide problem, data were collected and
analyzed from the users of this media through questionnaires.
Femicides Traditional Media Alternative Media Women and Media
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mart 2020 |
Kabul Tarihi | 27 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)