Ekonomik işbirliği temeline dayalı bir organizasyon olarak ortaya çıkan AB (Avrupa Birliği), ilerleyen süreçte siyasi ve sosyal bütünleşmeyi de kapsayan hedefler belirlemiş ve bu hedefler doğrultusunda çeşitli düzenlemeler gerçekleştirmiştir. Bu düzenlemelerden birisi de göç politikasıdır. Birlik üyesi ülkelerin ekonomik, politik ve sosyal alanlarda dünyanın çoğu bölgesinden daha ileri seviyede olması ve müreffeh bir hayat sunması göçmenler bakımından bu ülkeleri son derce cazip kılmaktadır. İşsizlik ve düşük hayat standartlarından daha aktif bir iş piyasası ve başta eğitim olmak üzere daha kaliteli ve müreffeh bir hayat yaşamak amacı ile bireysel ve göreli olarak daha düşük sayılarla AB üyesi ülkelere yönelen göçler karşısında başlangıçta ortak bir düzenlemeye gerek duyulmamıştır. Üye ülkelerin kendi talepleri ile davet ettiği işgücü, politik gerekçeli iltica talepleri ya da eğitim amaçlı süresi belirli göçmenler için AB temel prensiplerine aykırılık teşkil etmemek kaydıyla her ülke kendi düzenlemelerini kendisi yapmış ve hayata geçirmiştir. Ancak ilerleyen süreçte göçmen kitlesinin nitelik ve nicelik olarak değişim göstermesi ve AB sosyal politika uygulamalarını tehdit etmesi AB’nde bu alanda ortak politikalar oluşturma yönünde düzenlemeler yapılmasına neden olmuştur. Bu çalışmada AB ortak göç düzenlemelerinin gelişimi ve son dönemlerde özellikle orta doğu bölgesindeki politik istikrarsızlıklar ve savaş ortamından kaynaklanan kitlesel göç hareketleri Suriyeli Sığınmacılar özelinde incelenecektir. AB göç politikalarının Suriyeli Sığınmacılara yönelik tepkisel önlemleri AB’nin başta insan hakları olmak üzere diğer evrensel değerleri ile ne derece örtüştüğü sorgulanacaktır.
Europe
Union (EU), which is based on an
organization about economical cooperation , has determined targets which
includes social and politics integration in the progress duration and makes the
different arrangement in the
direction of these targets. One of these arrangements is the migration
policies. These countries are attractive because these country have advanced
level about economical,politics and social area from the most of the other
countries and they can offer comfprtable live for the immigrants.
At the beginning it has not seem
necessary to make any arrangement aganist the migration which is oriented to
the EU countries with small and individually numbers to have good living
conditions and have good education and have a work market which is more active
than the unemployment and low living standarts. Every country makes its own
arrangement and apply these policies about the labor that they invite, request
politic asylum or refuges for specific education without making any
contradiction to the basic principles of EU. But at improving duration because
the quality and quantity of the immigrant change and it threaten the EU’s
politics social applications, it causes to make common arrangements about this
area.
In this study the
improvement of the common migration arrangement of EU , instability policies in
the Middle East at the last term, mass of the migration which is caused from
the war enviroment will be examined on specifically Syrian Refuges. It is going
to be questioned how the reactive preventions of the EU ‘s migration policies
aganist the Syrian Refuges overlap with the EU’s universal values especially
human rights.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 3 |
Uluslararası Politik Araştırmalar Dergisi ücretsiz bir dergidir. Makalelerin başvuru ve yayınlanma sürecinde yazarlardan hiçbir ücret talep edilmemektedir.
Dergi internet üzerinden yayınlanmakta olan bir dergidir.
Uluslararası Politik Araştırmalar Dergisi aşağıdaki indeksler tarafından taranmaktadır;
ASOS, Academia Social Science Index
DOAJ, Directory of Open Access Journals
Index Copernicus
ResearchBib
Citefactor