İstanbul’daki yaş meyve ve sebze lojistik sektörünün genel değerlendirmesinden önce lojistiğin tanımı ve tarihçesinin anlatımıyla başlanan bu çalışmada Dünyadaki lojistik hareketliliği, Türkiye’nin lojistik büyüklüğü ve İstanbul’un bu büyüklük içindeki payı ile kentsel lojistik hakkında genel bilgiler paylaşılmıştır. Bu bilgilerden sonra sektör hakkında genel bilgiler açıklanmıştır. Bu çalışma; İstanbul ili Bayrampaşa ilçesinde bulunan Bayrampaşa Yaş Meyve ve Sebze Hali özelinde hale yük getiren ve götüren araçların istatiksel bilgilerini içermektedir. Bu bilgiler, araç türlerine Tır, Kamyon Kamyonet, Panelvan ve Minivan ve taşıdıkları ürün tiplerine göre geldikleri veya gidecekleri mesafeye bağlı olarak zaman, mesafe, sayı, araç doluluk oranlarını ve bu hal için şehir içi ve şehir dışı yük hareketliliği hakkında genel verileri kapsamaktadır. Ayrıca bu çalışmada toplanan veriler ışığında yük araçlarının doluluk modellemesi yapılarak düşük doluluğa çözüm önerileri getirilmektedir. Bu çözüm önerileri ışığında kent içi trafiğinde yük araçlarının günlük ulaşıma etkilerini en aza indirmek için doluluk oranlarının artırılmasının; trafik sıkışıklığına, çevreye ve ekonomiye sağlayacağı faydalar hesaplanmıştır.
İstanbul Bayrampaşa Lojistik Lojistik Odak Doluluk Oranı Trafik Yük Akışı Ulaşım
Fresh fruit and vegetable logistics sector in Istanbul started with the logistics of the definition and explanation of the history before the general assessment in this study in the world of logistics mobility, logistics size of Turkey and Istanbul were shared general information about urban logistics with the share of this magnitude. After this information, general information about the sector is explained. This work; Bayrampaşa Bayrampaşa Fresh Fruit and Vegetable Market in the province of Istanbul in the special load and transport vehicles that contain statistical information. This information includes time, distance, number, vehicle occupancy rates and general data on urban and suburban freight mobility depending on the type of vehicle lorry, truck van, van and minivan and the type of product they carry or will travel. In addition, in the light of the data collected in this study, the occupancy modeling of the load vehicles is made and solutions are proposed for low occupancy. In the light of these solutions, increasing occupancy rates in order to minimize the effects of daily vehicles on daily transportation in urban traffic; traffic congestion, environment and economy.
İstanbul Bayrampaşa Logistics Logistics Focus Occupancy Rate Traffic Freight Flow Transportation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2 |