Social media is a phenomenon that has brought people under the influence of the past decade. It is a structure based on web 2.0 technology that allows social media users to create content and share these content they create, while also facilitating versatile communication. Social media has this communication in chat rooms, blogs, websites, social media platforms, video sites, social networking sites, e mail, video chat etc. It provides through tools such as and allows it to share content created by its users, allowing these shares to spread in a wide area such as individuals, groups, organizations and governments. The concept of justice is also influenced by the bilateral communication that takes place in line with this spread. People can make their voices heard by various campaigns or corporate communication campaigns of various institutions when they are wrong. In this context, Vodafone's # BenVarım corporate communication campaign was created on social media to raise awareness in the fight against violence against women on November 25, International Day Against Violence Against Women. The study is a qualitative research. The universe of the research is the social media designs prepared by Vodafone for the #BenVarım campaign. These are works shared in the form of posts and stories. Interaction is provided with the target audience using the features of Instagram. With the action research method, Vodafone's shares and sample shares in this direction were examined and a result was tried to be reached.
Sosyal medya, geçtiğimiz on yılda insanları etkisi altına alan bir olgudur. Sosyal medya kullanıcılarının içerik oluşturmasına ve onların oluşturdukları bu içerikleri paylaşabilmelerine izin veren aynı zamanda çok yönlü iletişimi kolaylaştıran web 2.0 teknolojisine dayanan bir yapıdır. Sosyal medya bu iletişimi sohbet odaları, bloglar, web siteleri, sosyal medya platformları, video siteleri, sosyal ağ siteleri, e posta, görüntülü sohbet vb. gibi araçlar aracılığıyla sağlamakta ve kullanıcılarının oluşturduğu içerikleri paylaşımına izin vererek kısa zamanda kişiler, gruplar, kuruluşlar ve hükümetler gibi geniş bir alanda bu paylaşımlar yayılmasına izin vermektedir. Bu yayılma doğrultusunda gerçekleşen çift yönlü iletişimden adalet kavramını da etkilenmektedir. İnsanlar haksızlığa uğradıkları zaman için çeşitli kampanyalarla ya da çeşitli kurumların kurumsal iletişim kampanyalarıyla seslerini duyurabilmektedirler. Bu bağlamda Vodafone’nun 25 Kasım Kadına Yönelik Şiddete Karşı Uluslararası Mücadele Günü’nde kadına yönelik şiddetle mücadelede farkındalığı artırmak için sosyal medyada oluşturulduğu #BenVarım kurumsal iletişim kampanyası ele alınmıştır. Çalışma nitel bir araştırmadır. Araştırmanın evreni Vodafone’nun #BenVarım kampanyasına yönelik hazırladığı sosyal medya tasarımlarıdır. Bunlar gönderi ve hikaye şeklinde paylaşılan çalışmalardır. Hedef kitle ile Instagram’ın özellikleri kullanarak etkileşim sağlanmaktadır. Eylem araştırması yöntemi ile Vodafone’nun paylaşımları ve bu doğrultudaki örnek paylaşımlar incelenerek bir sonuca ulaşılmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer), Görsel İletişim Tasarımı (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 1 Sayı: 1 |