Bir yüksek din öğretimi veren kurum olarak ilahiyat fakülteleri, Cumhuriyet tarihi boyunca farklı uygulamalara maruz kalarak kurumsallaşmıştır. Süreç içinde çok fazla değişimin yaşanması verilen eğitimde de farklı çıktılar oluşmasına neden olmaktadır. Bahse konu çıktıların olumlu ve olumsuz olarak değerlendirilmesi mezun olan öğrenciler tarafından yapılabilmektedir. Bu çalışmanın ilahiyat fakültesindeki öğrenimini tamamlamış olan öğrencilerin eğitim süreci boyunca fakülteye karşı geliştirdikleri tutumlarını ve mezun olduktan sonra elde ettikleri kazanımları araştırmak üzere kaleme alındığı görülmektedir. Eserde mezun öğrencilerle yapılan görüşmeler değerlendirilerek ilahiyat fakültelerinde mevcut durumda fayda sağlayan uygulamaların geliştirilmesi ve eksik olarak görülen noktaların düzeltilmesi konusunda öneriler yapılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bölgesel Çalışmalar |
Bölüm | Kitap Değerlendirmeleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 1 |
idrak, Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.