Araştırmada beden eğitimi ve spor dersi için lise düzeyinde öğrencilerin tutum düzeylerini ölçmek amacı ile tutum ölçeği geliştirilmesi amaçlanmıştır. 15-18 yaş aralığında farklı lise türlerinde 9.10.11. sınıf düzeyinde okuyan kız ve erkek öğrencileri ile rasgele örneklem yöntemi ile yürütülmüştür. Form maddelerini belirlemek için ilk deneme formunda 31 madde oluşmuş olup olumsuz ifade ters kodlama ile puanlanmıştır. Açıklayıcı Faktör Analizi sonucunda, toplam varyansın %61,018 açıklayan, 8 alt boyut ve toplam 30 maddelik bir ölçek elde edilmiştir. Alt boyutlar; Pozitif Duygular; Heyecan; Malzeme-Spor alanları; Anlayış-Destek; Merak; İstek; Kaygı; Öfke olarak adlandırılmıştır. Çalışmada, KMO değeri 0,882 değişkenlerin faktör analizi için uygunluğunun bir göstergesidir. Ölçeğin faktör yük değerleri 0,428 ile 0,820 aralığında yer alarak faktörlerin gücünü açıklamada yeterli görülmüştür. Ölçeğin güvenirliğini ve iç tutarlılığını değerlendirmek için test-tekrar test yöntemi kullanılmış ve bu yöntemde kabul edilebilir düzeyde güvenirlik katsayıları elde edilmiştir. Madde analizi sonucunda ölçekteki tüm maddelerin etkili bir şekilde farklılaşabildiği tespit edilmiştir. Sonuç olarak; Beden Eğitimi ve Spor Dersi Tutum Ölçeği (BESDTÖ) çeşitli lise ortamlarındaki öğrenciler için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olarak oluşturulmuştur.
Beden eğitimi ve spor ders tutum ölçek geliştirme geçerlik güvenirlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Mayıs 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mayıs 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 1 |