BibTex RIS Kaynak Göster

Theses Written About Environmental Education: Turkey – The Czech Republic Comparison

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 2, 94 - 104, 09.07.2017

Öz

The purpose of this study is to compare the theses written on environmental education in Turkey and in the Czech-Republic. Within the scope of this study, which is conducted by using document analysis, the theses written in Turkey and the Czech-Republic about environmental education in 2007-2013 were compared in terms of year of issue, the type of the sampling and the type of the program in which the thesis is completed. The findings revealed that in 2007-2013, there are totally 130 theses written in Turkey and 49 theses written in the Czech-Republic. While the samplings of the theses written in Turkey mostly consist of pre-service teachers, the samplings of the theses completed in the Czech-Republic are comprised of elementary and high school students. Finally, it was determined that most of the theses in both of the countries were written in the departments affiliated to elementary school education

Kaynakça

  • Akçay, İ. (2006). Farklı ülkelerde okul öncesi öğrencilerine yönelik çevre eğitimi. Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • EARGED (2007). PISA 2006 Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı, Ulusal Ön Rapor. Ankara: MEB Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
  • EARGED (2010). Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı PISA 2009 Ulusal Ön Raporu, Ankara: MEB Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
  • Erdoğan, M. (2009). Fifth Grade Students’ Environmental Literacy and the Factors Affecting Students’ Environmentally Responsible Behaviors. Doktora Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Güzel, İ, Karataş, İ. ve Çetinkaya, B. (2010). Ortaöğretim Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırılması: Türkiye, Almanya ve Kanada. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 1(3), 309-325.
  • King, E.J. (1979). Other Schools and Ours Comparative Studies For Today. London: Holt Published
  • OECD (2015a). Selected İndicators for Turkey. Erişim tarihi: 25 Mayıs 2016, https://data.oecd.org/turkey.htm
  • OECD (2015b). Selected İndicators for Czech Republic. Erişim tarihi: 25 Mayıs 2016, https://data.oecd.org/czech-republic.htm
  • Palmberg, E. I. ve Kuru, J. (2000). Outdoor Activities as a Basis for Environmental Responsibility. The Journal of Environmental Education, 31(4), 32-36.
  • Tatlı, S. ve Adıgüzel, O. C. (2012). Türkiye’deki lisansüstü karşılaştırmalı eğitim tezlerinin çok boyutlu bir incelemesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 12(1), 143-150.
  • Teksöz G., Şahin, E. ve Ertepınar, H. (2010). Çevre Okuryazarlığı, Öğretmen Adayları ve Sürdürülebilir Bir Gelecek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 307-320.
  • Timur, S. (2011). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Timur, B., Yılmaz, Ş. ve Timur, S. (2014). Çevre Okuryazarlığı İle İlgili 1992-2012 Yılları Arasında Yayımlanan Çalışmalarda Genel Yönelimlerin Belirlenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(5), 22-41.
  • Soran, H., Morgil, İ., Yücel, S. E. ve Işık, S. (2000). Biyoloji Öğrencilerinin Çevre Konularına Olan İlgilerinin Araştırılması ve Kimya Öğrencileri İle Karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 18,128-139.
  • Srbinovski, M., Erdoğan, M., Ismaili, M. 2010. Environmental literacy in the science education curriculum in Macedonia and Turkey. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 4528-4532.
  • Ünlü, İ., Sever, R. ve Akpınar, E. (2011). Türkiye’de Çevre Eğitimi Alanında Yapılmış Küresel Isınma ve Sera Etkisi Konulu Akademik Araştırmaların Sonuçlarının İncelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 39-54.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (6. Baskı), Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yılmaz, Ş., Aydın, F. ve Bahar, M. (2015). 1992-2011 Yılları Arasında Çevre Eğitimi İle İlgili Yayımlanan Yüksek Lisans Ve Doktora Tezlerindeki Genel Yönelimlerin Belirlenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(19), 383- 413.
  • Yılmaz, A., Morgil, İ., Aktuğ, P. ve Göbekli, İ. (2002). Ortaöğretim ve Yükseköğretim Öğrencilerinin Çevre, Çevre Kavramları ve Sorunları Konusundaki Bilgileri ve Önerileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 156-162.
Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 2, 94 - 104, 09.07.2017

Öz

Kaynakça

  • Akçay, İ. (2006). Farklı ülkelerde okul öncesi öğrencilerine yönelik çevre eğitimi. Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • EARGED (2007). PISA 2006 Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı, Ulusal Ön Rapor. Ankara: MEB Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
  • EARGED (2010). Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı PISA 2009 Ulusal Ön Raporu, Ankara: MEB Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
  • Erdoğan, M. (2009). Fifth Grade Students’ Environmental Literacy and the Factors Affecting Students’ Environmentally Responsible Behaviors. Doktora Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Güzel, İ, Karataş, İ. ve Çetinkaya, B. (2010). Ortaöğretim Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırılması: Türkiye, Almanya ve Kanada. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 1(3), 309-325.
  • King, E.J. (1979). Other Schools and Ours Comparative Studies For Today. London: Holt Published
  • OECD (2015a). Selected İndicators for Turkey. Erişim tarihi: 25 Mayıs 2016, https://data.oecd.org/turkey.htm
  • OECD (2015b). Selected İndicators for Czech Republic. Erişim tarihi: 25 Mayıs 2016, https://data.oecd.org/czech-republic.htm
  • Palmberg, E. I. ve Kuru, J. (2000). Outdoor Activities as a Basis for Environmental Responsibility. The Journal of Environmental Education, 31(4), 32-36.
  • Tatlı, S. ve Adıgüzel, O. C. (2012). Türkiye’deki lisansüstü karşılaştırmalı eğitim tezlerinin çok boyutlu bir incelemesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 12(1), 143-150.
  • Teksöz G., Şahin, E. ve Ertepınar, H. (2010). Çevre Okuryazarlığı, Öğretmen Adayları ve Sürdürülebilir Bir Gelecek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 307-320.
  • Timur, S. (2011). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Timur, B., Yılmaz, Ş. ve Timur, S. (2014). Çevre Okuryazarlığı İle İlgili 1992-2012 Yılları Arasında Yayımlanan Çalışmalarda Genel Yönelimlerin Belirlenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(5), 22-41.
  • Soran, H., Morgil, İ., Yücel, S. E. ve Işık, S. (2000). Biyoloji Öğrencilerinin Çevre Konularına Olan İlgilerinin Araştırılması ve Kimya Öğrencileri İle Karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 18,128-139.
  • Srbinovski, M., Erdoğan, M., Ismaili, M. 2010. Environmental literacy in the science education curriculum in Macedonia and Turkey. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 4528-4532.
  • Ünlü, İ., Sever, R. ve Akpınar, E. (2011). Türkiye’de Çevre Eğitimi Alanında Yapılmış Küresel Isınma ve Sera Etkisi Konulu Akademik Araştırmaların Sonuçlarının İncelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 39-54.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (6. Baskı), Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yılmaz, Ş., Aydın, F. ve Bahar, M. (2015). 1992-2011 Yılları Arasında Çevre Eğitimi İle İlgili Yayımlanan Yüksek Lisans Ve Doktora Tezlerindeki Genel Yönelimlerin Belirlenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(19), 383- 413.
  • Yılmaz, A., Morgil, İ., Aktuğ, P. ve Göbekli, İ. (2002). Ortaöğretim ve Yükseköğretim Öğrencilerinin Çevre, Çevre Kavramları ve Sorunları Konusundaki Bilgileri ve Önerileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 156-162.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Şendil Can Bu kişi benim

Cüneyd Çelik Bu kişi benim

Roman Kroufek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 9 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Can, Ş., Çelik, C., & Kroufek, R. (2017). Theses Written About Environmental Education: Turkey – The Czech Republic Comparison. International Electronic Journal of Environmental Education, 7(2), 94-104.
AMA Can Ş, Çelik C, Kroufek R. Theses Written About Environmental Education: Turkey – The Czech Republic Comparison. IEJEE-Green. Temmuz 2017;7(2):94-104.
Chicago Can, Şendil, Cüneyd Çelik, ve Roman Kroufek. “Theses Written About Environmental Education: Turkey – The Czech Republic Comparison”. International Electronic Journal of Environmental Education 7, sy. 2 (Temmuz 2017): 94-104.
EndNote Can Ş, Çelik C, Kroufek R (01 Temmuz 2017) Theses Written About Environmental Education: Turkey – The Czech Republic Comparison. International Electronic Journal of Environmental Education 7 2 94–104.
IEEE Ş. Can, C. Çelik, ve R. Kroufek, “Theses Written About Environmental Education: Turkey – The Czech Republic Comparison”, IEJEE-Green, c. 7, sy. 2, ss. 94–104, 2017.
ISNAD Can, Şendil vd. “Theses Written About Environmental Education: Turkey – The Czech Republic Comparison”. International Electronic Journal of Environmental Education 7/2 (Temmuz 2017), 94-104.
JAMA Can Ş, Çelik C, Kroufek R. Theses Written About Environmental Education: Turkey – The Czech Republic Comparison. IEJEE-Green. 2017;7:94–104.
MLA Can, Şendil vd. “Theses Written About Environmental Education: Turkey – The Czech Republic Comparison”. International Electronic Journal of Environmental Education, c. 7, sy. 2, 2017, ss. 94-104.
Vancouver Can Ş, Çelik C, Kroufek R. Theses Written About Environmental Education: Turkey – The Czech Republic Comparison. IEJEE-Green. 2017;7(2):94-104.