Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 129 - 138, 15.01.2023

Öz

Kaynakça

  • Aşkar, P. & Akkoyunlu, B. (1993). Kolb Öğrenme Stili Envanteri. Eğitim ve Bilim, (87), s. 37-47.
  • Aşkın, Ö. (2006) Öğrenme Stilleri ile İlgili Elektronik Ortamda Yayımlanan Çalışmaların İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı: Ankara, 173.
  • Bilgin, İ. & Bahar, M. (2008). Sınıf öğretmenlerinin öğretme ve öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 19-38.
  • Boydak, H. A. (2001). Öğrenme stilleri. İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Choi, J.M. (1989). Learning styles of academic librarians. College & Research Libraries, 50, 691-699.
  • Çelik, F. & Şahin, H. (2011). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Cinsiyet ve Öğrenim Gördükleri Sınıf Düzeyleri Bakımından Öğrenme Stillerinin İncelenmesi (MAKÜ Örneği). Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011(31): 23-38.
  • Erden, M. ve Altun, S. (2006). Öğrenme stilleri. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Ekici, G. (2003). Öğrenme stiline dayalı öğretim ve biyoloji dersi öğretimine yönelik ders planı örnekleri. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Felder, R. M. & Henriques E. R. (1995). Learning and Teaching Styles in Foreign and Second Language Education. Foreign Language Annals, 28, 1, 21-31.
  • Felder, R.M. (1996). Matters of style. ASEE Prism, 6(4), 18-23.
  • Hasırcı, Ö.K. (2006). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğrenme stilleri: Çukurova Üniversitesi örneği. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 2(1), 15-25.
  • Jonassen, D. H. & Grabowski, B. L. (1993) Handbook of individual differences, learning, and instruction, Hillsdale, N. J. : L. Erlbaum Associates.
  • Kaptan, S. (1989). Bilimsel Araştırma ve Gözlem Teknikleri. Ankara: Tekışık A. Ş. Veb Ofset Tesisleri. Karademir, E. ve Tezel, Ö. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stillerinin demografik değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 129-145.
  • Kolb, D.A. (1984). Experiental Learning, Experience as the Source of the Learning Development. New Jersey: Prentice Hall.
  • Kolb, D.A (1985). Learning Style inventory: Self Scoring Inventory and Interpretation Booklet. Boston: McBer and Company.
  • Kurbanoğlu, S. & Akkoyunlu, B. (2008). Bilgi Yönetimi Bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri. Türk Kütüphaneciliği, 22 (3), 296-307.
  • Riding, R. ve Rayner, S. (1998). Cognitive styles and learning strategies: Understanding style differences in learning and behaviour. London: David Fulton.
  • Şimşek, N. (2002) “BDG16 Öğrenme Biçimleri Envanteri”, Eğitim Bilimleri ve Uygulama, c.1, s. 1, ss. 33–47.
Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 129 - 138, 15.01.2023

Öz

Kaynakça

  • Aşkar, P. & Akkoyunlu, B. (1993). Kolb Öğrenme Stili Envanteri. Eğitim ve Bilim, (87), s. 37-47.
  • Aşkın, Ö. (2006) Öğrenme Stilleri ile İlgili Elektronik Ortamda Yayımlanan Çalışmaların İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı: Ankara, 173.
  • Bilgin, İ. & Bahar, M. (2008). Sınıf öğretmenlerinin öğretme ve öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 19-38.
  • Boydak, H. A. (2001). Öğrenme stilleri. İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Choi, J.M. (1989). Learning styles of academic librarians. College & Research Libraries, 50, 691-699.
  • Çelik, F. & Şahin, H. (2011). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Cinsiyet ve Öğrenim Gördükleri Sınıf Düzeyleri Bakımından Öğrenme Stillerinin İncelenmesi (MAKÜ Örneği). Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011(31): 23-38.
  • Erden, M. ve Altun, S. (2006). Öğrenme stilleri. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Ekici, G. (2003). Öğrenme stiline dayalı öğretim ve biyoloji dersi öğretimine yönelik ders planı örnekleri. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Felder, R. M. & Henriques E. R. (1995). Learning and Teaching Styles in Foreign and Second Language Education. Foreign Language Annals, 28, 1, 21-31.
  • Felder, R.M. (1996). Matters of style. ASEE Prism, 6(4), 18-23.
  • Hasırcı, Ö.K. (2006). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğrenme stilleri: Çukurova Üniversitesi örneği. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 2(1), 15-25.
  • Jonassen, D. H. & Grabowski, B. L. (1993) Handbook of individual differences, learning, and instruction, Hillsdale, N. J. : L. Erlbaum Associates.
  • Kaptan, S. (1989). Bilimsel Araştırma ve Gözlem Teknikleri. Ankara: Tekışık A. Ş. Veb Ofset Tesisleri. Karademir, E. ve Tezel, Ö. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stillerinin demografik değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 129-145.
  • Kolb, D.A. (1984). Experiental Learning, Experience as the Source of the Learning Development. New Jersey: Prentice Hall.
  • Kolb, D.A (1985). Learning Style inventory: Self Scoring Inventory and Interpretation Booklet. Boston: McBer and Company.
  • Kurbanoğlu, S. & Akkoyunlu, B. (2008). Bilgi Yönetimi Bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri. Türk Kütüphaneciliği, 22 (3), 296-307.
  • Riding, R. ve Rayner, S. (1998). Cognitive styles and learning strategies: Understanding style differences in learning and behaviour. London: David Fulton.
  • Şimşek, N. (2002) “BDG16 Öğrenme Biçimleri Envanteri”, Eğitim Bilimleri ve Uygulama, c.1, s. 1, ss. 33–47.
Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 129 - 138, 15.01.2023

Öz

Kaynakça

  • Aşkar, P. & Akkoyunlu, B. (1993). Kolb Öğrenme Stili Envanteri. Eğitim ve Bilim, (87), s. 37-47.
  • Aşkın, Ö. (2006) Öğrenme Stilleri ile İlgili Elektronik Ortamda Yayımlanan Çalışmaların İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı: Ankara, 173.
  • Bilgin, İ. & Bahar, M. (2008). Sınıf öğretmenlerinin öğretme ve öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 19-38.
  • Boydak, H. A. (2001). Öğrenme stilleri. İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Choi, J.M. (1989). Learning styles of academic librarians. College & Research Libraries, 50, 691-699.
  • Çelik, F. & Şahin, H. (2011). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Cinsiyet ve Öğrenim Gördükleri Sınıf Düzeyleri Bakımından Öğrenme Stillerinin İncelenmesi (MAKÜ Örneği). Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011(31): 23-38.
  • Erden, M. ve Altun, S. (2006). Öğrenme stilleri. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Ekici, G. (2003). Öğrenme stiline dayalı öğretim ve biyoloji dersi öğretimine yönelik ders planı örnekleri. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Felder, R. M. & Henriques E. R. (1995). Learning and Teaching Styles in Foreign and Second Language Education. Foreign Language Annals, 28, 1, 21-31.
  • Felder, R.M. (1996). Matters of style. ASEE Prism, 6(4), 18-23.
  • Hasırcı, Ö.K. (2006). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğrenme stilleri: Çukurova Üniversitesi örneği. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 2(1), 15-25.
  • Jonassen, D. H. & Grabowski, B. L. (1993) Handbook of individual differences, learning, and instruction, Hillsdale, N. J. : L. Erlbaum Associates.
  • Kaptan, S. (1989). Bilimsel Araştırma ve Gözlem Teknikleri. Ankara: Tekışık A. Ş. Veb Ofset Tesisleri. Karademir, E. ve Tezel, Ö. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stillerinin demografik değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 129-145.
  • Kolb, D.A. (1984). Experiental Learning, Experience as the Source of the Learning Development. New Jersey: Prentice Hall.
  • Kolb, D.A (1985). Learning Style inventory: Self Scoring Inventory and Interpretation Booklet. Boston: McBer and Company.
  • Kurbanoğlu, S. & Akkoyunlu, B. (2008). Bilgi Yönetimi Bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri. Türk Kütüphaneciliği, 22 (3), 296-307.
  • Riding, R. ve Rayner, S. (1998). Cognitive styles and learning strategies: Understanding style differences in learning and behaviour. London: David Fulton.
  • Şimşek, N. (2002) “BDG16 Öğrenme Biçimleri Envanteri”, Eğitim Bilimleri ve Uygulama, c.1, s. 1, ss. 33–47.
Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 129 - 138, 15.01.2023

Öz

Kaynakça

  • Aşkar, P. & Akkoyunlu, B. (1993). Kolb Öğrenme Stili Envanteri. Eğitim ve Bilim, (87), s. 37-47.
  • Aşkın, Ö. (2006) Öğrenme Stilleri ile İlgili Elektronik Ortamda Yayımlanan Çalışmaların İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı: Ankara, 173.
  • Bilgin, İ. & Bahar, M. (2008). Sınıf öğretmenlerinin öğretme ve öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 19-38.
  • Boydak, H. A. (2001). Öğrenme stilleri. İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Choi, J.M. (1989). Learning styles of academic librarians. College & Research Libraries, 50, 691-699.
  • Çelik, F. & Şahin, H. (2011). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Cinsiyet ve Öğrenim Gördükleri Sınıf Düzeyleri Bakımından Öğrenme Stillerinin İncelenmesi (MAKÜ Örneği). Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011(31): 23-38.
  • Erden, M. ve Altun, S. (2006). Öğrenme stilleri. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Ekici, G. (2003). Öğrenme stiline dayalı öğretim ve biyoloji dersi öğretimine yönelik ders planı örnekleri. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Felder, R. M. & Henriques E. R. (1995). Learning and Teaching Styles in Foreign and Second Language Education. Foreign Language Annals, 28, 1, 21-31.
  • Felder, R.M. (1996). Matters of style. ASEE Prism, 6(4), 18-23.
  • Hasırcı, Ö.K. (2006). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğrenme stilleri: Çukurova Üniversitesi örneği. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 2(1), 15-25.
  • Jonassen, D. H. & Grabowski, B. L. (1993) Handbook of individual differences, learning, and instruction, Hillsdale, N. J. : L. Erlbaum Associates.
  • Kaptan, S. (1989). Bilimsel Araştırma ve Gözlem Teknikleri. Ankara: Tekışık A. Ş. Veb Ofset Tesisleri. Karademir, E. ve Tezel, Ö. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stillerinin demografik değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 129-145.
  • Kolb, D.A. (1984). Experiental Learning, Experience as the Source of the Learning Development. New Jersey: Prentice Hall.
  • Kolb, D.A (1985). Learning Style inventory: Self Scoring Inventory and Interpretation Booklet. Boston: McBer and Company.
  • Kurbanoğlu, S. & Akkoyunlu, B. (2008). Bilgi Yönetimi Bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri. Türk Kütüphaneciliği, 22 (3), 296-307.
  • Riding, R. ve Rayner, S. (1998). Cognitive styles and learning strategies: Understanding style differences in learning and behaviour. London: David Fulton.
  • Şimşek, N. (2002) “BDG16 Öğrenme Biçimleri Envanteri”, Eğitim Bilimleri ve Uygulama, c.1, s. 1, ss. 33–47.

Learning Styles of Middle School Students in İstanbul in terms of Grade Levels

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 129 - 138, 15.01.2023

Öz

It is of great importance to know the learning styles and the characteristics of
the students, in terms of developing their learning skills and eliminating the
learning difficulties. Every student has different learning styles apart from
each other. While planning an efficient learning, taking the individual learning
characteristics of the students into consideration is required. Defining the
learning styles of the students facilitates their learning by helping to know the
differences in the process of learning, taking precautions in order to improve
the weaknesses of the students by identifying their strengths and
weaknesses, finding faster solutions on the problems encountered,
developing different learning methods which will affect the students’ learning
in a positive way and preparing different learning settings. This research was
done to identify the learning styles of the middle school students in terms of
grade levels. Kolb Learning Style Inventory (ÖSE / LSI), which defines learning
styles in four different categories; as accommodator, converger, diverger and
assimilator was used as a data collection tool. The inventory, has been applied
to 247 students studying in a state middle school of the Ministry of Education
in the province of İstanbul during 2021-2022 academic year. The findings
obtained as a result of the study have shown that the students in 5th, 6th and
8th grades to have “Assimilator” and in 7th grades “Converger” learning styles
respectively. According to the conclusion reached at the end of the research,
it was identified that the students have “Assimilator” learning style the most
and it was concluded that the teachers should develop different methods by
considering different learning styles while they are preparing the learning
settings.

Kaynakça

  • Aşkar, P. & Akkoyunlu, B. (1993). Kolb Öğrenme Stili Envanteri. Eğitim ve Bilim, (87), s. 37-47.
  • Aşkın, Ö. (2006) Öğrenme Stilleri ile İlgili Elektronik Ortamda Yayımlanan Çalışmaların İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı: Ankara, 173.
  • Bilgin, İ. & Bahar, M. (2008). Sınıf öğretmenlerinin öğretme ve öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 19-38.
  • Boydak, H. A. (2001). Öğrenme stilleri. İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Choi, J.M. (1989). Learning styles of academic librarians. College & Research Libraries, 50, 691-699.
  • Çelik, F. & Şahin, H. (2011). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Cinsiyet ve Öğrenim Gördükleri Sınıf Düzeyleri Bakımından Öğrenme Stillerinin İncelenmesi (MAKÜ Örneği). Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011(31): 23-38.
  • Erden, M. ve Altun, S. (2006). Öğrenme stilleri. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Ekici, G. (2003). Öğrenme stiline dayalı öğretim ve biyoloji dersi öğretimine yönelik ders planı örnekleri. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Felder, R. M. & Henriques E. R. (1995). Learning and Teaching Styles in Foreign and Second Language Education. Foreign Language Annals, 28, 1, 21-31.
  • Felder, R.M. (1996). Matters of style. ASEE Prism, 6(4), 18-23.
  • Hasırcı, Ö.K. (2006). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğrenme stilleri: Çukurova Üniversitesi örneği. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 2(1), 15-25.
  • Jonassen, D. H. & Grabowski, B. L. (1993) Handbook of individual differences, learning, and instruction, Hillsdale, N. J. : L. Erlbaum Associates.
  • Kaptan, S. (1989). Bilimsel Araştırma ve Gözlem Teknikleri. Ankara: Tekışık A. Ş. Veb Ofset Tesisleri. Karademir, E. ve Tezel, Ö. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stillerinin demografik değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 129-145.
  • Kolb, D.A. (1984). Experiental Learning, Experience as the Source of the Learning Development. New Jersey: Prentice Hall.
  • Kolb, D.A (1985). Learning Style inventory: Self Scoring Inventory and Interpretation Booklet. Boston: McBer and Company.
  • Kurbanoğlu, S. & Akkoyunlu, B. (2008). Bilgi Yönetimi Bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri. Türk Kütüphaneciliği, 22 (3), 296-307.
  • Riding, R. ve Rayner, S. (1998). Cognitive styles and learning strategies: Understanding style differences in learning and behaviour. London: David Fulton.
  • Şimşek, N. (2002) “BDG16 Öğrenme Biçimleri Envanteri”, Eğitim Bilimleri ve Uygulama, c.1, s. 1, ss. 33–47.

İstanbul’da Ortaokul Öğrencilerinin Öğrenim Gördükleri Sınıf Düzeyleri Bakımından Öğrenme Stilleri

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 129 - 138, 15.01.2023

Öz

Öğrenenlerin öğrenme stillerinin
belirlenmesi, öğrenme sürecindeki farklılıklarının bilinmesine, öğrencilerin
güçlü ve güçsüz oldukları taraflarının belirlenerek güçsüz oldukları taraflarının
güçlendirilmesi için tedbirler alınmasına, karşılaştıkları problemlerde daha
hızlı çözüm üretmelerine, öğrencilerin başarılarını olumlu yönde etkileyecek
farklı öğrenme metotlarının geliştirilmesine ve öğrenme ortamlarının
hazırlanmasına yardımcı olarak öğrenmelerini kolaylaştırır. Bu araştırma
ortaokul öğrencilerinin öğrenme stillerini öğrenim gördükleri sınıf düzeyleri
bakımından belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada veriler toplanırken
öğrenme stillerini; yerleştiren, değiştiren, ayrıştıran ve özümseyen olmak
üzere dört türde açıklayan Kolb Öğrenme Stili Envanteri (ÖSE) kullanılmıştır.
Envanter, 2021-2022 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinde Milli Eğitim
Bakanlığına bağlı bir ortaokulda öğrenim gören 247 öğrenciye uygulanmıştır.
Çalışma sonucunda elde edilen bulgular öğrencilerin öğrenme stillerinin
sırasıyla 5., 6. ve 8. sınıflarda “Özümseyen”, 7. sınıflarda ise “Değiştiren” stile
sahip olduğunu göstermiştir. Araştırma sonucunda ulaşılan sonuçlara göre,
öğrencilerin daha çok “Özümseyen” öğrenme stiline sahip olduklarını tespit
edilmiş ve öğretmenlerin öğrenme ortamlarını hazırlarken farklı öğrenme
stillerini göz önüne alarak farklı metotlar geliştirmeleri gerektiği sonucuna
ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Aşkar, P. & Akkoyunlu, B. (1993). Kolb Öğrenme Stili Envanteri. Eğitim ve Bilim, (87), s. 37-47.
  • Aşkın, Ö. (2006) Öğrenme Stilleri ile İlgili Elektronik Ortamda Yayımlanan Çalışmaların İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı: Ankara, 173.
  • Bilgin, İ. & Bahar, M. (2008). Sınıf öğretmenlerinin öğretme ve öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 19-38.
  • Boydak, H. A. (2001). Öğrenme stilleri. İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Choi, J.M. (1989). Learning styles of academic librarians. College & Research Libraries, 50, 691-699.
  • Çelik, F. & Şahin, H. (2011). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Cinsiyet ve Öğrenim Gördükleri Sınıf Düzeyleri Bakımından Öğrenme Stillerinin İncelenmesi (MAKÜ Örneği). Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011(31): 23-38.
  • Erden, M. ve Altun, S. (2006). Öğrenme stilleri. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Ekici, G. (2003). Öğrenme stiline dayalı öğretim ve biyoloji dersi öğretimine yönelik ders planı örnekleri. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Felder, R. M. & Henriques E. R. (1995). Learning and Teaching Styles in Foreign and Second Language Education. Foreign Language Annals, 28, 1, 21-31.
  • Felder, R.M. (1996). Matters of style. ASEE Prism, 6(4), 18-23.
  • Hasırcı, Ö.K. (2006). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğrenme stilleri: Çukurova Üniversitesi örneği. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 2(1), 15-25.
  • Jonassen, D. H. & Grabowski, B. L. (1993) Handbook of individual differences, learning, and instruction, Hillsdale, N. J. : L. Erlbaum Associates.
  • Kaptan, S. (1989). Bilimsel Araştırma ve Gözlem Teknikleri. Ankara: Tekışık A. Ş. Veb Ofset Tesisleri. Karademir, E. ve Tezel, Ö. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stillerinin demografik değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 129-145.
  • Kolb, D.A. (1984). Experiental Learning, Experience as the Source of the Learning Development. New Jersey: Prentice Hall.
  • Kolb, D.A (1985). Learning Style inventory: Self Scoring Inventory and Interpretation Booklet. Boston: McBer and Company.
  • Kurbanoğlu, S. & Akkoyunlu, B. (2008). Bilgi Yönetimi Bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri. Türk Kütüphaneciliği, 22 (3), 296-307.
  • Riding, R. ve Rayner, S. (1998). Cognitive styles and learning strategies: Understanding style differences in learning and behaviour. London: David Fulton.
  • Şimşek, N. (2002) “BDG16 Öğrenme Biçimleri Envanteri”, Eğitim Bilimleri ve Uygulama, c.1, s. 1, ss. 33–47.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Özlem Yeşil 0000-0001-8580-6182

Nurettin Aydın Bu kişi benim 0000-0002-0231-8886

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yeşil, Ö., & Aydın, N. (2023). İstanbul’da Ortaokul Öğrencilerinin Öğrenim Gördükleri Sınıf Düzeyleri Bakımından Öğrenme Stilleri. İstanbul Esenyurt Üniversitesi İşletme Ve Yönetim Bilimleri Fakültesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(2), 129-138.