Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A CASE ANALYSIS ON THE MARKET GROWTH STRATEGIES IN BUSINESSES

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 2, 1 - 13, 22.01.2025
https://doi.org/10.61349/iesbad.1452199

Öz

Sürekli büyüyen, gelişen ve rekabetçi süt ve süt ürünleri sektöründe faaliyet gösteren işletmenin amacı pazar payını, karlılık oranlarını arttırmak ve büyümektir. Bu çalışmanın amacı, işletmenin pazar büyüme hedefleri doğrultusunda geliştirdikleri ürün geliştirme, çeşitlendirme, pazar geliştirme, pazara nüfus etme stratejileri ile rekabet üstünlüğü sağlamada geliştirdiği stratejilerin sonuçlarını analiz etmektir. Araştırma işletmenin stratejik kararlarında etkili olan kişi ile görüşme yapılarak gerçekleştirilmiştir. İşletmenin sektörde sürdürülebilir rekabet avantajı sağlamak için ürünlerinde sürekli yenilik ve iyileştirme yaparak pazar payını arttırdığı ve yatırımlara önem verdiği görülmektedir. Bu araştırma nitel araştırma yöntemine dayanmaktadır. Anket çalışmasıyla tamamlayıcı açıklayıcı bir vaka analizidir.

Kaynakça

  • Aktan, Coşkun Can. (2003 ). Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 67–125.
  • Ansoff, H. I. (1957). Strategies for diversification. Harvard Business Review, 35 (5), 113-124.
  • Chandler, A.P. (1962). Strategy and Structure, Cambridge, Mass.: MIT Pres.
  • Çubukçu, M. (2018). “İşletmelerde Uygulanan Strateji Tipleri ve Uygulamadan Örnekler’’, Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, 1(2), 142-156.
  • Doğan, E. (Aralık 2017). “Rekabet Stratejileri Perspektifinden Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğü”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 15 - 19.
  • Dursun, İ.T. (2021). “Michael E. Porter ve Jay Barney’in Rekabet Üstünlüğü İle İlgili Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi’’, Akademik Hassasiyetler, C.8.
  • Eren, E. ve Özdemirci, A. (Temmuz 2018). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, 10. Baskı.
  • Gündüz, Ş. (Kasım 2020). “Sürdürülebilir Stratejik Yönetim ve Kurumsal Yönetim’’, Maltepe Üniversitesi Yayınları.
  • Kahveci, E. (Haziran 2014.). “Strateji, Stratejik Yönetim ve Stratejik Yönetim Modeli’’, Verimlilik Dergisi, (4). 7-30,
  • Kayra, F. (Temmuz 2022.) “İşletmelerde Büyüme Stratejileri Üzerine Bir Vaka Analizi’’, Stratejik Yönetim Araştırmaları Dergisi, 5 (2), 111-133.
  • Kay, J. (1993). “The Structure of Strategy,” Bussiness Strategy Review, 4.
  • Koçoğlu, D. (Nisan 2012). “Büyük Sanayi Kuruluşlarının Büyüme Stratejilerinin BAHS ile Değerlendirilmesi: Denizli Örneği’’, Ege Akademi Bakış, 12(2), 267-283.
  • Köklü, N. (2019). “Örnek Olay Çalışma Metotları’’, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 27(2), 771-776.
  • Porter, M. E. (1980). Competitive Strategy Techniques For Analyzing Industries and Competitors, New York: Free Press.
  • Porter, M. E. (2004. Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors, The Free Press, New York.
  • Porter, M. E. (1985). Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance, Free Press, New York.
  • Rothaermel, F. T. (2015). Strategic Management. 2 nd ed., Mc Graw-Hill Education.
  • Tokgöz, N. (Ağustos 2018). Stratejik Yönetim, Anadolu Üniversitesi Yayını No.2561, Açıköğretim Fakültesi Yayını No. 1531.
  • Uysal, G. (2019). “Stratejik Yönetim”, Ders Notları, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, İİBF, İşletme Bölümü.
  • Ülgen, H, Mirze, S.K. (2004). İşletmelerde Stratejik Yönetim, Literatür Yayıncılık, İstanbul.

iŞLETMELERDE PAZAR BÜYÜME STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR VAKA ANALİZİ

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 2, 1 - 13, 22.01.2025
https://doi.org/10.61349/iesbad.1452199

Öz

Sürekli büyüyen, gelişen ve rekabetçi süt ve süt ürünleri sektöründe faaliyet gösteren işletmenin amacı pazar payını, karlılık oranlarını arttırmak ve büyümektir. Bu çalışmanın amacı, işletmenin pazar büyüme hedefleri doğrultusunda geliştirdikleri ürün geliştirme, çeşitlendirme, pazar geliştirme, pazara nüfus etme stratejileri ile rekabet üstünlüğü sağlamada geliştirdiği stratejilerin sonuçlarını analiz etmektir. Araştırma işletmenin stratejik kararlarında etkili olan kişi ile görüşme yapılarak gerçekleştirilmiştir. İşletmenin sektörde sürdürülebilir rekabet avantajı sağlamak için ürünlerinde sürekli yenilik ve iyileştirme yaparak pazar payını arttırdığı ve yatırımlara önem verdiği görülmektedir. Bu araştırma nitel araştırma yöntemine dayanmaktadır. Anket çalışmasıyla tamamlayıcı açıklayıcı bir vaka analizidir.

Kaynakça

  • Aktan, Coşkun Can. (2003 ). Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 67–125.
  • Ansoff, H. I. (1957). Strategies for diversification. Harvard Business Review, 35 (5), 113-124.
  • Chandler, A.P. (1962). Strategy and Structure, Cambridge, Mass.: MIT Pres.
  • Çubukçu, M. (2018). “İşletmelerde Uygulanan Strateji Tipleri ve Uygulamadan Örnekler’’, Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, 1(2), 142-156.
  • Doğan, E. (Aralık 2017). “Rekabet Stratejileri Perspektifinden Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğü”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 15 - 19.
  • Dursun, İ.T. (2021). “Michael E. Porter ve Jay Barney’in Rekabet Üstünlüğü İle İlgili Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi’’, Akademik Hassasiyetler, C.8.
  • Eren, E. ve Özdemirci, A. (Temmuz 2018). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, 10. Baskı.
  • Gündüz, Ş. (Kasım 2020). “Sürdürülebilir Stratejik Yönetim ve Kurumsal Yönetim’’, Maltepe Üniversitesi Yayınları.
  • Kahveci, E. (Haziran 2014.). “Strateji, Stratejik Yönetim ve Stratejik Yönetim Modeli’’, Verimlilik Dergisi, (4). 7-30,
  • Kayra, F. (Temmuz 2022.) “İşletmelerde Büyüme Stratejileri Üzerine Bir Vaka Analizi’’, Stratejik Yönetim Araştırmaları Dergisi, 5 (2), 111-133.
  • Kay, J. (1993). “The Structure of Strategy,” Bussiness Strategy Review, 4.
  • Koçoğlu, D. (Nisan 2012). “Büyük Sanayi Kuruluşlarının Büyüme Stratejilerinin BAHS ile Değerlendirilmesi: Denizli Örneği’’, Ege Akademi Bakış, 12(2), 267-283.
  • Köklü, N. (2019). “Örnek Olay Çalışma Metotları’’, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 27(2), 771-776.
  • Porter, M. E. (1980). Competitive Strategy Techniques For Analyzing Industries and Competitors, New York: Free Press.
  • Porter, M. E. (2004. Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors, The Free Press, New York.
  • Porter, M. E. (1985). Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance, Free Press, New York.
  • Rothaermel, F. T. (2015). Strategic Management. 2 nd ed., Mc Graw-Hill Education.
  • Tokgöz, N. (Ağustos 2018). Stratejik Yönetim, Anadolu Üniversitesi Yayını No.2561, Açıköğretim Fakültesi Yayını No. 1531.
  • Uysal, G. (2019). “Stratejik Yönetim”, Ders Notları, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, İİBF, İşletme Bölümü.
  • Ülgen, H, Mirze, S.K. (2004). İşletmelerde Stratejik Yönetim, Literatür Yayıncılık, İstanbul.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Politika ve Yönetim (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hatice Şenay Çelik 0009-0003-5103-5406

Yayımlanma Tarihi 22 Ocak 2025
Gönderilme Tarihi 13 Mart 2024
Kabul Tarihi 27 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çelik, H. Ş. (2025). iŞLETMELERDE PAZAR BÜYÜME STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR VAKA ANALİZİ. İstanbul Esenyurt Üniversitesi İşletme Ve Yönetim Bilimleri Fakültesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 4(2), 1-13. https://doi.org/10.61349/iesbad.1452199