Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

ÇOCUK TIYATROSUNDA ALIMLAMA

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 11, 19.02.2017

Öz

 Reception theory or aesthetics is the name which is given in the literary world that

gives the reader responsibility as well as the author about meaning or interpretation of

author’s works and that analyzes reader’s function in this field. It’s a matter of debate

or study about who gives a meaning to the work. When does the work have a meaning?

Who constitutes the meaning, the reader or the author? In the context of our subject, in

what way does the reception process realize for theater audience and children’s theater

audience? Is there a difference between adult theater and children’s theater? The subject

of this study is to answer this question “In what way does the reception of the children’s

theater audience group realize among the children aged 4 and older in our country?” in

the light of the cognitive development theory of Piaget and the reception aesthetics of W.

Iser, and we grounded the observations that were made during the children’s plays and






the interviews made after the play.

Kaynakça

  • Eagleton, T. 1990 Edebiyat Kuramı” İstanbul Ayrıntı yayınları,
  • Ekiz,T. 2007. Alımlama Estetiği mi Metinlerarasılık mı? Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi 47, 2 (2007) 119-127
  • Esslin,M. 1996 Dram Sanatının Alanı İstanbul Yapı Kredi Yayınları
  • Göktürk, A. 1988 “Okuma uğraşı”, İstanbul İnkılap Kitabevi
  • Kol,S. 2011, “Erken Çocuklukta Bilişsel Gelişim Ve Dil Gelişimi” Sakarya ÜniversitesiEğitim Fakültesi Dergisi, 21 (Mayıs 2011), ss. 1-21.
  • Moran, B., 1994 “Edebiyat kuramları ve eleştiri” Cem Yayınevi, İstanbul
  • Nicolopoulou, A. 2004. Oyun, Bilişsel Gelişim ve Toplumsal Dünya: Piaget, Vygotsky ve Sonrası Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, yıl: 2004, cilt: 37, sayı: 2, 137-169 Çev: Dr. Melike Türkân Bağlı
  • Şirin, A. 2008. Oluşturmacılığın Kuramsal Temelleri” Marmara Coğrafya Dergisi Sayı:17, Ocak - 2008, S:196 - 205 İstanbul – Issn:1303-2429 Copyright ©2008

ÇOCUK TIYATROSUNDA ALIMLAMA

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 11, 19.02.2017

Öz

 Alımlama Estetiği ya da kuramı 1960 lardan bu yana edebiyat dünyasında yer alan,

eserlerinin anlamı ve yorumu ile ilgili olarak yazarın yanı sıra okura da sorumluluk

veren, okurun bu alandaki işlevini inceleyen çeşitli kuramlara verilen addır. Esere kimin

anlam verdiği tartışma / araştırma konusudur. Eser ne zaman anlam kazanır? Anlamı kim

oluşturur? Okur mu yazar mı? Konumuz bağlamında tiyatro seyircisi ve çocuk tiyatrosu

seyircisi için alımlama süreci ne şekilde gerçekleşir, yetişkin tiyatrosu ve çocuk tiyatrosu

için alımlama süreci arasında bir fark var mıdır? Bu çalışmanın konusu, Piaget’nin

bilişsel gelişim kuramı ve W. İser’in alımlama estetiği ışığında, ülkemizde çocuk tiyatrosu

seyirci grubunu oluşturan 4 yaş ve üstü çocuklarda alımlama ne şekilde gerçekleşiyor?”

sorusunun yanıtlarını, çocuk oyunları sırasında yapılan gözlemler ve oyun sonrasında






yapılan görüşmelere dayanarak vermektir.

Kaynakça

  • Eagleton, T. 1990 Edebiyat Kuramı” İstanbul Ayrıntı yayınları,
  • Ekiz,T. 2007. Alımlama Estetiği mi Metinlerarasılık mı? Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi 47, 2 (2007) 119-127
  • Esslin,M. 1996 Dram Sanatının Alanı İstanbul Yapı Kredi Yayınları
  • Göktürk, A. 1988 “Okuma uğraşı”, İstanbul İnkılap Kitabevi
  • Kol,S. 2011, “Erken Çocuklukta Bilişsel Gelişim Ve Dil Gelişimi” Sakarya ÜniversitesiEğitim Fakültesi Dergisi, 21 (Mayıs 2011), ss. 1-21.
  • Moran, B., 1994 “Edebiyat kuramları ve eleştiri” Cem Yayınevi, İstanbul
  • Nicolopoulou, A. 2004. Oyun, Bilişsel Gelişim ve Toplumsal Dünya: Piaget, Vygotsky ve Sonrası Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, yıl: 2004, cilt: 37, sayı: 2, 137-169 Çev: Dr. Melike Türkân Bağlı
  • Şirin, A. 2008. Oluşturmacılığın Kuramsal Temelleri” Marmara Coğrafya Dergisi Sayı:17, Ocak - 2008, S:196 - 205 İstanbul – Issn:1303-2429 Copyright ©2008
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Editorial and Advisory Board
Yazarlar

Nihal Kuyumcu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kuyumcu, N. (2017). ÇOCUK TIYATROSUNDA ALIMLAMA. Istanbul Journal of Innovation in Education, 2(1), 1-11.
AMA Kuyumcu N. ÇOCUK TIYATROSUNDA ALIMLAMA. Istanbul Journal of Innovation in Education. Şubat 2017;2(1):1-11.
Chicago Kuyumcu, Nihal. “ÇOCUK TIYATROSUNDA ALIMLAMA”. Istanbul Journal of Innovation in Education 2, sy. 1 (Şubat 2017): 1-11.
EndNote Kuyumcu N (01 Şubat 2017) ÇOCUK TIYATROSUNDA ALIMLAMA. Istanbul Journal of Innovation in Education 2 1 1–11.
IEEE N. Kuyumcu, “ÇOCUK TIYATROSUNDA ALIMLAMA”, Istanbul Journal of Innovation in Education, c. 2, sy. 1, ss. 1–11, 2017.
ISNAD Kuyumcu, Nihal. “ÇOCUK TIYATROSUNDA ALIMLAMA”. Istanbul Journal of Innovation in Education 2/1 (Şubat 2017), 1-11.
JAMA Kuyumcu N. ÇOCUK TIYATROSUNDA ALIMLAMA. Istanbul Journal of Innovation in Education. 2017;2:1–11.
MLA Kuyumcu, Nihal. “ÇOCUK TIYATROSUNDA ALIMLAMA”. Istanbul Journal of Innovation in Education, c. 2, sy. 1, 2017, ss. 1-11.
Vancouver Kuyumcu N. ÇOCUK TIYATROSUNDA ALIMLAMA. Istanbul Journal of Innovation in Education. 2017;2(1):1-11.