Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The relation between the academic achievement and the school climate

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 3, 83 - 101, 24.12.2015

Öz

This survey is done to search whether there is a meaningful relation between the 8th grade students’ academic achievement and the school climate they perceive. The survey was carried out with 1054 students (534 %50,7 female and 520 %49,3 male) studying in 8th grade. To determine the relationships between students’ academic achievement and the school climate they perceive, pearson correlation analysis was performed. In the survey it was found out that there is a strong and positive relation among school climate’s supportive teacher behavior and success oriented dimensions and academic achievement. The results show that there is no reasonable relation among the school climate’s safe learning environment and positive peer communication and academic achievement.

Kaynakça

  • Akar, A. (2006). İlköğretim okullarında öğretmen algılarına göre yöneticilerin, yöneticilik becerilerinin örgüt iklimine katkısı (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Atılgan, M. (1998). Üniversite öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıkları ile akademik başarılarının karşılaştırılması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Aydın, M. (2007). Çağdaş eğitim denetimi. Ankara: Hatiboğlu Yayınları.
  • Bakay, E. ve Kalem, G. (2008). Ulusal araştırma raporu (Türkiye): Türk Eğitim Sistemi ve etkili okul göstergeleri projesi, PROject Based SCHOOL Management, (Çevrimiçi) http://www.pro-school.eu, 28 Kasım 2012.
  • Balcı, A. (2002). Etkili Okul. Ankara: PegemA yayıncılık.
  • Balkıs, M., Duru, E., Buluş, M., Duru, S. (2006). Üniversite öğrencilerinde akademik erteleme eğiliminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, Ege Eğitim Dergisi, 7 (2), 57-73.
  • Cohen J., Pickeral T., and McCloskey M. (2009). Assessing school climate, Educational Leadership, 66, 45-48.
  • Coleman, N. J., Campbell, E., Hobson, C., McPartland, J., Mood, A., Weinfall, F., et al. (1966). Equality of educational opportunity. Washington, DC: Department of Health, Education and Welfare.
  • Çalık, T. ve Kurt, T. (2010). Okul iklimi ölçeği’nin (OİÖ) geliştirilmesi, Eğitim ve Bilim, 35 (157), 167-180.
  • Çelenk, S. (2003). Okul başarısının ön koşulu: Okul aile dayanışması, İlköğretim Online, 2 (2), 28-34. Çitil, M., İspir, E., Söğüt, Ö. ve Büyükkasap, E. (2006). Fen Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin profilleri ve başarılarını etkilediğine inandıkları faktörler, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (2), 69-81.
  • Demir, C. E. (2009). Factors influencing the academic achievement of The Turkish urban poor, International Journal of Educational Development, 29, 17–29.
  • Ekmekyermezoğlu, N. (2010). İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin ingilizce dersindeki akademik başarı durumlarına etki eden sosyo-kültürel faktörler (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya. Erdoğan, İ. (2006). Eğitim ve okul yönetimi. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Eymur, G. ve Geban, Ö. (2011). Kimya öğretmen adaylarının motivasyon ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Eğitim ve Bilim, 36 (161).
  • Kasatura, İ. (1990). Okul başarısından hayat başarısına: Başarıyı yaratan ya da engelleyen faktörler. İstanbul, Altın Kitaplar.
  • Keskin, G. ve Sezgin, B. (2009). Bir grup ergende akademik başarı durumuna etki eden etmenlerin belirlenmesi, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 4 (9).
  • Macneil, A., Prater, D. and Busch, S. (2009). The effects of school culture and climate on student achievement, International Journal of Leadership in Education, 12 (1), 73–84.
  • Niebuhr, K. (1995). The effect of motivation on the relationship of school climate, family environment, and student characteristics to academic achievement, Presented at the Annual Meeting of the Mid-South Educational Research Association, November 8-10.
  • Onuk, Ö. (2007). Müzik öğretmenliği lisans programı öğrencilerinin öğretmenliğe güdülenmeleri ile akademik başarıları arasındaki ilişki (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Özdemir, S., Sezgin, F., Şirin, H., Karip, E., Erkan, S. (2010). İlköğretim okulu öğrencilerinin okul iklimine ilişkin algılarını yordayan değişkenlerin incelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 213-224.
  • Özer, N. (2006). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okul güvenliğine ilişkin algıları (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Paredes, V. (1991). School climate and student achievement. Texas: Austin Independent School District Office of Research and Evaluation Razon, N. (1987). Öğrenme olgusu ve okul başarısını etkileyen faktörler, Eğitim Bilimleri Dergisi, 11 (63), 17.
  • Roberts, S. ve Heroman, D. (1993). Student perceptions of elemantry school climates in the louisiana school effectivenness study: A comparison of phase III and phase IV. (Çevrimiçi) http://www.eric.ed.gov, 12 Mayıs 2012.
  • Sama, E. ve Tarım, K. (2007). Öğretmenlerin başarısız olarak algıladıkları öğrencilere yönelik tutum ve davranışları, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (1), 135-154.
  • Savaşçı, H. (2010). Sosyoekonomik değişkenlerin ve okulun eğitim kaynaklarının ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarı düzeyleri ile ilişki durumu (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • Şentürk, C. (2010). İlköğretim okul müdürlerinin liderlik davranışları ile okul ikliminin karşılaştırılması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Şerefli, A. (2003). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin akademik başarılarını etkileyen zihinsel olmayan faktörler (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • The Center for Comprehensive School Reform and Improvement. (2009). Developing a positive school climate. Learning Point Associates. (Çevrimiçi) http://www.centerforcsri.org, 20 Temmuz 2011.
  • Yapıcı, Ş. ve Keskin, K. (2008). İlköğretim ikinci kademesindeki başarılı ve başarısız öğrencilerin kişilik özellikleri, http://www.birbilenedanisin.com 08 Eylül 2012.
  • Yavuzer, H. (1996). Anne – baba ve çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yıldırım, İ. (2000). Akademik başarının yordayıcısı olarak yalnızlık, sınav kaygısı ve sosyal destek, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 167-176.

Akademik Başarı ile Okul İklimi Arasındaki İlişki

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 3, 83 - 101, 24.12.2015

Öz

Bu araştırma; ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları ile algıladıkları okul iklimi arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen 534 (%50,7) kız ve 520 (%49,3) erkek olmak üzere toplam 1054 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Öğrencilerin akademik başarıları ile okul iklimi algıları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını anlamak için pearson korelasyon analizi yapılmıştır. Yapılan istatistiki analizlere göre okul ikliminin Destekleyici Öğretmen Davranışları ve Başarı Odaklılık boyutları ile akademik başarı arasında olumlu yönde güçlü bir ilişki olduğu bulunmuştur. Okul ikliminin Güvenli Öğrenme Ortamı ve Olumlu Akran İletişimi boyutu ile akademik başarı arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.

Kaynakça

  • Akar, A. (2006). İlköğretim okullarında öğretmen algılarına göre yöneticilerin, yöneticilik becerilerinin örgüt iklimine katkısı (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Atılgan, M. (1998). Üniversite öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıkları ile akademik başarılarının karşılaştırılması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Aydın, M. (2007). Çağdaş eğitim denetimi. Ankara: Hatiboğlu Yayınları.
  • Bakay, E. ve Kalem, G. (2008). Ulusal araştırma raporu (Türkiye): Türk Eğitim Sistemi ve etkili okul göstergeleri projesi, PROject Based SCHOOL Management, (Çevrimiçi) http://www.pro-school.eu, 28 Kasım 2012.
  • Balcı, A. (2002). Etkili Okul. Ankara: PegemA yayıncılık.
  • Balkıs, M., Duru, E., Buluş, M., Duru, S. (2006). Üniversite öğrencilerinde akademik erteleme eğiliminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, Ege Eğitim Dergisi, 7 (2), 57-73.
  • Cohen J., Pickeral T., and McCloskey M. (2009). Assessing school climate, Educational Leadership, 66, 45-48.
  • Coleman, N. J., Campbell, E., Hobson, C., McPartland, J., Mood, A., Weinfall, F., et al. (1966). Equality of educational opportunity. Washington, DC: Department of Health, Education and Welfare.
  • Çalık, T. ve Kurt, T. (2010). Okul iklimi ölçeği’nin (OİÖ) geliştirilmesi, Eğitim ve Bilim, 35 (157), 167-180.
  • Çelenk, S. (2003). Okul başarısının ön koşulu: Okul aile dayanışması, İlköğretim Online, 2 (2), 28-34. Çitil, M., İspir, E., Söğüt, Ö. ve Büyükkasap, E. (2006). Fen Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin profilleri ve başarılarını etkilediğine inandıkları faktörler, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (2), 69-81.
  • Demir, C. E. (2009). Factors influencing the academic achievement of The Turkish urban poor, International Journal of Educational Development, 29, 17–29.
  • Ekmekyermezoğlu, N. (2010). İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin ingilizce dersindeki akademik başarı durumlarına etki eden sosyo-kültürel faktörler (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya. Erdoğan, İ. (2006). Eğitim ve okul yönetimi. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Eymur, G. ve Geban, Ö. (2011). Kimya öğretmen adaylarının motivasyon ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Eğitim ve Bilim, 36 (161).
  • Kasatura, İ. (1990). Okul başarısından hayat başarısına: Başarıyı yaratan ya da engelleyen faktörler. İstanbul, Altın Kitaplar.
  • Keskin, G. ve Sezgin, B. (2009). Bir grup ergende akademik başarı durumuna etki eden etmenlerin belirlenmesi, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 4 (9).
  • Macneil, A., Prater, D. and Busch, S. (2009). The effects of school culture and climate on student achievement, International Journal of Leadership in Education, 12 (1), 73–84.
  • Niebuhr, K. (1995). The effect of motivation on the relationship of school climate, family environment, and student characteristics to academic achievement, Presented at the Annual Meeting of the Mid-South Educational Research Association, November 8-10.
  • Onuk, Ö. (2007). Müzik öğretmenliği lisans programı öğrencilerinin öğretmenliğe güdülenmeleri ile akademik başarıları arasındaki ilişki (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Özdemir, S., Sezgin, F., Şirin, H., Karip, E., Erkan, S. (2010). İlköğretim okulu öğrencilerinin okul iklimine ilişkin algılarını yordayan değişkenlerin incelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 213-224.
  • Özer, N. (2006). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okul güvenliğine ilişkin algıları (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Paredes, V. (1991). School climate and student achievement. Texas: Austin Independent School District Office of Research and Evaluation Razon, N. (1987). Öğrenme olgusu ve okul başarısını etkileyen faktörler, Eğitim Bilimleri Dergisi, 11 (63), 17.
  • Roberts, S. ve Heroman, D. (1993). Student perceptions of elemantry school climates in the louisiana school effectivenness study: A comparison of phase III and phase IV. (Çevrimiçi) http://www.eric.ed.gov, 12 Mayıs 2012.
  • Sama, E. ve Tarım, K. (2007). Öğretmenlerin başarısız olarak algıladıkları öğrencilere yönelik tutum ve davranışları, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (1), 135-154.
  • Savaşçı, H. (2010). Sosyoekonomik değişkenlerin ve okulun eğitim kaynaklarının ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarı düzeyleri ile ilişki durumu (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • Şentürk, C. (2010). İlköğretim okul müdürlerinin liderlik davranışları ile okul ikliminin karşılaştırılması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Şerefli, A. (2003). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin akademik başarılarını etkileyen zihinsel olmayan faktörler (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • The Center for Comprehensive School Reform and Improvement. (2009). Developing a positive school climate. Learning Point Associates. (Çevrimiçi) http://www.centerforcsri.org, 20 Temmuz 2011.
  • Yapıcı, Ş. ve Keskin, K. (2008). İlköğretim ikinci kademesindeki başarılı ve başarısız öğrencilerin kişilik özellikleri, http://www.birbilenedanisin.com 08 Eylül 2012.
  • Yavuzer, H. (1996). Anne – baba ve çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yıldırım, İ. (2000). Akademik başarının yordayıcısı olarak yalnızlık, sınav kaygısı ve sosyal destek, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 167-176.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Editorial and Advisory Board
Yazarlar

Ümit Bahçetepe Bu kişi benim

Filiz Meşeci Giorgetti

Yayımlanma Tarihi 24 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bahçetepe, Ü., & Meşeci Giorgetti, F. (2015). Akademik Başarı ile Okul İklimi Arasındaki İlişki. Istanbul Journal of Innovation in Education, 1(3), 83-101.
AMA Bahçetepe Ü, Meşeci Giorgetti F. Akademik Başarı ile Okul İklimi Arasındaki İlişki. Istanbul Journal of Innovation in Education. Aralık 2015;1(3):83-101.
Chicago Bahçetepe, Ümit, ve Filiz Meşeci Giorgetti. “Akademik Başarı Ile Okul İklimi Arasındaki İlişki”. Istanbul Journal of Innovation in Education 1, sy. 3 (Aralık 2015): 83-101.
EndNote Bahçetepe Ü, Meşeci Giorgetti F (01 Aralık 2015) Akademik Başarı ile Okul İklimi Arasındaki İlişki. Istanbul Journal of Innovation in Education 1 3 83–101.
IEEE Ü. Bahçetepe ve F. Meşeci Giorgetti, “Akademik Başarı ile Okul İklimi Arasındaki İlişki”, Istanbul Journal of Innovation in Education, c. 1, sy. 3, ss. 83–101, 2015.
ISNAD Bahçetepe, Ümit - Meşeci Giorgetti, Filiz. “Akademik Başarı Ile Okul İklimi Arasındaki İlişki”. Istanbul Journal of Innovation in Education 1/3 (Aralık 2015), 83-101.
JAMA Bahçetepe Ü, Meşeci Giorgetti F. Akademik Başarı ile Okul İklimi Arasındaki İlişki. Istanbul Journal of Innovation in Education. 2015;1:83–101.
MLA Bahçetepe, Ümit ve Filiz Meşeci Giorgetti. “Akademik Başarı Ile Okul İklimi Arasındaki İlişki”. Istanbul Journal of Innovation in Education, c. 1, sy. 3, 2015, ss. 83-101.
Vancouver Bahçetepe Ü, Meşeci Giorgetti F. Akademik Başarı ile Okul İklimi Arasındaki İlişki. Istanbul Journal of Innovation in Education. 2015;1(3):83-101.