BibTex RIS Kaynak Göster

Velilerin Lise Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Programına Yönelik Tutum Ölçeği

Yıl 2013, Sayı: 2, 71 - 97, 01.10.2013

Öz

Ailede eğitim, çocuğun eğitim yaşantısının temeli ve başlangıcıdır. Çocuğun eğitimi, kişiliğinin gelişmesi ve sosyal hayata uyumun sağlanmasında vazgeçilmez bir kurum olarak ailenin, eğitim sistemi içerisinde de çok önemli işlevleri vardır. Bu durumda çocuğun gelişimi, eğitimi ve din eğitiminde belirleyici etkileri olan ailenin, din eğitiminden beklentilerinin belirlenmesi ve öğretimde uygulanması önemli bir ihtiyaçtır. Etkili bir din öğretimi için, program geliştirme sürecinde toplum ihtiyacı anlamında veli beklentilerinin saptanması; ev ve okul çevresinin bir arada olması ve birbirini tamamlaması, bütünlemesi gerekmektedir. İşte bu araştırma; velinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine karşı tutumunun belirlenmesi, dersle ilgili tartışmalara toplumsal beklentiyi ortaya koyduğu için açıklık getirecektir. Yapılacak yeni program çalışmalarına velinin beklentisini ve düşüncesini ortaya koyarak yön verecektir.

Attitude Scale of Parents towards High School Religion and Ethics Course

Yıl 2013, Sayı: 2, 71 - 97, 01.10.2013

Öz

Education in the family is the beginning and the base of the child’s education life. Family, as an indispensable institution, has really significant roles/functions in the education system in the child’s education, his/her character development, and his adaptation to social life as well. In this case, the determination of the expectations of the family who has important effects on the development, education and the religious education of the child, and its implementation in teaching is an important need. For an effective religious education, it is necessary to identify the expectations of parents in terms of social needs during the program development process; also it is of great importance that the school and family environments be together and completes each other. This research, the attitude of parents towards Religion and Ethics Course, since it puts forward the social expectations with the course, will bring clarity to the debates. It will dominate the new program studies by putting forward the thoughts and the expectations of the parents.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA22DU73VU
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fatih Çakmak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çakmak, F. (2013). Velilerin Lise Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Programına Yönelik Tutum Ölçeği. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi(2), 71-97.
AMA Çakmak F. Velilerin Lise Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Programına Yönelik Tutum Ölçeği. ifder. Ekim 2013;(2):71-97.
Chicago Çakmak, Fatih. “Velilerin Lise Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi Programına Yönelik Tutum Ölçeği”. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy. 2 (Ekim 2013): 71-97.
EndNote Çakmak F (01 Ekim 2013) Velilerin Lise Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Programına Yönelik Tutum Ölçeği. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 2 71–97.
IEEE F. Çakmak, “Velilerin Lise Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Programına Yönelik Tutum Ölçeği”, ifder, sy. 2, ss. 71–97, Ekim 2013.
ISNAD Çakmak, Fatih. “Velilerin Lise Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi Programına Yönelik Tutum Ölçeği”. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 2 (Ekim 2013), 71-97.
JAMA Çakmak F. Velilerin Lise Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Programına Yönelik Tutum Ölçeği. ifder. 2013;:71–97.
MLA Çakmak, Fatih. “Velilerin Lise Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi Programına Yönelik Tutum Ölçeği”. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy. 2, 2013, ss. 71-97.
Vancouver Çakmak F. Velilerin Lise Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Programına Yönelik Tutum Ölçeği. ifder. 2013(2):71-97.