This paper discusses the essence of the Quran language,
the way how its words have influence on the audience,
the source of its magical address, its way of expression at the
level of word, the way the Quran selects words to construct
sentences, the harmony between letters and sounds, the reasons
why sometimes the Quran uses plural form in place of singular
or vice versa, the reasons why some Quranic words are
from other languages in origin, the accents from which the
Quran selects its words, the coherence among the words, the
richness of meaning that the Quranic words have, and finally
the ?delicate aspects of the use of words in the language of the
Quran
Quran education teaching collective/chorus reading individual reading
Kur’an’ı çok güzel okuyan her insan, Kur’an’ı çok güzel öğretebilir diye bir kural yoktur. Kur’an kıraati ve sesi güzel olan nice insanlar vardır ki istenilen düzeyde bir Kur’an eğitimi verememektedirler. Fakat orta düzeyde ses ve kıraata sahip olan ya da ses güzelliği olmadığı halde harflerin mahreç ve telaffuzlarını çok iyi uygulayan, tecvitli okuyuşu mükemmel olan birçok öğretici / hoca/ öğretmen iyi bir Kur’an eğitimi verebilmektedir. Bunun temel sebebi, taklidi de olsa öğretmenin öğretim metotlarını iyi bilmesinden ve uygulamasından kaynaklanmaktadır. Kur'an öğretimi Kur'an'ın inzal ve tenzili ile başlamaktadır. Bu öğretim kıyamete kadar devam edecektir. Fakat metot ve usuller her zaman olduğu gibi farklıdır ve farklı olacaktır. Uygulanan bütün metotların avantajları ve dezavantajları bulunmaktadır. Bizde bu makalede Kur'an'ın toplu öğretiminin avantajları ve dezavantajlarını bir arada değerlendirerek Kur'an öğretim metotlarına bir nebze de olsa katkı sunmaya çalıştık.
Diğer ID | JA59ZC56BH |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 9 |