BibTex RIS Kaynak Göster

İŞLETMELERİN HİZMET KALİTESİ PERFORMANSININ DEĞERLENDİRİLMESİNE İLİŞKİN BİR KALİTE FONKSİYONU GÖÇERİMİ UYGULAMASI

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 1, 1 - 20, 01.03.2010

Öz

Bu çalışmada, testere üreticisi bir işletmenin, müşterileri tarafından algılanan hizmet kalite performansını ölçmek ve kritik hizmet kalite karakteristiklerini tanımlamak amacıyla Kalite Fonksiyon Göçerimi (KFG) tekniği kullanılmıştır. Çalışma kapsamında, testere makinesini kullanan müşterilerin istek ve beklentilerinin tespit etmek ve işletmenin müşterilerine sunduğu kalite performansını ölçmek üzere bir anket çalışması yapılmıştır. Elde edilen verilere dayanarak Kalite Evi oluşturulmuştur. Çalışmanın sonuç ve değerlendirme kısmında, incelenen işletme için tespit edilen kritik hizmet kalite karakteristiklerine ve hizmet kalite performansına yer verilmiştir

Kaynakça

  • Akao, Y. (1999). General Concept of Quality Function Deployment (QFD) – (Akao’nun Arçelik A.Ş. ye Verdiği Eğitim Notları), 20.
  • Arditi, D. & Lee, D.E. (2003). Assessing the Corporate Service Quality Performance of Designbuild Contractors Using Quality Function Deployment. Construction Management and Economics, 21, 175- 185.
  • Bevan, N. (1999). Quality in Use: Meeting User Needs for Quality. The Journal of Systems and Software, 49(1), 89-96.
  • Cristiano, J.J., Liker, J.K. & White, C.C. (2000). Customer-Driven Product Development through Quality Function Deployment in the US and Japan. Journal of Product Innovation Management, 17(4), 228- 308.
  • Delice, E.K. & Güngör, Z. (2008). Kalite Fonksiyon Yayılımı İçin Yeni Bir Yaklaşım: Bir Uygulama, Akademik Bilişim 2008, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Deros, B.M., Rahman, N., A.Rahman, M.N., Ismail, A.R. & Said, A.H. (2009). Application of Quality Function Deployment to Study Critical Service Quality Measures. European Journal of Scientific Research, 33(3), 398- 410.
  • Characteristics and Performance
  • Erdem, S., Kavrukkoca, G. & Özdağoğlu, A. (2009). Kalite Kültüründe “Kalite Fonksiyon Göçerimi”nin Rolü. İndirilme Tarihi: 05 Mart 2009. WWW:web:http//www.deu.edu.tr/userweb/sabri.erdem/dos yalar/kalite_kulturu.pdf
  • Eymen, U.E. (2006). Kalite Fonksiyon Göçerimi. Kalite Ofisi Yayınları, No: 11.
  • Hauser, J.R. & Clausing, D. (1998). The House of Quality. Harvard Business Review, 3, 63-73.
  • Lin, W-B. (2007). An Empirical of Service Quality Model from the Viewpoint of Management. Expert Systems with Applications, 32, 364–375.
  • Morris, L.J. & Morris, J.S. (1999). Introducing Quality Function Deployment in the Marketing Classroom. Journal of Marketing Education, 21(2), 131-137.

İŞLETMELERİN HİZMET KALİTESİ PERFORMANSININ DEĞERLENDİRİLMESİNE İLİŞKİN BİR KALİTE FONKSİYONU GÖÇERİMİ UYGULAMASI

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 1, 1 - 20, 01.03.2010

Öz

-

Kaynakça

  • Akao, Y. (1999). General Concept of Quality Function Deployment (QFD) – (Akao’nun Arçelik A.Ş. ye Verdiği Eğitim Notları), 20.
  • Arditi, D. & Lee, D.E. (2003). Assessing the Corporate Service Quality Performance of Designbuild Contractors Using Quality Function Deployment. Construction Management and Economics, 21, 175- 185.
  • Bevan, N. (1999). Quality in Use: Meeting User Needs for Quality. The Journal of Systems and Software, 49(1), 89-96.
  • Cristiano, J.J., Liker, J.K. & White, C.C. (2000). Customer-Driven Product Development through Quality Function Deployment in the US and Japan. Journal of Product Innovation Management, 17(4), 228- 308.
  • Delice, E.K. & Güngör, Z. (2008). Kalite Fonksiyon Yayılımı İçin Yeni Bir Yaklaşım: Bir Uygulama, Akademik Bilişim 2008, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Deros, B.M., Rahman, N., A.Rahman, M.N., Ismail, A.R. & Said, A.H. (2009). Application of Quality Function Deployment to Study Critical Service Quality Measures. European Journal of Scientific Research, 33(3), 398- 410.
  • Characteristics and Performance
  • Erdem, S., Kavrukkoca, G. & Özdağoğlu, A. (2009). Kalite Kültüründe “Kalite Fonksiyon Göçerimi”nin Rolü. İndirilme Tarihi: 05 Mart 2009. WWW:web:http//www.deu.edu.tr/userweb/sabri.erdem/dos yalar/kalite_kulturu.pdf
  • Eymen, U.E. (2006). Kalite Fonksiyon Göçerimi. Kalite Ofisi Yayınları, No: 11.
  • Hauser, J.R. & Clausing, D. (1998). The House of Quality. Harvard Business Review, 3, 63-73.
  • Lin, W-B. (2007). An Empirical of Service Quality Model from the Viewpoint of Management. Expert Systems with Applications, 32, 364–375.
  • Morris, L.J. & Morris, J.S. (1999). Introducing Quality Function Deployment in the Marketing Classroom. Journal of Marketing Education, 21(2), 131-137.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

A. Yesim Yayla Bu kişi benim

Selvet Er Altuntas Bu kişi benim

Aytaç Yıldız Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yayla, A. Y., Altuntas, S. E., & Yıldız, A. (2010). İŞLETMELERİN HİZMET KALİTESİ PERFORMANSININ DEĞERLENDİRİLMESİNE İLİŞKİN BİR KALİTE FONKSİYONU GÖÇERİMİ UYGULAMASI. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 11(1), 1-20.
AMA Yayla AY, Altuntas SE, Yıldız A. İŞLETMELERİN HİZMET KALİTESİ PERFORMANSININ DEĞERLENDİRİLMESİNE İLİŞKİN BİR KALİTE FONKSİYONU GÖÇERİMİ UYGULAMASI. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. Mart 2010;11(1):1-20.
Chicago Yayla, A. Yesim, Selvet Er Altuntas, ve Aytaç Yıldız. “İŞLETMELERİN HİZMET KALİTESİ PERFORMANSININ DEĞERLENDİRİLMESİNE İLİŞKİN BİR KALİTE FONKSİYONU GÖÇERİMİ UYGULAMASI”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 11, sy. 1 (Mart 2010): 1-20.
EndNote Yayla AY, Altuntas SE, Yıldız A (01 Mart 2010) İŞLETMELERİN HİZMET KALİTESİ PERFORMANSININ DEĞERLENDİRİLMESİNE İLİŞKİN BİR KALİTE FONKSİYONU GÖÇERİMİ UYGULAMASI. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 11 1 1–20.
IEEE A. Y. Yayla, S. E. Altuntas, ve A. Yıldız, “İŞLETMELERİN HİZMET KALİTESİ PERFORMANSININ DEĞERLENDİRİLMESİNE İLİŞKİN BİR KALİTE FONKSİYONU GÖÇERİMİ UYGULAMASI”, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, c. 11, sy. 1, ss. 1–20, 2010.
ISNAD Yayla, A. Yesim vd. “İŞLETMELERİN HİZMET KALİTESİ PERFORMANSININ DEĞERLENDİRİLMESİNE İLİŞKİN BİR KALİTE FONKSİYONU GÖÇERİMİ UYGULAMASI”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 11/1 (Mart 2010), 1-20.
JAMA Yayla AY, Altuntas SE, Yıldız A. İŞLETMELERİN HİZMET KALİTESİ PERFORMANSININ DEĞERLENDİRİLMESİNE İLİŞKİN BİR KALİTE FONKSİYONU GÖÇERİMİ UYGULAMASI. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2010;11:1–20.
MLA Yayla, A. Yesim vd. “İŞLETMELERİN HİZMET KALİTESİ PERFORMANSININ DEĞERLENDİRİLMESİNE İLİŞKİN BİR KALİTE FONKSİYONU GÖÇERİMİ UYGULAMASI”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, c. 11, sy. 1, 2010, ss. 1-20.
Vancouver Yayla AY, Altuntas SE, Yıldız A. İŞLETMELERİN HİZMET KALİTESİ PERFORMANSININ DEĞERLENDİRİLMESİNE İLİŞKİN BİR KALİTE FONKSİYONU GÖÇERİMİ UYGULAMASI. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2010;11(1):1-20.
Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi
TR-DİZİN, SOBIAD, Araştırmax tarafından taranmaktadır.

Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi

Dergi İletişim Bilgileri Sayfası