The increasing complexity of the landscape of competition between companies in marketing their products means that marketers need better ways to manage, understand and scale their approach. Companies facing these challenges must adopt new technologies to help survive the competition. Today, artificial intelligence (AI) offers a powerful solution to many of the challenges facing marketers. AI in marketing is a new, complex and rapidly evolving technology that requires continuous research to keep pace with the latest developments it offers. The aim of this study is to reach an objective understanding of AI in marketing by examining the latest artificial intelligence technologies available to marketers and analyzing their impact on both consumers and companies, which provides a starting point for researchers interested in the field of AI in marketing, and thus contributes to the literature in this field. To achieve this goal, various documents such as books, articles, published research, websites, and videos examining this subject were scanned and analyzed.
İşletmeler arasında ürünlerini pazarlarken rekabet ortamının artan karmaşıklığı, pazarlamacıların yaklaşımlarını yönetmek, anlamak ve ölçeklendirmek için daha iyi yollara ihtiyaç duyduğu anlamına gelmektedir. Bu zorluklarla karşılaşan işletmeler, rekabet karşısında hayatta kalmaya yardımcı olmak için yeni teknolojileri benimsemelidir. Bugün, yapay zekâ (YZ) pazarlamacıların karşılaştıkları zorlukların çoğuna güçlü bir çözüm sunmaktadır. Pazarlamada YZ, sunduğu en son gelişmelere ayak uydurmak için sürekli araştırma gerektiren yeni, karmaşık ve hızla gelişen bir teknolojidir. Bu çalışmanın amacı, pazarlamacılara sunulan en son yapay zekâ teknolojilerini inceleyerek ve bunların hem müşteriler hem de işletmeler üzerindeki etkilerini analiz ederek, pazarlamada YZ konusunda objektif bir anlayış oluşturmak, pazarlamada YZ alanında ilgilenen araştırmacılar için bir başlangıç noktası sağlamak ve böylece bu alandaki literatürde katkıda bulunmaktadır. Bu amaca ulaşmak için, bu konuyu inceleyen kitaplar, makaleler, yayınlanmış araştırmalar, web siteleri ve videolar gibi çeşitli dokümanlar taranmış ve analiz edilmiştir.
Yapay zekâ Pazarlama Gerçek Zamanlı Pazarlama Artificial Intelligence Marketing Real Time Marketing
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 1 |