Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SPOR BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİNİN 2023 BÜYÜK DEPREMİ İLE İLİŞKİLİ UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2023, , 13 - 25, 30.07.2023
https://doi.org/10.48133/igdirsbd.1318517

Öz

Bu araştırmanın amacı, 6 Şubat 2023 tarihinde Kahramanmaraş merkezli yaşanan büyük deprem sonrasında öğrenimlerine zorunlu olarak uzaktan devam eden ve deprem bölgesinde yaşamakta olan Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin içinde bulundukları koşullarla ilişkili olarak uzaktan eğitime katılmaya yönelik görüşlerinin bazı değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Ayrıca, genel olarak Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik görüşlerini ortaya koymak araştırmanın bir diğeri amacını oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini Iğdır Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören toplam 174 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, kişisel bilgi formunun yanı sıra genel olarak uzaktan eğitime yönelik öğrenci görüşlerini belirlemek için literatür taraması ve depremle ilişkili olarak uzaktan eğitime katılıma ilişkin görüşleri belirlemek için araştırmacı tarafından hazırlanan bir anket kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans ve yüzdelik dağılımları ve Ki-Kare testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, depremle ilişkili olarak uzaktan eğitime katılıma yönelik öğrenci görüşlerinin cinsiyet, bölüm sınıf, internet kullanım becerisi, internet kullanım süresi ve bilgisayar ve internete erişim ortamı değişkenlerine göre farklılıklar gösterdiğini ortaya koymuştur.

Kaynakça

  • Akinbadewa, B., O. & Sofowora, O., A. (2020). The effectiveness of multimedia instructional learning packages in enhancing secondary school students’ attitudes toward Biology. International Journal on Studies in Education, 2(2), 119-133.
  • Aktaş, Ö., Büyüktaş, B., Gülle, M., & Yıldız, M. (2020). Covid-19 virüsünden kaynaklanan izolasyon günlerinde spor bilimleri öğrencilerinin uzaktan eğitime karşi tutumlari. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-9.
  • Alharthi, M. (2020). Students’ attitudes toward the use of technology in online courses. International Journal of Technology in Education, 3(1), 14-23. https://doi.org/10.46328/ijte.v3i1.18
  • Al-Husban, N.A. (2020). Critical thinking skills in asynchronous discussion forums: A case study. International Journal of Technology in Education, 3(2), 82-91. https://doi.org/10.46328/ijte.v3i2.22
  • Bayram, M., Peker, A. T., Aka, S. T., & Vural, M. (2019). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim dersine karşı tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 330-345.
  • Cülha, A., & Yılmaz, S. (2021). Uygulamalı Derslerde Uzaktan Eğitime İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Beden Eğitimi Örneği. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 23(3), 81-92.
  • Çavuşoğlu, G., & Acar. K. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşleri İle Yaşam Boyu Öğrenme Düzeyleri Arasındaki İlişki. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 11(3), 207-220.
  • Dill, E., Fischer, K., McMurtrie, B. & Supiano, B. (2020). As coronavirus spreads, the decision to move classes online is the first step. What comes next. The chronicle of higher education. https://www. chronicle. com/article/As-Coronavirus Spreads-the/248200.
  • Goad, T., Towner, B., Jones, E. & Bulger, S. (2019). Instructional tools for online physical education: Using mobile technologies to enhance learning. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 90(6), 40-47
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N., & Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241.
  • Karataş, B., & Zengin, S. (2021). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Platformlarına İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. Diyalektolog, (27).
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (24. Baskı). Ankara: Nobel Yayınevi Kılıç, S. (2016). Ki-kare Testi. Journal of Mood Disorders, 6(3).
  • Newby, T. J., Stepich, D. A., Lehman, J. D., & Russell, J. D. (2000). Instruction technology for teaching and learning. Upper Saddle River, NJ: Merrill.
  • Özgür, H. (2013). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri: Trakya Üniversitesi Örneği. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 85-91.
  • Pregowska, A., Masztalerz, K., Garlińska, M., & Osial, M. (2021). A Worldwide Journey through Distance Education—From the Post Office to Virtual, Augmented and Mixed Realities, and Education during the COVID-19 Pandemic. Education Sciences, 1-26
  • Roblyer, M. D., & Edwards, J. (2000). Integrating educational technology into teaching (2nd ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill.
  • Sahu, P. (2020). Closure of universities due to Coronavirus Disease 2019 (COVID-19): impact on education and mental health of students and academic staff. Cureus, 12(4), 1-6. https://doi.org/10.7759/cureus.7541
  • Sırakaya, M., Sırakaya, D. A., & Çakmak, E. K. (2015). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Çevrimiçi Sınava Yönelik Tutum Düzeylerinin İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 87-104.
  • sks.uskudar.edu.tr (2023). https://sks.uskudar.edu.tr/blog/deprem-sonrasi-uzaktan-egitim-nasil-olmali Telli, S. G., & Altun, D. (2023). Türkiye'de Deprem Sonrası Çevrimiçi Öğrenmenin Vazgeçilmezliği. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 6(2), 125-136.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitim. Ankara: Nobel.
  • Ünlü, H, Aktaş, Ö., & Büyüktaş, B. (2021). Spor bilimleri öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşlerinin incelenmesi. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 294-306.
  • Yakovleva, T.A. & Koriakina, A. A. (2020). Influence of the covid-19 coronavirus distribution on the organization of higher education in Russia. Universal Journal of Educational Research, 8(12), 6745- 6750. https://doi.org/10.13189/ujer.2020.081239.
  • Yıldız, S. (2016). Pedogojik Formasyon Eğitimi Alan Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 301-329.
  • yök.gov.tr (2023). https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2023/yok-baskani-ozvar-2022-2023-egitim-ogretim-bahar-donemi-ne-iliskin-alinan-yeni-kararlari-acikladi.aspx
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kadir Yağız 0000-0002-6465-9678

Erken Görünüm Tarihi 26 Temmuz 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Yağız, K. (2023). SPOR BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİNİN 2023 BÜYÜK DEPREMİ İLE İLİŞKİLİ UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Iğdır Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(1), 13-25. https://doi.org/10.48133/igdirsbd.1318517

21116