Bu araştırmada sağlık iletişimi kapsamında sosyal medya kullanımı ele alınacaktır. Çalışmada artırılmış ve sanal gerçekliği kullanan sağlık sektöründeki şirketlerin sosyal medya kullanımı sağlık iletişimi kapsamında analiz etmek amaçlanmaktadır. Artırılmış ve sanal gerçeklik teknolojisini kullanan sağlık şirketlerinin sağlık iletişimi üzerine araştırma bulunmadığından çalışma önem arz etmektedir. Çalışmanın evrenin artırılmış ve sanal gerçeklik teknolojisini kullanan sağlık şirketleri oluştururken örneklemini bu şirketler arasından rastgele örneklem metoduyla seçilen XRHealth şirketinin Youtube kanalı oluşturmaktadır. XRHealth şirketinin Youtube kanalı içerikleri Maxqda programında içerik analizi metoduyla analiz edilerek şu sonuçlara ulaşılmıştır: Birinci basamak sağlık hizmetleri, sağlığın teşviki/geliştirilmesi ve koruyucu sağlık hizmetlerine yönelik paylaşımlarda bulunulmuştur. Bu konu başlıklarından en fazla koruyucu sağlık hizmetlerine yer verilmiştir. Koruyucu sağlık hizmetleri kapsamında doktorlara, hastalara ve hem doktorlara hem de hastalara yönelik eğitimlere dair videolar yayınlanmaktadır. Video içeriklerinde birinci basamak sağlık hizmetleri çerçevesinde rehabilitasyon hizmetlerine ek olarak sanal ve artırılmış gerçeklik hizmetleriyle tanı-tedavi hizmetlerine yer verilmiştir. Youtube kanalında en az sağlığın teşviki ve geliştirilmesine yönelik içerik üretilmiştir. Sonuç olarak; video içeriklerinde koruyucu ve birinci basamak sağlık hizmetlerine yönelik içeriklerin yoğunlukta olması AR ve VR teknolojisinin toplumun sağlık eğitimi açısından önemini gözler önüne sermektedir.
In this study, the use of social media within the scope of health communication will be discussed. The study aimed to analyze the social media use of companies in the health sector using augmented and virtual reality within the scope of health communication. The study is essential since there is no research on health communication of health companies using augmented and virtual reality technology. While the health companies using the augmented and virtual reality technology of the universe of the study constitute the sample, the Youtube channel of the XRHealth company is selected by random sampling method among these companies. The Youtube channel contents of XRHealth company were analyzed with the content analysis method in the Maxqda program, and the following results were obtained: Shares were made about primary health care services, health promotion/development, and preventive health services. Among these topics, preventive health services were mainly included. Within the scope of preventive health services, videos about doctors, patients and pieces of training for both doctors and patients are published. In addition to rehabilitation services within primary health care services, virtual and augmented reality services and diagnosis-treatment services were included in the video contents. Content aimed at least promoting and improving health has been produced on the Youtube channel. As a result, a high concentration of protective and primary health care services in video content reveals the importance of AR and VR technology in terms of health education in society.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |