Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

2006-2011-2017-2018 Ortaöğretim Almanca Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması

Yıl 2023, , 297 - 310, 31.01.2023
https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1194184

Öz

Bu çalışmanın genel amacı 2006-2011-2017-2018 Ortaöğretim Almanca Dersi Öğretim Programlarını programın amaçları, yapısı, temel özellikleri gibi genel hatları ile birbiriyle karşılaştırmaktır. Öncelikle ülkemizde gerçekleştirilen yabancı dil eğitimi reformları çerçevesinde ikinci yabancı dil olarak Almanca eğitiminin ortaöğretim kurumlarındaki 2000’li yıllarının başından günümüze dek olan tarihsel sürecine kısaca değinilmiştir. Bu bağlamda Almanca eğitimi için hazırlanan Almanca Dersi Öğretim Programları kronolojik sıraya göre incelenmiş ve bu programların ortak ve farklı yönleri ortaya konmuştur. İncelenen dört öğretim programına bakıldığında hepsinin ortak noktasının Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metnin temel aldığı 6 basamaklı bir dil düzeyinin esas alınmasıdır. Yine bu programların benzer yönlerine bakıldığında öğrenci merkezli ve iletişimsel bir yaklaşımı benimsediği görülmektedir. Dilin bir iletişimsel araç olarak görüldüğü bu programlarda günlük yaşamdan konulara yer verilmiştir. Genel anlamda birbirinin üzerine inşa edilmiş bu programların en kapsamlısı 2011 Almanca Dersi Öğretim Programı iken 2017 yılında yapılan değişikliklerle Almanca Dersi Öğretim Programı daha sade bir hal almış ve son olarak 2018 yılında ufak birkaç değişikliğe gidilerek güncellenmiş ve o tarihten itibaren ortaöğretim kurumlarında uygulanmaktadır.

Kaynakça

  • Akpınar Dellal, N. ve Çınar, S. (2011). Yabancı Dil Eğitiminde İletişimsel Yararcı Yaklaşım, Öğretmen Rolleri, Davranışları ve Sınıf İçi İletişim. Dil Dergisi, (154), 21-36.
  • Aydoğu, C., Ercanlar, M. ve Aydınalp, E.B. (2017). Fransızca yabancı dil öğretiminde Eylem-Odaklı Yaklaşım dayalı bir uygulama örneği: Nitel bir durum çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(4), 760-779.
  • Chun, D. M., Kern, R. ve Smith, B. (2016). Technology in language use, language teaching, and language learning. Modern Language Journal, 100(1), 64–80.
  • Çobanoğulları, F. (2021). Kültürlerarası Yaklaşım Bağlamında Almancanın Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Film Kullanımı. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (25), 726-736.
  • Feng, Z. (2013). Functional grammar and its implications for English teaching and learning. English Language Teaching, 6(10), 86-94.
  • Kanmaz, A. (2017). Türkiye’de yabancı dil olarak Fransızca eğitiminde Eylem-Odaklı Yaklaşım. Istanbul Journal of Innovation in Education, Volume 3, Issue 2, 66-75.
  • Kurnaz, Y. ve Özbay, A. S. (2020). Tracking the pre-service teachers' development of communicative skills and their beliefs towards communicative approach. Journal of Pedagogical Research, 4 (3), 223-240.
  • Kurt, Ç. ve Yetiş V. A. (2019). Türkiye’de Yabancı Dil Öğretmenliği Lisans Programlarının Kültürlerarası Yaklaşım Açısından İncelenmesi. Yükseköğretim Dergisi, 9 (3), 344–352.
  • MEB, (2006). Ortaöğretim kurumları 10, 11 ve 12. sınıf ikinci yabancı dil Almanca dersi öğretim programı. Ankara.
  • MEB, (2011). Ortaöğretim Almanca Dersi (Hazırlık, 9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programları. Ankara.
  • MEB, (2017). Ortaöğretim Almanca Dersi Öğretim Programı.
  • MEB, (2018). Ortaöğretim Almanca Dersi (Hazırlık, 9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı.
  • MEB, (2021). Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni.
  • Oxford, R. (2001). Integrated Skills in the ESL/EFL Classroom. ERIC Digest. ED456670. https://eric.ed.gov/?id=ED456670 adresinden 12.10. 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Solmaz, O. (2015). İnternet ve Dil Öğretimi. Nilüfer Bekleyen (Ed.), Dil Öğretimi (s.414-432) içinde. Pegem Akademi.
  • Sönmez, Ö. (2021). Yabancı Dil Öğretiminde İletişimsel ve Eylem Odaklı Yaklaşımın İlkelerine Karşılaştırmalı Bir Bakış:“Reflets” ve “Tendances” Örneği. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 35-53.
  • Tok, H. ve Arıbaş, S. (2008). Avrupa Birliğine Uyum Sürecinde Yabancı Dil Öğretimi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 205-227.
  • Yılmaz, A. (2015). Teknoloji ve Dil Öğretimi. N. Bekleyen (Ed.), Dil Öğretimi (s.394-411) içinde. Pegem Akademi.
  • Yılmaz, F. (2007). İngilizcenin Türkiye’de İkinci Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretimine Etkileri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi ] İstanbul Üniversitesi.
  • Zifonun, G. (1995). Die „Grammatik der deutschen Sprache". In: Jahrbuch Deutsch als Fremdsprache 21, S. 357-366.

Comparison of 2006-2011-2017-2018 Secondary Education German Course Curriculum

Yıl 2023, , 297 - 310, 31.01.2023
https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1194184

Öz

Kaynakça

  • Akpınar Dellal, N. ve Çınar, S. (2011). Yabancı Dil Eğitiminde İletişimsel Yararcı Yaklaşım, Öğretmen Rolleri, Davranışları ve Sınıf İçi İletişim. Dil Dergisi, (154), 21-36.
  • Aydoğu, C., Ercanlar, M. ve Aydınalp, E.B. (2017). Fransızca yabancı dil öğretiminde Eylem-Odaklı Yaklaşım dayalı bir uygulama örneği: Nitel bir durum çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(4), 760-779.
  • Chun, D. M., Kern, R. ve Smith, B. (2016). Technology in language use, language teaching, and language learning. Modern Language Journal, 100(1), 64–80.
  • Çobanoğulları, F. (2021). Kültürlerarası Yaklaşım Bağlamında Almancanın Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Film Kullanımı. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (25), 726-736.
  • Feng, Z. (2013). Functional grammar and its implications for English teaching and learning. English Language Teaching, 6(10), 86-94.
  • Kanmaz, A. (2017). Türkiye’de yabancı dil olarak Fransızca eğitiminde Eylem-Odaklı Yaklaşım. Istanbul Journal of Innovation in Education, Volume 3, Issue 2, 66-75.
  • Kurnaz, Y. ve Özbay, A. S. (2020). Tracking the pre-service teachers' development of communicative skills and their beliefs towards communicative approach. Journal of Pedagogical Research, 4 (3), 223-240.
  • Kurt, Ç. ve Yetiş V. A. (2019). Türkiye’de Yabancı Dil Öğretmenliği Lisans Programlarının Kültürlerarası Yaklaşım Açısından İncelenmesi. Yükseköğretim Dergisi, 9 (3), 344–352.
  • MEB, (2006). Ortaöğretim kurumları 10, 11 ve 12. sınıf ikinci yabancı dil Almanca dersi öğretim programı. Ankara.
  • MEB, (2011). Ortaöğretim Almanca Dersi (Hazırlık, 9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programları. Ankara.
  • MEB, (2017). Ortaöğretim Almanca Dersi Öğretim Programı.
  • MEB, (2018). Ortaöğretim Almanca Dersi (Hazırlık, 9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı.
  • MEB, (2021). Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni.
  • Oxford, R. (2001). Integrated Skills in the ESL/EFL Classroom. ERIC Digest. ED456670. https://eric.ed.gov/?id=ED456670 adresinden 12.10. 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Solmaz, O. (2015). İnternet ve Dil Öğretimi. Nilüfer Bekleyen (Ed.), Dil Öğretimi (s.414-432) içinde. Pegem Akademi.
  • Sönmez, Ö. (2021). Yabancı Dil Öğretiminde İletişimsel ve Eylem Odaklı Yaklaşımın İlkelerine Karşılaştırmalı Bir Bakış:“Reflets” ve “Tendances” Örneği. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 35-53.
  • Tok, H. ve Arıbaş, S. (2008). Avrupa Birliğine Uyum Sürecinde Yabancı Dil Öğretimi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 205-227.
  • Yılmaz, A. (2015). Teknoloji ve Dil Öğretimi. N. Bekleyen (Ed.), Dil Öğretimi (s.394-411) içinde. Pegem Akademi.
  • Yılmaz, F. (2007). İngilizcenin Türkiye’de İkinci Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretimine Etkileri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi ] İstanbul Üniversitesi.
  • Zifonun, G. (1995). Die „Grammatik der deutschen Sprache". In: Jahrbuch Deutsch als Fremdsprache 21, S. 357-366.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İbrahim Halil Yaprak 0000-0002-8180-6553

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Yaprak, İ. H. (2023). 2006-2011-2017-2018 Ortaöğretim Almanca Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(32), 297-310. https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1194184