Çocukların erdemli bireyler olarak yetişmesinde hikaye edici metinlerin büyük önemi vardır. Teknoloji bağımlılığın hızla arttığı değerlerin hızla yozlaştığı modern çağda erdemleri telkin eden hikaye edici metinlerin de önemi artmaktadır. Bu konuda çocuklara rol model olacak ve erdemler üzerine kurgulanan romanların belirmemesi gerekmektedir. Kemalettin Tuğcu’nun çocuk romanları erdemler ve rol model karakterler bakımdan değerlendirilecek niteliktedir. Bu çalışmada Kemalettin Tuğcu’nun çocuk romanları rol model ve erdemler bağlamında incelenmektedir. Çalışmada elde edilen bulgular 2019 Türkçe Öğretim Programı’ndaki erdemler temasıyla ilişkilendirilmektedir. Çalışmanın temel amacı Kemalettin Tuğcu’nun romanlarını Türkçe eğitimine ve çocukların karakter gelişimine bakan yönüyle değerlendirmektir. Çalışma dört ana bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın giriş bölümünde araştırmanın amacı, önemi, yöntemi, problem durumu, kapsam ve sınırlılıkları hakkında bilgi verilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde rol model ve karakter eğitimi kavramları tanımlanarak bu kavramların edebî eserlerle ilişkisi değerlendirilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde elde edilen veriler değerlendirilmektedir. Çalışmanın sonuç ve öneriler bölümünde ise incelenen romanların Türkçe eğitimine bakan yönü ortaya konulmuştur. Yapılan değerlendirme sonucuna göre Kemalettin Tuğcu’nun romanlarının Türkçe eğitimine uygun olduğu görülmüştür.
yok
yok
teşekkür ederim
Narrative texts have a great importance in raising children as virtuous individuals. In the modern age, where technology addiction is rapidly increasing and values are rapidly corrupting, the importance of narrative texts that inculcate virtues is also increasing. In this regard, novels that will be role models for children and that are based on virtues should not appear. Kemalettin Tuğcu's children's novels are qualified to be evaluated in terms of virtues and role model characters. In this study, Kemalettin Tuğcu's children's novels are examined in the context of role models. The findings obtained in the study are associated with the theme of virtues in the 2019 Turkish Curriculum. The main purpose of the study is to evaluate Kemalettin Tuğcu's novels in terms of Turkish education and character development of children. The study consists of four main parts. In the introduction part of the study, information is given about the purpose and importance of the research, the problem situation, scope and limitations. In the second part of the study, the concepts of role model and character education were defined and their relationship with literary works was evaluated. In the third part of the study, the data obtained are evaluated. In the conclusion and suggestions section of the study, the aspect of the examined novels regarding Turkish education has been revealed. According to the results of the evaluation, it has been seen that Kemalettin Tuğcu's novels are suitable for Turkish education.
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkiye Sahası Yeni Türk Edebiyatı |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |