Bireylerin çocuk sevme durumları, öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları üzerinde etkili olabilir. Bu araştırma, öğretmen adaylarının demografik özellikleri ve çocuk sevme durumlarının, öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları üzerindeki etkisini incelemek amacı ile yapılmıştır. Araştırma Türkiye genelinde farklı illerde çocuk gelişimi, sınıf öğretmenliği, beden eğitimi öğretmenliği ve okul öncesi öğretmenliğinde öğrenim gören 832 üniversite öğrencisi ile yürütülmüştür. Veriler “Barnett Çocuk Sevme Ölçeği” ile "Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Analizlerde kişisel bilgilerin frekans ve yüzdeleri verilmiş, ölçek puanları betimsel analizleri yapılmıştır. İkili değişkenlerde bağımsız örneklem t-Testi, üç ve üzeri değişkenlerde tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının çocuk sevme durumlarını ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını etkileyen en önemli demografik değişkenlerin belirlenmesinde sınıflandırma analizlerinden CHAID analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak, öğretmen adaylarının çocuk sevme düzeyleri arttıkça öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının da arttığı, çocuk sevme durumlarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını orta düzeyde yordadığı belirlenmiştir. Sonuçlar alan yazın eşliğinde tartışılarak bazı öneriler sunulmuştur.
Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum öğretmen-çocuk ilişkisi çocuk sevme
Individuals' liking for children may have an impact on their attitudes towards the teaching profession. This research was conducted to examine the effect of teacher candidates' demographic characteristics and their love of children on their attitudes towards the teaching profession. The research was conducted with 832 university students studying child development, classroom teaching, physical education teaching and pre-school teaching in different provinces across Turkey. The data were obtained using the "Barnett Child Liking Scale" and the "Attitude Scale Towards the Teaching Profession". In the analyses, frequencies and percentages of personal information were given, and descriptive analyzes of the scale scores were made. Independent sample t-Test was used for binary variables, and one-way analysis of variance (ANOVA) was used for three or more variables. CHAID analysis, one of the classification analyses, was used to determine the most important demographic variables affecting teacher candidates' liking for children and their attitudes towards the teaching profession. As a result, it was determined that as the teacher candidates' level of liking for children increased, their attitudes towards the teaching profession also increased, and their liking for children predicted their attitudes towards the teaching profession at a moderate level. The results were discussed in light of the literature and some suggestions were offered.
Attitude towards the teaching profession teacher-child relationship liking children
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çocuk Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 10 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 23 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |