Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

2017 – 2019 YILLARI ARASINDA OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KAPSAMINDA YAPILAN TÜBİTAK 4004 VE 4005 PROJELERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2021, Sayı: 27, 15 - 23, 31.07.2021

Öz

4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı; bilginin toplumla buluşturulmasını ve yaygınlaştırılmasını, mümkün olduğunca görselleştirilerek, etkileşimli uygulamalarla daha anlaşılır şekilde kazandırılmasını amaçlamaktadır. Bu kapsamda yapılan projelerle; katılımcıların bilimsel olguları fark etmeleri sağlanarak, merak duygularının, araştırma, sorgulama ve öğrenme isteklerinin teşvik edilmesi hedeflenmektedir. 4005 Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Projeleri ile ise, öğretmenlere, akademisyenlere, kendi çalışma alanları doğrultusunda öğrencilerde ilgi ve merak uyandırmak, motivasyonlarını artırmak ve öğrenmeyi sağlamak için gerekli bilgi ve becerileri yenilikçi yaklaşımlar aracılığıyla etkileşimli olarak kazandırmak amaçlanır. (TÜBİTAK,2019).
Bu araştırmada, Türkiye’de TÜBİTAK tarafından 4004 – Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları ve 4005- kapsamında desteklenen projelerin meta-sentez yöntemi kullanılarak incelenmesi ve okul öncesi döneme yönelik nasıl bir eğilimin olduğunun ortaya konulması amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • Avcı, N. (2003). Fen ve Doğa Eğitiminde Proje Yaklaşımı. Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar.Ed: Müzeyyen Sevinç. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Brenneman, K. (2011). Assessment for preschool science learning and learning environments. Early Childhood Research & Practice, 13(1), 1-20
  • Brenner, M.L. (1999). Çocuğa hayır demek çözüm değil. (Çev. R. Demir). İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Çalık, M., Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39 (174). 33-38
  • Demiriz, S., Ulutaş, İ. (2001). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki fen ve doğa etkinlikleri ile ilgili uygulamaların belirlenmesi. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Bildiriler Kitabı, 89-90.
  • Johnston J. (2005). Early Explorations in Science. Berkshire; Open University Press.
  • Monhardt, L., Monhardt, R. (2006). Creating a context fort he learning of science process skills through Picture boks. Early Childhood Education Journal, 34, 67–71.
  • Özbek, S. (2009). Okul öncesi öğretmenlerin fen eğitimine ilişkin görüşleri ve uygulamalarının incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi.
  • Yalman D. (2018), Erken Çocuklukta Fen Eğitimi, M. S. Topçu ve B. Özkan içinde, Erken Çocuklukta Fen Eğitimi, (s.13-21), İstanbul: Efe Akademi Yayınları.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Banu Özkan 0000-0001-7844-6115

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Özkan, B. (2021). 2017 – 2019 YILLARI ARASINDA OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KAPSAMINDA YAPILAN TÜBİTAK 4004 VE 4005 PROJELERİNİN İNCELENMESİ. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(27), 15-23.