Bu çalışma ile deneyimsel pazarlamanın tüketici üzerinde marka tercihi, marka sadakati ve marka özgünlüğüne etkisi incelenmiştir. Deneyimsel pazarlamanın ana amacı uzun vadeli müşteri kitlesini elde etmeye çalışmaktır. Deneyimsel pazarlama ürünün birey için ne anlam ifade ettiğini, ürünle ne yapılmak istendiğini, hayatını nasıl anlamlı hale getirebileceğini, hayatında nasıl bir farklılık yaratmak istediğini öğrenmeye çalışıp, bireyin bu hedefine ulaşmasına yardımcı olacak bir deneyimi ona hissettirmeye ve bireylerin aklını ve kalbini kazanmaya çalıştığı için, bu etkileri incelemek çalışmanın ana amacını oluşturmuştur. İhtiyaç duyulan veriler Gaziantep Üniversitesinde okuyan öğrencilerden yüz yüze anket yapılarak elde edilmiştir. Veriler, SmartPLS3 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmaya 400 kişi katılmıştır. Çalışma ile deneyimsel pazarlama ve deneyimsel pazarlama yöntemlerinin iyi bir şekilde uygulanması, doğrudan marka tercih edilebilirliğini ve marka sadakatini arttıracağı, dolaylı olarak da marka deneyiminin marka özgünlüğü üzerindeki etkisi sayesinde tercih edilebilirlik ve sadık müşteriler oluşturulmasına katkı sağlayacağı sonucuna varılmıştır. Bu makale, firmaların rakiplerinden farklılaşmaları için oluşturabileceği yeni stratejiler hakkında yol gösterebilir.
yok
yok
Tez danışmanı hocam Dr. Öğr. Üyesi Hasan AKSOY'a teşekkür ederim.
In this study, the effect of experiential marketing on brand preference, brand loyalty and brand originality on the consumer was examined. Because experiential marketing tries to learn what the product means to the individual, what it wants to do with the product, how it can make life meaningful, how it wants to make a difference in life, and to try to make the individual feel the heart and heart of it. The main purpose of experiential marketing is to try to acquire a long-term target audience. Examining the effects is the main purpose of the study. The data needed were obtained by making face-to-face surveys from students studying at Gaziantep University. The data were analyzed using the SmartPLS3 program. 400 people participated in the study. With the study, it has been concluded that a good application of experiential marketing and experiential marketing methods will directly increase brand preference and brand loyalty, indirectly contributing to creating preference and loyal customers thanks to the impact of brand experience on brand originality. This article can guide the new strategies companies can set up to differentiate from their competitors.
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 28 |