BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Bilişim Teknolojilerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi

Yıl 2013, Sayı: 4, 109 - 129, 01.10.2013

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin bilişim teknolojiklerine yönelik tutumlarını incelemektir. Çalışmada, yazarın geliştirdiği “Bilişim Teknolojilerine Yönelik Tutum” ölçeği kullanılmıştır. Ölçek, ilgisizlik, bağımlılık, kaygı ve ilgi olmak üzere dört alt boyuttan oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini, 2011-2012 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde Malatya ili Merkez ilçe sınırları içinde öğrenim gören 966 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın sonunda, öğrencilerin bilişim teknolojilerine yönelik tutum ölçeğinin ilgisizlik ve kaygı alt boyutu puanlarının nispeten orta düzeyde olması bunun yanında bağımlılık ve ilgi alt boyutu puanlarının orta düzeyde olması öğrencilerin bilişim teknolojilerine yönelik olumlu tutumlara sahip olduğunu göstermektedir.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, Buket, “Bilgisayar Okur Yazarlığı Yeterlikleri İle Mevcut Ders Programları'nın Kaynaştırılmasının Öğrenci Başarı ve Tutumla- rına Etkisi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 1996: 127-134.
  • Akkoyunlu, Buket & Serap Kurbanoğlu, “Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlığı ve Bilgisayar Öz-Yeterlik Algıları Üzerine Bir Çalış- ma”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 2003: 1-10.
  • Akkoyunlu, Buket & Belma Tuğrul, “Okul Öncesi Çocukların Ev Yaşantı- sındaki Teknolojik Etkileşimlerinin Bilgisayar Okuryazarlığı Beceri- leri Üzerindeki Etkisi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 2002: 12-21.
  • Altun, Arif, “E-Okuryazarlık”, Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu, Anado- lu Üniversitesi, Eskişehir, 23-25 Mayıs 2002.
  • Bacanak, Ahmet & Orhan Karamustafaoğlu & Sacit Köse, “Yeni Bir Ba- kış: Eğitimde Teknoloji Okuryazarlığı”, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 2003: 191-196.
  • Cüre, Fatma & Nesrin Özdener, “Öğretmenlerin Bilgi ve İletişim Tekno- lojileri (BİT) Uygulama Başarıları ve BİT’e Yönelik Tutumları”, Ha- cettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 2008: 41-53.
  • Çağıltay, Kürşat & Jale Çakıroğlu & Nergiz Çağıltay & Erdinç Çakıroğlu, “Öğretimde Bilgisayar Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Ha- cettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 2001: 19-28.
  • Çokluk, Ömay & Güçlü Şekercioğlu & Şener Büyüköztürk, Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik SPSS ve LISREL Uygulamaları, Ankara: PegemA Yayıncılık, 2010.
  • Köse, Sacit & Ayşe Savran Gencer & Kutret Gezer, “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutumla- rı”, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 2007: 44-54.
  • Kural Er, Fatma & Bülent Güven, “İlköğretim 6, 7 ve 8. Sınıf Bilgisayar Dersi Programının İçeriğine İlişkin Öğretmen Görüşleri”, Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 2008: 175-184.
  • Kurbanoğlu, Serap & Buket Akkoyunlu, “Öğrencilere Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Kazandırılması Üzerine Bir Çalışma”, Hacettepe Üniver- sitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 2001: 81-88.
  • Pallant, Julie, SPSS Survival Manual: A Step By Step Guide To Data Analysis Using SPSS For Windows (Versions 10 And 11). Philadelphia: Open Uni- versity Press, 2001.
  • Şanlı, Önder & Meltem Sünkür & İ. Bakır Arabacı, “İlköğretim II. Kade- me Öğrencilerinin Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Düzeyleri (Malatya İli Örneği)”, 5th International Computer & Instructional Techno- logies Symposium, Fırat Üniversitesi, Elazığ, 22-24 Eylül 2011.
  • Tan, Şeref, “Öğretimin Materyallerle Desteklenmesi”, Öğretim İlke ve Yöntemleri, ed. Şeref Tan, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 2010.
  • Tavşancıl, Ezel, Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2010.

Investigation of Attitudes of 8th Grade Students towards Information Technologies

Yıl 2013, Sayı: 4, 109 - 129, 01.10.2013

Öz

The purpose of this research is to examine to attitudes of primary school students towards to information technologies. In this study, the attitude scale was used which the writer developed for information technologies. The attitude scale consists of four sub-dimensions such as indifferences, dependency, anxiety and interest. 966 students studying in the second term of 2011-2012 educational year in the central district border of Malatya province constitute the sample of this research. At the end of the research, students attitude toward information technologies scale of indifference and anxiety sub-dimension scores to be relatively moderate, besides dependency and interest sub-dimension is intermediate scores indicate that students have positive attitudes towards information technology.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, Buket, “Bilgisayar Okur Yazarlığı Yeterlikleri İle Mevcut Ders Programları'nın Kaynaştırılmasının Öğrenci Başarı ve Tutumla- rına Etkisi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 1996: 127-134.
  • Akkoyunlu, Buket & Serap Kurbanoğlu, “Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlığı ve Bilgisayar Öz-Yeterlik Algıları Üzerine Bir Çalış- ma”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 2003: 1-10.
  • Akkoyunlu, Buket & Belma Tuğrul, “Okul Öncesi Çocukların Ev Yaşantı- sındaki Teknolojik Etkileşimlerinin Bilgisayar Okuryazarlığı Beceri- leri Üzerindeki Etkisi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 2002: 12-21.
  • Altun, Arif, “E-Okuryazarlık”, Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu, Anado- lu Üniversitesi, Eskişehir, 23-25 Mayıs 2002.
  • Bacanak, Ahmet & Orhan Karamustafaoğlu & Sacit Köse, “Yeni Bir Ba- kış: Eğitimde Teknoloji Okuryazarlığı”, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 2003: 191-196.
  • Cüre, Fatma & Nesrin Özdener, “Öğretmenlerin Bilgi ve İletişim Tekno- lojileri (BİT) Uygulama Başarıları ve BİT’e Yönelik Tutumları”, Ha- cettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 2008: 41-53.
  • Çağıltay, Kürşat & Jale Çakıroğlu & Nergiz Çağıltay & Erdinç Çakıroğlu, “Öğretimde Bilgisayar Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Ha- cettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 2001: 19-28.
  • Çokluk, Ömay & Güçlü Şekercioğlu & Şener Büyüköztürk, Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik SPSS ve LISREL Uygulamaları, Ankara: PegemA Yayıncılık, 2010.
  • Köse, Sacit & Ayşe Savran Gencer & Kutret Gezer, “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutumla- rı”, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 2007: 44-54.
  • Kural Er, Fatma & Bülent Güven, “İlköğretim 6, 7 ve 8. Sınıf Bilgisayar Dersi Programının İçeriğine İlişkin Öğretmen Görüşleri”, Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 2008: 175-184.
  • Kurbanoğlu, Serap & Buket Akkoyunlu, “Öğrencilere Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Kazandırılması Üzerine Bir Çalışma”, Hacettepe Üniver- sitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 2001: 81-88.
  • Pallant, Julie, SPSS Survival Manual: A Step By Step Guide To Data Analysis Using SPSS For Windows (Versions 10 And 11). Philadelphia: Open Uni- versity Press, 2001.
  • Şanlı, Önder & Meltem Sünkür & İ. Bakır Arabacı, “İlköğretim II. Kade- me Öğrencilerinin Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Düzeyleri (Malatya İli Örneği)”, 5th International Computer & Instructional Techno- logies Symposium, Fırat Üniversitesi, Elazığ, 22-24 Eylül 2011.
  • Tan, Şeref, “Öğretimin Materyallerle Desteklenmesi”, Öğretim İlke ve Yöntemleri, ed. Şeref Tan, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 2010.
  • Tavşancıl, Ezel, Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2010.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Dilek Aydoğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Aydoğan, D. (2013). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Bilişim Teknolojilerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(4), 109-129.