BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim Yöneticileri Bakış Açısıyla 12 Yıllık Kesintili Zorunlu Eğitim Sistemi: Iğdır Örneği

Yıl 2013, Sayı: 4, 131 - 154, 01.10.2013

Öz

Bu çalışmada 12 yıl kesintili zorunlu eğitim sistemi eğitim yöneticileri görüşleri açısından değerlendirilmiştir. 2012-2013 eğitim-öğretim yılında, Iğdır il genelinde müstakil ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 132 eğitim yöneticisinin katıldığı bu araştırmada nicel ve nitel yöntemlerle veri toplama aracı olarak anket ve yapılandırılmış görüşme metodu uygulanmıştır. Çalışma 5 ana başlık altında “okulun işlevi”, “öğretmen”, “öğrenci - veli ilişkileri”, “yönetici” ve “yönetim sorunları” açısından değerlendirilmiş, yapılan analizler sonucunda 4+4+4 kesintili 12 yıllık zorunlu eğitimin sisteminin uygulanmasında çeşitli sorunların olduğu tespit edilmiş ve söz konusu sorunlara çözüm olarak bazı önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Bursalıoğlu, Ziya, Eğitimde Yönetimi Anlamak, Sistemi Çözümlemek, Pegem A Yayıncılık, Ankara 2000.
  • Demirel, Özcan, Eğitimde Program Geliştirme, Pegem A Yayıncılık, Ankara 2007.
  • Elveren, Adem Yavuz & Mehmet Ali Elveren, “Avrupa Birliği En- tegrasyon Sürecinde Türkiye'de Bilim ve Eğitim Politikaları: Hayat Boyu Öğreneme Programının Bir Değerlendirilmesi”, Küreselleşme Sürecinde Kamu Yönetiminde Eğitim ve Araştırma, ed. Ethem Taş & Ahmet Hamdi Aydın, Kahramanmaraş Süt- çü İmam Üniversitesi, Kahramanmaraş 2010.
  • Güleryüz, Hasan, Eğitim Programlarının Dili ve Yaratıcı Öğrenme, Pegem A Yayıncılık, Ankara 2001.
  • Güven, İsmail, “Eğitimde 4+4+4 ve Fatih Projesi Yasa Tasarısı: Reform mu?”, İlköğretim Online, 11(3), 2012.
  • Külekçi, Ebru, “4+4+4 Eğitim Sistemi Kapsamında Birleştirilmiş Sınıf Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlen- dirilmesi”, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 2013.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, “1739 Sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu”, Erişim Tarihi: 11.07.2013, http://mevzuat.meb.gov.tr/html/88. html.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, “18. Milli Eğitim Şura Kararları”, Erişim Tarihi: 11.07.2013, http://ttkb.meb.gov.tr/www/18-milli-egitim- surasi/icerik/20.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, “6287 Sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu”, Erişim Tarihi: 11.07.2013, http://www.mevzuat.gov.tr/ Mev- zuatMetin/1.4.222.pdf.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, “Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Ku- rumları Yönetmeliği”, Erişim Tarihi: 11.07.2013, http:// mev- zuat.meb.gov.tr/html/ortaogrkurumyon_1%5Cortaogrkuryon_ 2.html.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, “Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Gö- revleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname (652 Sayılı KHK)”, Erişim Tarihi: 11.07.2013, http://rdb.meb.gov.tr/ mev- zuat/652_khk.pdf.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, “Talim ve Terbiye Kurulu Kararları: 124 Sayılı Karar”, Erişim tarihi, 11.07.2013, http://ttkb.meb.gov.tr/ www/gecmisten-gunumuze-kurul-kararlari/icerik/152.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, “Talim ve Terbiye Kurulu Kararları: 69 Sayılı Karar”, Erişim tarihi, 11.07.2013, http://ttkb.meb.gov.tr/ www/gecmisten-gunumuze-kurul-kararlari/icerik/152.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, 12 Yıllık Zorunlu Eğitim: Sorular-Cevaplar, Ankara 2012, Erişim Tarihi: 18.07.2013, http://www.meb. gov.tr/duyurular/duyurular2012/12Yil_Soru_Cevaplar.pdf.
  • Özdemir, Servet, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Aka- demi Yayıncılık, Ankara 2012.
  • Resmi Gazete, “İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik”, Erişim Tarihi: 11.07.2013, http://www.resmigazete. gov.tr/eskiler/2012/04/20120411-8.htm.
  • Şahin, Mehmetcan, “Eğitim Ve Okulu Etkileyen Bazı Sosyal Deği- şimlerin Kavramsal Çözümlemesi”, Milli Eğitim, 194, 2012.
  • Şişman, Mehmet, Eğitim Bilimine Giriş, Pegem A Yayıncılık, Anka- ra 2007.
  • Tezcan, Mahmut, Eğitim Sosyolojisi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, Ankara 1985.

The Intermittent Compulsory Education System for 12 Years from the Viewpoint of Administrators: The Case of Iğdır

Yıl 2013, Sayı: 4, 131 - 154, 01.10.2013

Öz

In this study, the intermittent compulsory education system for 12 years, was evaluated by the view of administrators. In this research; that 132 administrators, who serve in separate primary, secondary and high schools in Iğdır province at 2012-2013 academic year ;participated in; the questionnaire and structured inter-view method were used as data collect means with qualitative and quantitative research methods. The study was evaluated under 5 main headings, in the light of “the function of school”, “the teacher”, “the student and curator relationships”, “the administrator” and “the problems of administration”, various problems were ob-served in practice phase of 4+4+4 intermittent compul-sory system for 12 years and the solutions were sug-gested to these problems.

Kaynakça

  • Bursalıoğlu, Ziya, Eğitimde Yönetimi Anlamak, Sistemi Çözümlemek, Pegem A Yayıncılık, Ankara 2000.
  • Demirel, Özcan, Eğitimde Program Geliştirme, Pegem A Yayıncılık, Ankara 2007.
  • Elveren, Adem Yavuz & Mehmet Ali Elveren, “Avrupa Birliği En- tegrasyon Sürecinde Türkiye'de Bilim ve Eğitim Politikaları: Hayat Boyu Öğreneme Programının Bir Değerlendirilmesi”, Küreselleşme Sürecinde Kamu Yönetiminde Eğitim ve Araştırma, ed. Ethem Taş & Ahmet Hamdi Aydın, Kahramanmaraş Süt- çü İmam Üniversitesi, Kahramanmaraş 2010.
  • Güleryüz, Hasan, Eğitim Programlarının Dili ve Yaratıcı Öğrenme, Pegem A Yayıncılık, Ankara 2001.
  • Güven, İsmail, “Eğitimde 4+4+4 ve Fatih Projesi Yasa Tasarısı: Reform mu?”, İlköğretim Online, 11(3), 2012.
  • Külekçi, Ebru, “4+4+4 Eğitim Sistemi Kapsamında Birleştirilmiş Sınıf Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlen- dirilmesi”, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 2013.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, “1739 Sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu”, Erişim Tarihi: 11.07.2013, http://mevzuat.meb.gov.tr/html/88. html.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, “18. Milli Eğitim Şura Kararları”, Erişim Tarihi: 11.07.2013, http://ttkb.meb.gov.tr/www/18-milli-egitim- surasi/icerik/20.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, “6287 Sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu”, Erişim Tarihi: 11.07.2013, http://www.mevzuat.gov.tr/ Mev- zuatMetin/1.4.222.pdf.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, “Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Ku- rumları Yönetmeliği”, Erişim Tarihi: 11.07.2013, http:// mev- zuat.meb.gov.tr/html/ortaogrkurumyon_1%5Cortaogrkuryon_ 2.html.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, “Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Gö- revleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname (652 Sayılı KHK)”, Erişim Tarihi: 11.07.2013, http://rdb.meb.gov.tr/ mev- zuat/652_khk.pdf.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, “Talim ve Terbiye Kurulu Kararları: 124 Sayılı Karar”, Erişim tarihi, 11.07.2013, http://ttkb.meb.gov.tr/ www/gecmisten-gunumuze-kurul-kararlari/icerik/152.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, “Talim ve Terbiye Kurulu Kararları: 69 Sayılı Karar”, Erişim tarihi, 11.07.2013, http://ttkb.meb.gov.tr/ www/gecmisten-gunumuze-kurul-kararlari/icerik/152.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, 12 Yıllık Zorunlu Eğitim: Sorular-Cevaplar, Ankara 2012, Erişim Tarihi: 18.07.2013, http://www.meb. gov.tr/duyurular/duyurular2012/12Yil_Soru_Cevaplar.pdf.
  • Özdemir, Servet, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Aka- demi Yayıncılık, Ankara 2012.
  • Resmi Gazete, “İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik”, Erişim Tarihi: 11.07.2013, http://www.resmigazete. gov.tr/eskiler/2012/04/20120411-8.htm.
  • Şahin, Mehmetcan, “Eğitim Ve Okulu Etkileyen Bazı Sosyal Deği- şimlerin Kavramsal Çözümlemesi”, Milli Eğitim, 194, 2012.
  • Şişman, Mehmet, Eğitim Bilimine Giriş, Pegem A Yayıncılık, Anka- ra 2007.
  • Tezcan, Mahmut, Eğitim Sosyolojisi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, Ankara 1985.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Çetin Örs Bu kişi benim

Halis Erdoğan Bu kişi benim

Kemal Kipici Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Örs, Ç., Erdoğan, H., & Kipici, K. (2013). Eğitim Yöneticileri Bakış Açısıyla 12 Yıllık Kesintili Zorunlu Eğitim Sistemi: Iğdır Örneği. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(4), 131-154.