Bu çalışmada 12 yıl kesintili zorunlu eğitim sistemi eğitim yöneticileri görüşleri açısından değerlendirilmiştir. 2012-2013 eğitim-öğretim yılında, Iğdır il genelinde müstakil ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 132 eğitim yöneticisinin katıldığı bu araştırmada nicel ve nitel yöntemlerle veri toplama aracı olarak anket ve yapılandırılmış görüşme metodu uygulanmıştır. Çalışma 5 ana başlık altında “okulun işlevi”, “öğretmen”, “öğrenci - veli ilişkileri”, “yönetici” ve “yönetim sorunları” açısından değerlendirilmiş, yapılan analizler sonucunda 4+4+4 kesintili 12 yıllık zorunlu eğitimin sisteminin uygulanmasında çeşitli sorunların olduğu tespit edilmiş ve söz konusu sorunlara çözüm olarak bazı önerilerde bulunulmuştur.
Eğitim yönetimi 12 yıl zorunlu eğitim yeni eğitim sistemi 4+4+4 sistemi.
In this study, the intermittent compulsory education system for 12 years, was evaluated by the view of administrators. In this research; that 132 administrators, who serve in separate primary, secondary and high schools in Iğdır province at 2012-2013 academic year ;participated in; the questionnaire and structured inter-view method were used as data collect means with qualitative and quantitative research methods. The study was evaluated under 5 main headings, in the light of “the function of school”, “the teacher”, “the student and curator relationships”, “the administrator” and “the problems of administration”, various problems were ob-served in practice phase of 4+4+4 intermittent compul-sory system for 12 years and the solutions were sug-gested to these problems.
Educational administration compulsory education for 12 years new education system 4+4+4 system.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 4 |