Bu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin 4+4+4 zorunlu eğitim sistemi hakkında ki görüşlerini belirlemektir. 2013-2014 eğitim-öğretim yılında, Giresun il genelinde müstakil ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 106 eğitim yöneticisinin katıldığı bu araştırmada nicel ve nitel yöntemlerle veri toplama aracı olarak anket ve yapılandırılmış görüşme metodu uygulanmıştır. Çalışma 5 ana başlık altında “okulun işlevi”, “öğretmen”, “öğrenci - veli ilişkileri”, “yönetici” ve “yönetim sorunları” açısından değerlendirilmiş, sistemin güçlü ve zayıf yönleri belirlenmiş ve yeni sistemin problemlerinin çözümü için önerilerde bulunulmuştur.
Eğitim eğitim yöneticisi 12 yıl zorunlu eğitim 4+4+4 sistemi Giresun.
The aim of this study is to determine the opinions administrators on 4 +4 +4 compulsory education system. In this research; that 106 administrators, who serve in separate primary, secondary and high schools in Giresun province at 2013-2014 academic year ;participated in; the questionnaire and structured inter-view method were used as data collect means with qualitative and quantitative research methods. The study was evaluated under 5 main headings, in the light of “the function of school”, “the teacher”, “the student and curator relationships”, “the administrator” and “the problems of administration”, both strong and weak aspects of the system were observed and they recommend solutions for the problems of the new system.
Education Educational administrator compulsory education for 12 years 4+4+4 system Giresun.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 7 |