Bu çalışmamızda, âşıklık geleneğinden gelen ve kültürel mirasımızın temsilcilerinden olan 'Celâlî' mahlaslı iki şairin şiirleri üzerinde duruldu. İlki 19. yüzyıl şairlerinden Bayburtlu Celâlî… İkincisi, günümüz şairlerinden Vanlı Celâlî… Bu iki âşık hakkında kısaca bilgi verildikten sonra, her iki âşığın şiirleri, dil becerileri bakımından incelendi. Şiirlerde geçen dinleme, okuma, konuşma ve yazma kavramlarının hangi amaçla ve nasıl kullanıldığı gibi sorulara cevaplar arandı. Şairlerin şiirlerinden örnekler verilerek bu kavramlara yaklaşımları, karşılaştırmalı bir biçimde yorumlandı. Bu çalışmada Bayburtlu Celâlî ile Vanlı Celâlî’nin dil becerileri hakkındaki görüşleri tespit edilerek dikkatlere sunulmuştur. Araştırmada “doküman incelemesi” yöntemi kullanıldı.
Âşıklık Âşık Bayburtlu Celâlî Vanlı Celâlî dil becerileri Türkçe eğitimi.
In this study, the poems of two poets having the same 'Jelali' pen names were analyzed. The first is 19th century poet Bayburtlu Jelali, the second one is modern day poet Vanlı Jelali. After presenting general information about these poets, the poems of two troubadours were analyzed in terms of language skills. Concepts like listening, reading, speaking and writing used in the poems were investigated in terms of their purpose and how they are used. By presenting some examples from the poems of these poets, their approaches to these concepts were interpreted with a comparative method. In this study, the views of Bayburtlu Jelali and Vanlı Jelali on language skills were determined and presented. In the research “the document review” method was employed.
Minstrelsy Troubadours Bayburtlu Jelali Vanlı Jelali language skills Turkish education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 9 |