BibTex RIS Kaynak Göster

Klasik Şiirde Başlık Meselesi Etrafında Düşünceler: Eser ve Kimlik İlişkisi

Yıl 2016, Sayı: 9, 197 - 214, 01.04.2016

Öz

Varlık ve nesne önce ismiyle var olur. Başlık, şiir hakkında ilk bilgileri veren en önemli unsurlardandır. Klasik Türk şiirinde genel anlamda başlık kullanma geleneği söz konusu değildir. Günümüz şiir anlayışına göre başlık, Tanzimat edebiyatıyla Türk şiirinde kullanılmaya başlanmıştır

Kaynakça

  • Ahmedi Divanı, haz. Yaşar Akdoğan, http://ekitap.kulturturizm.gov.tr/ Eklenti/10591, ahmedidivaniyasarakdoganpdf.pdf?0
  • Akün, Ömer Faruk, “Divân Edebiyatı” DİA, 1994, İstanbul, c.9, s.389-427.
  • Baki Divanı, haz. Sabahattin Küçük, http://ekitap.kulturturizm.gov.tr/ Eklenti/10596,bakidivanisabahattinkucukpdf.pdf?0
  • Banarlı, Nihat Sami, (1971). Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, c.1, İstanbul: Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • Beyatlı, Yahya Kemal, (2012). Edebiyata Dair, İstanbul: Fetih Cemiyeti.
  • Çaycı, Ahmet, (2015). Oryantalizm, Oksidentalizm ve Sanat, İstanbul: İnsan Yayınları. Hamdullah Hamdi Divanı, haz. Ali Emre Özyıldırım, http://ekitap.kulturturizm.gov.tr/Eklenti/10616,metinpdf.pdf?0
  • Hoca Ahmet Yesevî, (2001), Dîvân-ı Hikmet, Ankara, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları.
  • İnalcık, Halil (2003). Şair ve Patron, Ankara: Doğu-Batı Yayınları.
  • Nabi Divanı 2, haz. Ali Fuad Bilkan, (2011). Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Naili Divanı, (1990). haz. Haluk İpekten, Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Necati Beg Divanı, (1992). haz. Ali Nihat Tarlan, Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Nedim Divanı, (2015). haz. Abdülbâki Gölpınarlı, İstanbul: Inkılap Yayın- ları.
  • Kaplan, Mehmet (1992). Türk Edebiyatı Üzerine Araştırmalar I, İstanbul: Dergâh Yayınları
  • Kazan, Şevkiye (2004). “Divân Şiirinde Önemli Bir Leitmotif: Sühan Re- difli Şiirler”, Çankaya Üniversitesi Journal of Artsand Sciences, S.2., s. 75-104.
  • Poyraz, Hakan (2004). “Adlandırmanın Doğası ve Adların Nesnesine Uygunluğu Ekseninde Doğalcılık Uzlaşmacılık Tartışması”, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S.7: 230, s. 226-242
  • Şentürk, Ahmet Atilla; Kartal, Ahmet (2014). Eski Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • Şeyh Galip Divanı, haz. Muhsin Kalkışım (2013). Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Tanpınar, A. Hamdi, (1982). 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul: Çağlayan Basımevi.
  • Yavuz, Hilmi, (2012). Okuma Biçimleri, İstanbul: Timaş Yayınları
  • Yunus Emre Divanı Tenkitli Metin (2008). haz. Mustafa Tatcı, İstanbul: H Yayınları.

Thoughts on Title Problematics in Classical Poetry: Piece-Identity Relations

Yıl 2016, Sayı: 9, 197 - 214, 01.04.2016

Öz

Name of the object comes before object itself. Title gave the first details about the most important elements of poetry. It is not a common way to use a title in classic Turkısh poetry. In accordance with recent poetry understanding title has been being used since Tanzimat.

Kaynakça

  • Ahmedi Divanı, haz. Yaşar Akdoğan, http://ekitap.kulturturizm.gov.tr/ Eklenti/10591, ahmedidivaniyasarakdoganpdf.pdf?0
  • Akün, Ömer Faruk, “Divân Edebiyatı” DİA, 1994, İstanbul, c.9, s.389-427.
  • Baki Divanı, haz. Sabahattin Küçük, http://ekitap.kulturturizm.gov.tr/ Eklenti/10596,bakidivanisabahattinkucukpdf.pdf?0
  • Banarlı, Nihat Sami, (1971). Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, c.1, İstanbul: Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • Beyatlı, Yahya Kemal, (2012). Edebiyata Dair, İstanbul: Fetih Cemiyeti.
  • Çaycı, Ahmet, (2015). Oryantalizm, Oksidentalizm ve Sanat, İstanbul: İnsan Yayınları. Hamdullah Hamdi Divanı, haz. Ali Emre Özyıldırım, http://ekitap.kulturturizm.gov.tr/Eklenti/10616,metinpdf.pdf?0
  • Hoca Ahmet Yesevî, (2001), Dîvân-ı Hikmet, Ankara, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları.
  • İnalcık, Halil (2003). Şair ve Patron, Ankara: Doğu-Batı Yayınları.
  • Nabi Divanı 2, haz. Ali Fuad Bilkan, (2011). Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Naili Divanı, (1990). haz. Haluk İpekten, Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Necati Beg Divanı, (1992). haz. Ali Nihat Tarlan, Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Nedim Divanı, (2015). haz. Abdülbâki Gölpınarlı, İstanbul: Inkılap Yayın- ları.
  • Kaplan, Mehmet (1992). Türk Edebiyatı Üzerine Araştırmalar I, İstanbul: Dergâh Yayınları
  • Kazan, Şevkiye (2004). “Divân Şiirinde Önemli Bir Leitmotif: Sühan Re- difli Şiirler”, Çankaya Üniversitesi Journal of Artsand Sciences, S.2., s. 75-104.
  • Poyraz, Hakan (2004). “Adlandırmanın Doğası ve Adların Nesnesine Uygunluğu Ekseninde Doğalcılık Uzlaşmacılık Tartışması”, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S.7: 230, s. 226-242
  • Şentürk, Ahmet Atilla; Kartal, Ahmet (2014). Eski Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • Şeyh Galip Divanı, haz. Muhsin Kalkışım (2013). Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Tanpınar, A. Hamdi, (1982). 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul: Çağlayan Basımevi.
  • Yavuz, Hilmi, (2012). Okuma Biçimleri, İstanbul: Timaş Yayınları
  • Yunus Emre Divanı Tenkitli Metin (2008). haz. Mustafa Tatcı, İstanbul: H Yayınları.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nazire Erbay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Erbay, N. (2016). Klasik Şiirde Başlık Meselesi Etrafında Düşünceler: Eser ve Kimlik İlişkisi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(9), 197-214.