Bu çalışmada felsefe grubu öğretmen adaylarının yapılandırmacılığa ilişkin bilişsel farkındalık düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada Yeşilyurt 2013 tarafından geliştirilen “Yapılandırmacı öğrenme kuramına ilişkin bilişsel farkındalık ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma 95 felsefe grubu öğretmeni adayına uygulanmıştır. Çalışma tarama tipinde bir araştırmadır. Elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Uygulanan veri toplama aracının güvenirliği Cronbach alfa katsayısı .916 olarak bulunmuştur. Verilerin analizinde ölçekte yer alan faktörlere ilişkin verilen cevapların ortalamaları ve ölçeğin genel ortalaması dikkate alınmıştır. Çalışmada öğretmen adaylarının yapılandırmacılığa ilişkin bilişsel farkındalık düzeyleri, 3.41-4.20 aralığında yani, ‘oldukça farkındayım’ şeklinde bulunmuştur. Çalışmanın sonunda, elde edilen bulgular literatürde yer alan felsefe grubu öğretmenleri ile ilgili çalışmalar ile tartışılmıştır. Son olarak felsefe grubu öğretmeni adaylarının eğitimlerinde dikkat edilmesi gereken noktalar öneri olarak sunulmuştur.
Felsefe grubu eğitimi felsefe grubu öğretmen adayları bilişsel farkındalık yapılandırmacılık.
In this study, it is aimed to determine the levels of metacognition about constructivism of philosophy group teacher candidates’. In accordance with this aim, “scale of metacognition about constructivist learning theory” which was developed by Yeşilyurt 2013 was used in this study. The research was applied on 95 philosophy group teacher candidates. Study is a research in type of survey. Collected datas were analyzed and interpreted by using SPSS programme. The Cronbach alpha coefficient of reliability of the scale that applied was found .916. Means of the items about the factors in the scale and general mean of the scale was considered in analyzing the datas. In the study, the levels on metacognition about constructivism of philosophy group teacher candidates’ was found in the range of 3.41-4.20 meanly ‘I am quite aware’. At the end of the study collected findings were discussed with the studies about philosophy group teachers in the related literature. Finally, the points that must be considered in training of philosophy group teacher candidates were presented as proposals.
Philosophy group education philosophy group teacher candidates metacognition constructivism.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 10 |