Bu çalışma, İngilizce’yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin Büyük Beş Kişilik Özelliklerinin, sınav kaygıları ile ilişkisini incelemiştir. Veriler Goldberg’in 2001 Uluslararası Kişilik Madde Havuzu ve Sarason'un 1984 adapte edilmiş Sınav Kaygısı Ölçeği ile toplanmıştır. Temel amaç, katılımcıların sınav kaygısını tespit etmek ve öğrencilerin sınav kaygısını tahmin eden kişilik özelliklerini belirlemektir. Tanımlayıcı istatistikler, öğrencilerin orta seviyede sınav kaygısına sahip olduklarını göstermiştir. Öğrencilerin güven problemi olduğu açıktır. Öğrenciler sınavdan sonra daha iyi yapabileceklerini düşünmektedirler. Diğer yandan, katılımcılar motivasyonla ilgili maddelerde daha az endişeli bulunmuşlardır. Pearson korealsyon analizi, sınav kaygısı ile ‘duygusal stabillik’, ‘hayal gücü’, ve ‘dışa dönüklük’ kişilik özellikleri arasında negative ilişki ortaya çıkarmıştır. Regresyon analizi, sınav kaygısının anlamlı belirleyicilerini ‘duygusal stabillik’ ve ‘hayal gücü’ kişilik özellikleri olarak bulmuştur.
Sınav kaygısı Büyük Beş Kişilik Özellikleri çoklu regresyon duygusal stabillik
This study investigated Big Five Personality Traits and test anxiety of Turkish EFL learners. The data were gathered via two questionnaires, Goldberg’s 2001 International Personality Item Pool and adapted version of Sarason's 1984 Test Anxiety Scale. The main objectives were to find out participants' test anxiety and to identify personality traits predicting students’ test anxiety. Descriptive statistics showed that students had a moderate level of test anxiety. It was obvious that students had a confidence problem. Students believed that they would do better after the exam. On the other hand, the participants were found to be less anxious about the motivation related items. Pearson product moment analyses yielded negative relationships between test anxiety and personality traits of ‘emotional stability’, ‘imagination’, and ‘extraversion’. Regression analyses significantly identified ‘emotional stability’, and ‘imagination’ personality traits as predicting test anxiety. The model was significant, though explaining only 20% of the variance in test anxiety.
Test anxiety Big Five Personality multiple regression emotional stability
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 11 |