BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancı Dil Öğretiminde Videolarda Dinleme Hızının Anlama Üzerindeki Etkisi

Yıl 2017, Sayı: 11, 39 - 55, 01.04.2017

Öz

Araştırma, yabancı dil öğretiminde videolarda dinleme hızının anlama üzerindeki etkisini saptamayı amaçlamaktadır. Araştırma örneklemini, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Fransız Dili Eğitiminden 11 yüksek lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler, “TV 5 Monde Enseigner le Français” Tv 5 Monde ile Fransızca öğret adlı internet sitesindeki “7 jours sur la planète” Dünyada Yedi Gün uygulamasındaki her biri B1 intermédiaire düzeyinde ve dünya gündemiyle ilgili farklı konuları içeren, süreleri 2,5 ile 5 dakika arasında değişen 3 videodan elde edilmiştir. “Un festival pour retrouver le sourire” isimli videodan yavaş, “Marche Anti-Trump” isimli videodan normal ve “Zoran Mandlbaum : un homme ordinaire au courage extraordinaire” Zoran Mandlbaum: olağanüstü cesaretiyle sıradan bir insan isimli videodan ise hızlı yürütme hızı düzeyinde yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir.

Kaynakça

  • Bozavlı, E. (2013). Okulda Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretiminde Sözel Dil Becerilerinin Kullanımı. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı 1, Cilt 2. S: 32-43.
  • Chun, D.M. & Plass, J.L. (1996). Effects of multimedia annotations on vocabulary acquisition. The modern language journal, 80, 183-197. http://dx.doi.org/10.1111/j.1540-4781.1996.tb01159.x
  • Crystal, D. (2005). Dillerin Katli (Çev: Cansız, G. (2015).. 3. Baskı. İstan- bul: Profil Yayıncılık.
  • Çavuşoğlu Deveci, C., Arslan Buyruk, A., Erdoğan, P. & Yücel Toy, B. (2016). İngilizce Konuşma Becerisinin Öğretimine İlişkin İhtiyaç- ların Değerlendirilmesi. Turkish Studies- International Periodical fort he languages, literatüre and history of Turkish or Turkic. Volume: 11/14. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9919, p. 915- 934
  • De Boysson-Bardies, B. (1996). Comment la parole vient aux enfants. Paris: Editions Odile Jacob.
  • Delacroix, H. (1930). Le langage et la pensée. Paris: Librairie Félix Alcan.
  • Delacroix, H. (1934). L’enfant et le langage. Paris: Librairie Félix Alcan.
  • Demirel, Ö. (2008). Yabancı Dil Öğretimi, Dil Pasaportu, Dil Biyografisi, Dil Dosyası. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ganoac’h, D. (2006). L’apprentissage précoce d’une langue étrangère: le point de vue de la psycholinguistique. Paris: Hachette.
  • Giroux, S. & Tremblay, G. (2002). Méthodologie des sciences humaines, la recherche en action. Québec: Erpi.
  • Kaptan, S. (1973). Bilimsel Araştırma Teknikleri. Ankara: Rehber Yayıne- vi.
  • Korkut, E. (2004). Pour apprendre une langue étrangère (FLE). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • L.Wyatt, G. (1973). La relation mère-enfant et l’acquisition du langage. Bruxelles: Pierre Mardaga.
  • Moreau, M-L. & Richelle, M. (1997). L’acquisition du langage. Paris: Mardaga.
  • Nunan, D. (2001). Designing Tasks for the Communicative Classroom. Cambridge: CUP.
  • Rosio, S.A. (2012). The importance of teaching listening and speaking skills. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Spain: Universitas Complu- tensis Matritensis.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2000). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yön- temleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • http://www.tv5monde.com/cms/chaine-francophone/info/p-1914-7- jours-sur-la-planete.htm
  • http://www.slate.fr/lien/43391/langage-linguistique-rapidite

Influence of Listening Speed in Video on Understanding in Foreign Language Teaching

Yıl 2017, Sayı: 11, 39 - 55, 01.04.2017

Öz

This article aims to determine the effect of the speed of listening in videos on understanding in foreign language teaching. The research sample is composed of 11 graduate students from Atatürk University Kazim Karabekir Education Faculty French Language Education Department. Dates were obtained from three videos which contains information on different topics related to the world agenda and ranging from 2,5 to 5 minutes in applications "7 jours sur la planète" 7 days in the planet on the website "TV 5 Monde Enseigner le Français" teaching French with Tv 5 Monde . Video entitled "un festival pour retrouver le sourire" a festival to re-smile has been utilized at the speed slow; video named "Marche Anti-Trump" manifestations anti-Trump at the speed normal and video entitled "Zoran Mandlbaum: un homme ordinaire au courage extraordinaire" a courageous ordinary person at the speed high. The data obtained as a result of the research were analyzed by descriptive analysis method.

Kaynakça

  • Bozavlı, E. (2013). Okulda Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretiminde Sözel Dil Becerilerinin Kullanımı. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı 1, Cilt 2. S: 32-43.
  • Chun, D.M. & Plass, J.L. (1996). Effects of multimedia annotations on vocabulary acquisition. The modern language journal, 80, 183-197. http://dx.doi.org/10.1111/j.1540-4781.1996.tb01159.x
  • Crystal, D. (2005). Dillerin Katli (Çev: Cansız, G. (2015).. 3. Baskı. İstan- bul: Profil Yayıncılık.
  • Çavuşoğlu Deveci, C., Arslan Buyruk, A., Erdoğan, P. & Yücel Toy, B. (2016). İngilizce Konuşma Becerisinin Öğretimine İlişkin İhtiyaç- ların Değerlendirilmesi. Turkish Studies- International Periodical fort he languages, literatüre and history of Turkish or Turkic. Volume: 11/14. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9919, p. 915- 934
  • De Boysson-Bardies, B. (1996). Comment la parole vient aux enfants. Paris: Editions Odile Jacob.
  • Delacroix, H. (1930). Le langage et la pensée. Paris: Librairie Félix Alcan.
  • Delacroix, H. (1934). L’enfant et le langage. Paris: Librairie Félix Alcan.
  • Demirel, Ö. (2008). Yabancı Dil Öğretimi, Dil Pasaportu, Dil Biyografisi, Dil Dosyası. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ganoac’h, D. (2006). L’apprentissage précoce d’une langue étrangère: le point de vue de la psycholinguistique. Paris: Hachette.
  • Giroux, S. & Tremblay, G. (2002). Méthodologie des sciences humaines, la recherche en action. Québec: Erpi.
  • Kaptan, S. (1973). Bilimsel Araştırma Teknikleri. Ankara: Rehber Yayıne- vi.
  • Korkut, E. (2004). Pour apprendre une langue étrangère (FLE). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • L.Wyatt, G. (1973). La relation mère-enfant et l’acquisition du langage. Bruxelles: Pierre Mardaga.
  • Moreau, M-L. & Richelle, M. (1997). L’acquisition du langage. Paris: Mardaga.
  • Nunan, D. (2001). Designing Tasks for the Communicative Classroom. Cambridge: CUP.
  • Rosio, S.A. (2012). The importance of teaching listening and speaking skills. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Spain: Universitas Complu- tensis Matritensis.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2000). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yön- temleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • http://www.tv5monde.com/cms/chaine-francophone/info/p-1914-7- jours-sur-la-planete.htm
  • http://www.slate.fr/lien/43391/langage-linguistique-rapidite
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ebubekir Bozavlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Bozavlı, E. (2017). Yabancı Dil Öğretiminde Videolarda Dinleme Hızının Anlama Üzerindeki Etkisi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(11), 39-55.