BibTex RIS Kaynak Göster

Akvaryum Yönteminin İki Dilli Öğrencilerin Türkçe Konuşma Kaygılarına Etkisi

Yıl 2017, Sayı: 12, 1 - 30, 01.07.2017

Öz

Araştırmanın amacı, akvaryum yönteminin iki dilli öğrencilerin Türkçe konuşma kaygılarına olan etkisini ortaya koymaktır. Nicel araştırma yönteminin uygulandığı çalışmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Van'ın Tuşba ilçesine bağlı Altıntepe Mahallesi’nde yer alan Milli Eğitim Vakfı Ortaokulu'nda7.sınıfa devam eden deney ve kontrol grubunu oluşturan 48 iki dilli öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sonucu elde edilen verilerin analizinde SPSS 20 paket programı aracılığıyla parametrik testlerden t-testi istatistiği kullanılmıştır. Araştırma sonuçları genel olarak değerlendirildiğinde: Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin Türkçe konuşma kaygısı ön test verileri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmazken, son test verilerinde Türkçe konuşma kaygısı p: ,000 ? 0,05; t: -10,118 üzerinde akvaryumun uygulandığı deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı sonuçlar elde edilmiştir. Sonuçlar iki dilli öğrencilerin Türkçe konuşma kaygılarının giderilmesinde akvaryum yönteminin kullanılması gerektiğini göstermektedir.

Kaynakça

  • Demirörs, F. (2007), Lise I. Sınıf Öğrencileri İçin Ohm Yasası Konusunda Öğrenme İstasyonlarının Geliştirilmesi ve Uygulanması, (Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • Kalem, S. ve Fer, S.(2003) Aktif Öğrenme Modeliyle Oluşturulan Öğrenme Ortamının Öğrenme, Öğretme ve İletişim Sürecine Etki- si Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (EducationalSciencesTheo- ry&Practise), 3 (2), 433-461.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınevi
  • Kardaş, M.N. (2016). Yaratıcı Dramanın Öğrencilerin Konuşma Kaygılarının Giderilmesine Etkisi, The Journal of International So- cial Research, Volume: 9 Issue: 45, p.598-604
  • Kardaş, M.N. (2015). “İkinci Dili Türkçe Olan Çok Dilli Türkçe Öğret- meni Adaylarının Türkçe Konuşma Kaygıları Ve Bu Kaygılarının Bazı Değişkenlerle İlişkisi”, Turkish Studies, Volume 10/7 Spring 2015, p. 541-556.
  • Kardaş, M.N. ve Öztürk, Y.(2015). Aktif Öğrenme Tekniklerinin Tü- rkçe Öğretiminde Başarı, Tutum ve Uygulamlara Yönelik Öğrenci Görüşleriyle İlişkisi: Bir Meta-analiz Çalışması, International Jour- nal of Languages’ EducationandTeaching UDES 2015 p. 1682-1692
  • Maden, S. (2011) Rol Kartlarının Konuşma Eğitimindeki Başarı ve Tutum Üzerine Etkisi, Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2(2): 23-38
  • Maden S. ve Durukan, E. (2010). İstasyon tekniğinin yaratıcı yazma becerisi kazandırmaya ve ders karşı turuma etkisi, TÜBAR- XXVIII-/ss.300-312
  • Morgil, İ., Yılmaz, A. Ve Yörük, N. (2002), “Fen Eğitimde İstasyonlarla İlgili 5/ozetler/d082.pdf http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek
  • Sevim, O. (2012). “Öğretmen Adaylarına Yönelik Konuşma Kaygısı Ölçeği: Bir Geçerlik, Güvenirlik Çalışması”, TurkishStudies - Inter- national PeriodicalForTheLanguages, LiteratureandHistory of Turk- ishorTurkic, ISSN: 1308-2140, Volume 7/ , p.927-937 ,
  • Şener, B., Çakmak, E.K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi
  • Uçgun, D. (2007). Konuşma Eğitimini Etkileyen Faktörler. Sosyal Bilim- ler Enstitüsü Dergisi, 22 (1).
  • Yılmaz, M.Y.(2014). İki Dilillik Olgusu ve Almanyadaki Türklerin İki Dilli Eğitim Sorunu, TurkishStudies, Volume 9/3 , p. 1641-1651.

The Effect of Aquarium Method on the Bilingual Learners' Turkish Speech Anxiety

Yıl 2017, Sayı: 12, 1 - 30, 01.07.2017

Öz

The aim of the research is to reveal the effect of the aquarium method on the bilingual learners' Turkısh speaking anxiety. In this study, experimental model with pre-test and post-test control group was used in which the quantitative research method was applied. The study group of the research is composed of 48 bilingual students who attended 7. class of the Milli Eğitim Vakfı middle school where is located Altıntepe Quarter of Van's Tuşba district in the 2015-2016 academic year. In the analysis of the data obtained as a result of the research, t-test statistic was used from parametric tests through SPSS 20 packet program. When the results of the research are evaluated in general: While there was no statistically significant difference between the experiment and control group students' Turkish speaking anxiety in the pre test data,statistically significant results were obtained in favor of the experimental group who the was applied aquarium technique for Turkish speaking anxiety p: ,000 ? 0,05; t: -10,118 in the post test data. The results show that the aquarium method can be used in solving bilingual students' Turkish speaking anxiety.

Kaynakça

  • Demirörs, F. (2007), Lise I. Sınıf Öğrencileri İçin Ohm Yasası Konusunda Öğrenme İstasyonlarının Geliştirilmesi ve Uygulanması, (Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • Kalem, S. ve Fer, S.(2003) Aktif Öğrenme Modeliyle Oluşturulan Öğrenme Ortamının Öğrenme, Öğretme ve İletişim Sürecine Etki- si Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (EducationalSciencesTheo- ry&Practise), 3 (2), 433-461.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınevi
  • Kardaş, M.N. (2016). Yaratıcı Dramanın Öğrencilerin Konuşma Kaygılarının Giderilmesine Etkisi, The Journal of International So- cial Research, Volume: 9 Issue: 45, p.598-604
  • Kardaş, M.N. (2015). “İkinci Dili Türkçe Olan Çok Dilli Türkçe Öğret- meni Adaylarının Türkçe Konuşma Kaygıları Ve Bu Kaygılarının Bazı Değişkenlerle İlişkisi”, Turkish Studies, Volume 10/7 Spring 2015, p. 541-556.
  • Kardaş, M.N. ve Öztürk, Y.(2015). Aktif Öğrenme Tekniklerinin Tü- rkçe Öğretiminde Başarı, Tutum ve Uygulamlara Yönelik Öğrenci Görüşleriyle İlişkisi: Bir Meta-analiz Çalışması, International Jour- nal of Languages’ EducationandTeaching UDES 2015 p. 1682-1692
  • Maden, S. (2011) Rol Kartlarının Konuşma Eğitimindeki Başarı ve Tutum Üzerine Etkisi, Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2(2): 23-38
  • Maden S. ve Durukan, E. (2010). İstasyon tekniğinin yaratıcı yazma becerisi kazandırmaya ve ders karşı turuma etkisi, TÜBAR- XXVIII-/ss.300-312
  • Morgil, İ., Yılmaz, A. Ve Yörük, N. (2002), “Fen Eğitimde İstasyonlarla İlgili 5/ozetler/d082.pdf http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek
  • Sevim, O. (2012). “Öğretmen Adaylarına Yönelik Konuşma Kaygısı Ölçeği: Bir Geçerlik, Güvenirlik Çalışması”, TurkishStudies - Inter- national PeriodicalForTheLanguages, LiteratureandHistory of Turk- ishorTurkic, ISSN: 1308-2140, Volume 7/ , p.927-937 ,
  • Şener, B., Çakmak, E.K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi
  • Uçgun, D. (2007). Konuşma Eğitimini Etkileyen Faktörler. Sosyal Bilim- ler Enstitüsü Dergisi, 22 (1).
  • Yılmaz, M.Y.(2014). İki Dilillik Olgusu ve Almanyadaki Türklerin İki Dilli Eğitim Sorunu, TurkishStudies, Volume 9/3 , p. 1641-1651.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Erhan Görmez Bu kişi benim

Mehmet Nuri Kardaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Görmez, E., & Kardaş, M. N. (2017). The Effect of Aquarium Method on the Bilingual Learners’ Turkish Speech Anxiety. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(12), 1-30.