Bir öğrenme-öğretme etkinliğinin hedeflenen başarıya ulaşmasında öğretmen ve öğretmenin tercih ettiği strateji, yöntem ve teknik en önemli faktörlerden biridir. Bu araştırmanın amacı, fen öğretmenlerinin orta öğretim düzeyinde tercih ettikleri strateji, yöntem ve tekniklerin neler olduğunun belirlenmesidir. Bunun için fen bilgisi öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerin görüşleri veri olarak kullanılmıştır. Nitel veri toplama tekniklerinden olan yapılandırılmış form ile öğrencilerin cevapları yazılı olarak toplanmıştır. Fen bilgisi öğretmenliği bölümüne kayıtlı toplam 32 öğrenci görüşü analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda, fen öğretmenlerinin tercih ettikleri strateji, yöntem ve teknikler içerisinden “anlatım” en fazla tercih edilen yöntem olduğu ve yeni bazı tekniklerin öğretmenlerce kullanılmaya başlandığı ortaya çıkmıştır.
Fen öğretmeni öğretim stratejisi öğretim yöntem ve teknikleri.
The strategy, method and technique preferred by the teacher and the teacher are one of the most important factors in reaching the targeted success of a learning-teaching activity. The aim of this research is to determine what the strategies, methods and techniques that science teachers prefer at secondary level in school. For this, the opinions of the students who were educated in science teacher education were used as data. The structured form, which is one of the qualitative data collection techniques, was used to gathering the answers the students in writing. A total of 32 students' views registered in the science teacher's department were analyzed. As a result of the analysis, it was revealed that "expression" was the most preferred method among the strategies, methods and techniques preferred by science teachers and that some new techniques were started to be used by teachers.
Science teacher instructianal strategy teaching method and techniques.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 12 |