BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Dışı Tarih Öğretimi Bağlamında “İpek Yolu’nda Türk Kervansarayları Eğitim, Bilim, Kültür Gezisi”nin Değerlendirilmesi

Yıl 2017, Sayı: 13, 151 - 162, 01.10.2017

Öz

Tarih bilimsel bir çalışma alanı olmanın yanında okullarda okutulan bir sosyal bilim disiplini olarak da karşımıza çıkmaktadır. Bazı tarih derslerinde, ders kitaplarındaki bilgilerin aynen tekrar edilmesi, öğrenci tarafından derse yeterince ilgi gösterilmemesi gibi problemlere yol açmaktadır. Bu problemleri aşmak için öğrenci merkezli özel öğretim yöntemleri geliştirilmiştir. Bu yöntemlerden biri de okul dışı tarih öğretimidir. Müzeler ve tarihi alanların gezilmesiyle desteklenen tarih dersleri araştırmacı, sosyal, bağımsız düşünebilen, tarihi çevreye duyarlı ve koruma bilinci gelişen bireylerin yetişmesine katkı sağlamaktadır. Atatürk Kültür Merkezi, “İpek Yolu’nda Türk Kervansarayları” adlı, kırk yedi kişinin katıldığı, altı gece yedi gün süren, yüz civarında tarihi yapının ziyaret edildiği geniş katılımlı bir eğitim, bilim ve kültür gezisi düzenlemiştir. Bu çalışmada bahsi geçen gezi etkinliği, planlama, hazırlık aşaması, sınırlılıkları ve gezide yapılan tespitler ile bir okul dışı tarih öğretimi örneği olarak ele alınmıştır.

Kaynakça

  • Cevat Alkan-Mehmet Kurt, Özel Öğretim Yöntemleri-Disiplinlerin Öğretim Teknolojisi, Ankara: Anı Yayıncılık, 2014.
  • Demircioğlu, İsmail Hakkı, Tarih Öğretiminde Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar, Ankara: Anı Yayıncılık, 2010.
  • Kale, Yeliz, “Tarih Öğretiminde Müzeler ve Tarihî Mekânlar”, Tarih Nasıl Öğretilir? Ed. Mustafa Safran, İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi, 2010, s.195-203.
  • Paykoç, Fersun, Tarih Öğretimi, Ed. Bekir Özer, Eskişehir: Ana- dolu Üniversitesi Yayını, 1991.
  • Safran, Mustafa – Bahri Ata, Tarih Eğitimi Makale ve Bildiriler, Ankara: Gazi Kitabevi, 2006.

Evaluation Of “Turkish Caravansary On The Silk Road Education, Science, Culture Excursion" In The Context Of Outdoor History Teaching

Yıl 2017, Sayı: 13, 151 - 162, 01.10.2017

Öz

Beside being a scientific study, history is a social discipline that is studied in schools. In some history lectures repeating knowledge that is the some with in the boks causes some problems like unconcernedness of students. It has developed some student-centered special teaching methods to overcame these problems. One of these methods is outdoor history teaching. History lecture, that is supperted by visiting museums and historical fields contribute to raise individual who are inquisitive, social, thinking independently, sensitive to historical environment and having sense at protection. Atatürk Cultural Center has organized an educational, scientific and cultural tour named “Turkish Caravansary on the Silk Road” that lasted six nights and seven days, visiting about one hundred historical structures with fourty seven attendees. In this study the tour activity has been examined as an example of outdoor history teaching about planning, preparation phase limitations and evaluations on the tour.

Kaynakça

  • Cevat Alkan-Mehmet Kurt, Özel Öğretim Yöntemleri-Disiplinlerin Öğretim Teknolojisi, Ankara: Anı Yayıncılık, 2014.
  • Demircioğlu, İsmail Hakkı, Tarih Öğretiminde Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar, Ankara: Anı Yayıncılık, 2010.
  • Kale, Yeliz, “Tarih Öğretiminde Müzeler ve Tarihî Mekânlar”, Tarih Nasıl Öğretilir? Ed. Mustafa Safran, İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi, 2010, s.195-203.
  • Paykoç, Fersun, Tarih Öğretimi, Ed. Bekir Özer, Eskişehir: Ana- dolu Üniversitesi Yayını, 1991.
  • Safran, Mustafa – Bahri Ata, Tarih Eğitimi Makale ve Bildiriler, Ankara: Gazi Kitabevi, 2006.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Halit Baş

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Baş, H. (2017). Okul Dışı Tarih Öğretimi Bağlamında “İpek Yolu’nda Türk Kervansarayları Eğitim, Bilim, Kültür Gezisi”nin Değerlendirilmesi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(13), 151-162.