İnsanoğlu için farklı ve yeni düşüncelerin varlığı bir zenginliktir. Birey kendini belirli bir düşünceye bağlamadıysa ya da bir kalıba göre yaşamını şekillendirmediyse yeniliğe ve gelişmeye açık denilebilir. Bu nedenle insan kendini geliştirmek için çevresiyle sürekli iletişim hâlindedir. Hayatın her anında konuşmak, anlatmak ve kabul görme çabası içindedir. İnsani bir erdem olan bu durum farklı ve yeni bir düşüncenin varlığında kendini kabul ettirme çabası içerisine girer. Böylelikle toplumda kabul görür bir tartışma başlamış olur. Tartışma becerisi bütün bu olguları bünyesinde barındıran ve özellikle okul çağlarında üzerinde durulması gereken önemli bir etkinliktir. Bu çalışmada, ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin bir iletişim biçimi ve öğretim yöntemi olarak tartışmaya dair görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma desenine göre yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini Giresun ilindeki liselerde görev yapan 101 branş öğretmeni oluşturmuştur. Lise öğretmenlerinin tartışma ile ilgili görüşlerini belirlemek için görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanmış olan görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler üzerinde, cevapların niteliğine göre, betimsel ve içerik analizi bir arada kullanılmıştır.
The existence of different ideas for is a great wealth for human being. People are open to new ideas and developments as long as they don’t impose themselves on a cetain thoughts. Otherwise, people grow up their mistakes with their own knowledge which are thought to be true. Therefore, they are constantly in communication within the social structure. In the every moment of their life, they are in the effort of speaking, explanation and acceptance. This situation, which is a human virtue, starts to struggle to make itself known and acceted in the presence of a different and new idea. Thus, it begins to be accepted in the society and a discussion starts. Discussion skill is an important activity which has all these facts in it and it should be emphasized particularly in the school years. Aim of this study is to determine the secondary education teachers views about discussion as a form of communication and a teaching method. This research has been carried out according to the quaitative research design. The study group of this research has been made up by 101 branch teachers who are working in high school in Giresun. To determine the high school teachers views about discussion, interview technique has been used. The data of the research has been collected through the interviews forms prepared by the researchs. On the obtained data, descriptive and content analysis has been used together according to the quality of the answers.
Discussion verbal communication high school teachers opinion.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 14 |